راه‌حل بهبود شرایط اقتصادی کشور کدخدا دانستن آمریکا نیست

راه‌حل بهبود شرایط اقتصادی کشور کدخدا دانستن آمریکا نیست

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ستاد دانشجویی "مقاومت؛ رمز پیشرفت" گفت: راه‌حل معضلات اقتصادی کشور این نیست که آمریکا را کدخدا بدانیم، بلکه راه‌ آن اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی کشور از بیگانگان است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمد ذوقی سخنگوی ستاد "مقاومت؛ رمز پیشرفت" که به عنوان ستاد دانشجویی سعید جلیلی فعالیت می‌کند، در نشست خبری اظهار داشت: سعیدجلیلی چند مزیت جدی نسبت به دیگر کاندیداها دارد که اولین آن توان پیش‌برد کار در حوزه بین‌الملل است که مذاکرات هسته‌ای به عنوان نماد آن بروز پیدا کرده است. این مذاکرات از شرایطی‌که اجبار به تعلیق می‌شدیم، اکنون به این رسیده است که کشورهای غربی از ما خواهش می‌کنند تا به تاسیسات هسته‌ای‌مان دسترسی و نظارت داشته باشند و این نتیجه روحیه مقاوم و تخصص سعید جلیلی در حوزه بین‌الملل است.

وی روحیه ساده‌زیستی و مردمی را مزیت دوم جلیلی نسبت به دیگران دانست و گفت: وضع زندگی سعید جلیلی که همانند افراد میانی جامعه است، در مقایسه با کسانی‌که در نقاط شمالی تهران زندگی می‌کنند و با چند ده محافظ در بین مردم حاضر می‌شوند، نشان‌دهنده دو رویکرد مختلف است و این دو نفر قطعا نمی‌توانند دید یکسانی به مشکلات مردم داشته باشند.

سخنگوی ستاد "مقاومت؛ رمز پیشرفت" در مورد مزیت سوم جلیلی گفت: تسلط به مباحث قرآنی و اسلامی مزیت دیگر جلیلی است و اینکه شخص رئیس جمهور به مبانی اسلامی و قرآنی تسلط داشته باشد، از نکات مهم است. سعید جلیلی در جریان پایان‌نامه دوره دکترایش چندده بار تفسیر نمونه را خوانده و مرور کرده است.

ذوقی تسلط به مباحث استراتژیکی و نگاه جامع به حوزه‌های مختلف کشور را مزیت دیگر سعیدجلیلی عنوان کرد و گفت: ممکن است که کاندیداهای دیگر در برخی از موارد تسلط داشته باشند، اما جلیلی با توجه به تخصص و سمتی که قرار دارد نسبت به اکثر حوزه‌ها تسلط نسبی دارد.

وی، جلیلی را رئیس جمهوری در طراز بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: اینکه در برنامه روز گذشته جلیلی بیش از 20 رسانه خارجی حضور پیدا کرده بودند، نشانگر آن است که جلیلی در حوزه بین‌المللی چقدر با اهمیت و شناخته شده است و با توجه به تخصص جلیلی به مباحث اسلامی و سیاست خارجی و بین‌الملل از او یک رئیس جمهور در طراز بیداری اسلامی ساخته است.

سخنگوی ستاد مقاومت رمز پیشرفت، جلیلی را مرد جنگ اقتصادی معرفی کرد و گفت: در شرایطی‌که اکثر مردم کشور به حق از رئیس‌جمهور توقع دارند که وضعیت اقتصادی و معیشتی را بهبود دهد، راه‌حل آن این نیست که آمریکا را کدخدا بدانیم و با آن کدخدا کنار بیاییم. بلکه راه‌ آن اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی کشور از بیگانگان است. جلیلی فردی است که برای بهبود وضعیت اقتصادی به دنبال سازش نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی را در صدر برنامه‌هایش قرار داده است.

ذوقی ادامه داد: مزیت دیگر جلیلی نسبت به دیگران بحث آرامش سیاسی است که جامعه به آن نیاز دارد و این آرامش سیاسی با شعار دادن اتفاق نمی‌افتد، جلیلی در زمانی‌که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را برعهده داشت، با حضور حداقلی در رسانه‌ها باعث کاهش التهابات شده است.

وی در تشریح مزیت دیگر جلیلی گفت: ارائه مدل تبلیغاتی جدید از امتیازات دیگر جلیلی است و آن این است که می‌توان در 20 روز قانونی تبلیغات کرد و اسراف نکرد و رئیس‌جمهور شد با وجود اینکه برخی از افراد از سال‌ها و ماه‌ها قبل فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده بودند.

سخنگوی ستاد مقاومت رمز پیشرفت، استفاده از افراد متخصص و انقلابی را امتیاز دیگر جلیلی دانست و خاطر نشان کرد: تیم همراه جلیلی باوجود اینکه افراد متعهدی هستند، از تخصص لازم نیز برخوردارند. به‌طور مثال در حوزه اقتصادی افرادی همچون درخشان، زاهدی‌وفا و میرکاظمی قرار دارند و یکی از دلایل اینکه جلیلی از افراد متخصص و متعهد استفاده می‌کند، حزبی و گروهی نبودن وی است. جلیلی ولو اینکه با برخی از کاندیداها اشتراک زیادی داشته باشد، اما به خاطر اینکه به هیچ گروهی تعلق خاطر ندارد، خود را محدود به استفاده از یک گروه خاص نمی‌بیند و از کسانی که از تعهد و تخصص بیشتری برخوردار باشند، استفاده می‌کند.

ذوقی در انتها در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تبلیغات کاغذی و تامین منابع مالی آن، گفت: تبلیغات کاغذی یکی از روش‌های مرسوم تبلیغاتی است، اما اینکه به‌صورت ژست انتخاباتی باشد را قبول نداریم، بلکه باید به تراکتی تبدیل شود که رویکرد دیدگاه‌های آن فرد در آن منعکس شده باشد. البته در فضای انتخاباتی به سمتی می‌رویم که تبلیغات کاغذی کم‌رنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات ما مبتنی بر حضور میدانی است، گفت: تا به حال تبلیغات پرخرجی نداشتیم و هرچقدر بوده است از منابع مالی و پول خودمان بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon