بیش از ۲۷ هزار نامه مردمی در خراسان جنوبی دریافت شد

بیش از 27 هزار نامه مردمی در خراسان جنوبی دریافت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر بازرسی‌، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ نامه مردمی در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی جمع آوری شده است.

علی اکبر اکبری‌راد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در راستای ارتباط بهتر و آسان ترمردم با رئیس جمهور و بیان مشکلات مردم، سامانه 111 (سامد) راه اندازی شده است که تاکنون 36هزار و 877 تماس و درخواست تلفنی در این سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در سامانه 111 تمامی مردم می توانند با تماس با این سامانه مشکلات خود را مطرح کنند، گفت: برای ارتباط با این سامانه از طریق تلفن همراه، تلفن ثابت و تلفن های مخابراتی امکان پذیر است که این روند تا ساعت 8 صبح فردا جمعه پنجم دی ماه ادامه دارد.

رئیس کمیته ارتباط مردم و دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: 10هزار و 236 تماس با 27.76 درصد فراوانی بیشترین تماس‌های مردم برای کمک مالی در راستای امرار معاش بوده است.

اکبری‌راد گفت: از تعداد نامه‌های مردمی رسیده 18 هزار و 954 مورد با 51.5 درصد فراوانی متعلق به شهرستان بیرجند است.

وی کمک مالی برای امرارمعاش، درمان و اشتغال، جهیزیه، وام قرض الحسنه وخوداشتغالی، توزیع کالای یارانه‌ای، بازپرداخت وام، وام خرید مسکن و تحت پوشش قرار گرفتن در بهزیستی و کمیته امداد و هدفمندی یارانه‌ها، مشکلات کشاورزی، بخشودگی جرائم بانکی، واگذاری زمین و انتقال محل خدمت را از جمله مسائل شخصی در تماس های مردمی اعلام کرد.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بازرسی‌، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تعدادی از شوراها درباره احداث و بهسازی راه‌های روستایی، تامین امکانات رفاهی و تفریحی روستاها، آبرسانی و برق رسانی به روستاها تقاضای رسیدگی داشته‌اند.

رئیس کمیته ارتباط مردم و دولت در خراسان جنوبی گفت: در راستای رسیدگی  به مکاتبات مردم ستاد تلخیص نامه‌های مردمی از روز گذشته تشکیل شده است.

اکبری‌راد افزود: علاوه بر کاربرانی که کار پاسخگویی به تماس‌های مردمی را بر عهده دارند 70 کاربر نیز کار بازگشایی پاکت، خلاصه کردن نامه‌ها و ثبت در سامانه الکترونیکی مردم و دولت مشخص شده‌اند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر بازرسی‌، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از روز یکشنبه با ثبت نهایی نامه‌های مردمی کار رسیدگی و پیگیری انجام می‌شود.

وی افزود: در 2 روز گذشته  نمایندگانی از ریاست جمهوری در این ستاد مستقر و به 20 مورد درخواست و مشکلات فوری و حال مردم رسیدگی و با مراجعه به درب منازل و بررسی مسائل و مشکلات آنان در راستای رفع آن اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon