ظریف: لغو کلی تحریم‌ها را یکجا می‌خواهیم

ظریف: لغو کلی تحریم‌ها را یکجا می‌خواهیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: در نشست امروز ظریف وزیر امور خارجه توضیحانی را درباره مسائل منطقه‌ای، مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ارائه کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: حمید فاضلی جانشین سازمان فضایی ایران در نشست امروز حضور پیدا کرد و ضمن ارائه گزارشی از دستاوردها و پیشرفت های سازمان فضایی همچون اعزام موجود زنده به فضا از یک سری دیدگاه‌ها که می‌خواهند جایگاه سازمان را تنزل دهند انتقاد کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین در این نشست جانشین سازمان فضایی از کمیسیون درخواست کرد که پیرو ماموریت‌ها و سیاست گذاری مقام معظم رهبری در این زمینه اقدامی صورت گیرد تا جایگاه سازمان فضایی ارتقا پیدا کرده و مورد حمایت قرار گیرد.

وی گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان حضور پیدا کرد اما نمایندگان سؤال کننده، از طرح سؤالات خود منصرف شدند، از این‌رو وزیر خارجه به تشریح مسائل مختلفی در این حوزه از جمله مذاکرات هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای پرداخت.

نقوی حسینی افزود: وزیر امور خارجه در نشست امروز اعلام کرد که ماهیت مذاکرات و فاصله‌ها موجب طولانی شدن مذاکرات شده است در عین حال گفت که این مذاکرات به طور دقیق ادامه دارد، از طرف دیگر اگر طرف مقابل مسئولیت سنگینی داشته و تحت فشارهای مختلف قرار دارد، ولی ما ایستاده‌ایم و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که اگر پیشنهاد معقولی وجود داشته باشد ما می‌پذیریم در غیر این صورت آماده هر نتیجه‌ای هستیم.

وی گفت: ظریف تأکید کرد که  نامه‌ های ارسالی به کلیه وزرای امور خارجه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی بیانگر موضع روشن جمهوری اسلامی در قبال مذاکرات بود، از طرف دیگر با توجه به از سرگرفتن مذاکرات از 15 ژانویه در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای 1+5، به حمدلله جمهوری اسلامی برای هر نتیجه‌ای آمادگی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: وزیر خارجه در نشست امروز گفت که مذاکرات و توافق اولیه ژنو تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و فضای جدیدی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد به طوری که ایران در شرایط کنونی می‌تواند به عنوان یک قدرت بزرگ و قوی منطقه‌ای نقش آفرینی کند. نقشی که مورد اعتراف دشمنان جمهوری اسلامی نیز است.

نقوی حسینی گفت: ظریف همچنین تأکید کرد که افزایش توان داخلی، اجماع ملی در حوزه سیاست خارجی و حفظ نگاه ملی در مذاکرات با پرهیز از نگاه‌های جناحی و سیاسی رمز موفقیت ما در مذاکرات است البته ما در مذاکرات خطوط قرمز مقام معظم رهبری و نظام را حفظ خواهیم کرد.

وی افزود: ظریف با اشاره به تغییر آرایش سیاسی داخلی آمریکا گفت که به هر حال تحولات داخلی آمریکا تاثیر زیادی بر مواضع این کشور می‌گذارد، اگر آمریکایی‌ها به جمع‌بندی برای دستیابی به توافق نرسند به دلیل مسائل و مشکلات داخلی آن‌هاست، همچنین وزیر امور خارجه همچنین به مقاومت و ایستادگی ملت ایران اشاره کرد و گفت پیروزی ملت ایران همین مقاومت است، ما به پشتوانه همین مقاومت لغو کلی تحریم‌ها را یکجا خواهانیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: در این جلسه جلالی، کوثری، آقامحمدی ، جوکار، آصفری، بخشایش، کامران، محسنی ثانی، شفیعی، دواتگری و فتح الله حسینی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

پایان پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان