مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی اظهار داشت: مراسم سوگواری و عزاداری شهادت مظلومانه یازدهمین اختر آسمان ولایت و امامت، در شب و روز شهادت این امام همام، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد به ایراد سخنرانی و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

حسینی عنوان کرد: «سیره اخلاقی امام حسن عسکری(ع)» توسط حجت‌الاسلام محمدرضایی تهرانی و «تبیین شخصیت و زندگانی امام حسن عسکری(ع)» از سوی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد تبیین و بررسی می‌شود.

وی «سیره امام رضا(ع)»، «شرح فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق»، «سبک زندگی اسلامی با محوریت حجاب وعفاف»، «خانواده برتر» و «سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع)» را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در این هفته در حرم مطهر رضوی تبیین می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حجج اسلام محمدجمالی، مرتضی امین‌نیا، محمدحسن دانشفر، قدرت‌الله امانی، محمدحسن بیاتی، صادق گلزاده، علی‌اصغر مجتبوی از دیگر سخنرانان این برنامه‌ها هستند.

وی افزود: مراسم شب شهادت امام یازدهم شیعیان، 9 دی از ساعت 17:15 تا 19:15 و مراسم سوگواری روز شهادت چهارشنبه، دهم دی‌ماه از ساعت 9:45 تا 12:30 در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon