جلیلی از مدتها قبل قصد ورود داشت/ شورایعالی امنیت ملی تورم را ۳۰ درصد کاهش داد

جلیلی از مدتها قبل قصد ورود داشت/ شورایعالی امنیت ملی تورم را 30 درصد کاهش داد

خبرگزاری تسنیم: مسئول طرح و برنامه ستاد دانشجویی"مقاومت؛ رمز پیشرفت" گفت: جلیلی برخلاف آنچه که عنوان می‌شود، از مدت‌ها قبل قصد ورود به انتخابات را داشت و فقط منتظر تکلیف و آرایش صحنه انتخابات بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، رشید قانعی مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی "مقاومت؛ رمز پیشرفت" در نشست خبری این ستاد که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد،‌ اظهار داشت: مهمترین بحث در مسائل انتخاباتی برنامه‌های یک فرد است و بیشتر کاندیداها سعی کردند تا رویکردها و برنامه‌های خود را تحت کتابچه‌هایی ارائه دهند، اما با توجه به اینکه برنامه‌‌های کلان، اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی و اسناد میان‌دستی زیادی داریم، به نظر می‌آید ادعای داشتن برنامه صرفا شعار انتخاباتی است و چندان وجهه عملی و اجرایی ندارد و فقط به کلی‌گویی و تکرار برنامه‌های مصوب کشور می‌انجامد.

وی با بیان اینکه کار رئیس‌جمهور اجرای برنامه‌هایی است که توسط خرد جمعی انجام شده، گفت: فردی‌که رئیس‌جمهور می‌شود فقط می‌تواند نحوه اجرای این برنامه‌ها را مشخص کند و مزیت جلیلی نحوه اجرای برنامه‌های کلان و اسناد بالادستی است.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی "مقاومت؛ رمز پیشرفت" شفافیت اقتصادی را برنامه مورد تاکید جلیلی عنوان کرد و گفت: جلیلی معتقد است اگر بتوانیم شفافیت اقتصادی و اطلاعات دقیقی دراین حوزه داشته باشیم، همه آرامش خیال بیشتری دارند و اطلاعات دقیق و جامعی در دست داریم.

قانعی درباره فعالیت‌های جلیلی به عنوان دبیرشورای عالی امنیت ملی در خصوص پرونده فساد 3 هزار میلیاردی، اظهار داشت: جلیلی برخلاف احمدی‌نژاد به عمل معتقد است و به شعار بسنده نمی‌کند و به همین دلیل تاکید داشت که اقداماتش در خصوص این پرونده فساد رسانه‌ای نشود و برنامه‌هایی را طرح‌ریزی کرد و مصوبه شورای عالی امنیت ملی را نیز گرفت.

وی ادامه داد: جلیلی یکی از دلایل شکل‌گیری این فساد را فرار مالیاتی بزرگی می‌دانست که علت آن عدم وجود بانک اطلاعاتی است و به همین دلیل جلیلی با تیم خودش به‌دنبال این بود که یک سامانه اقتصادی را طرح‌ریزی کند که در مراحل آخر خود قرار دارد و سامانه پورتال ارزی را نیز در دست تدوین قرار دادند که قرار است به بازار و نقل و انتقالات ارز سروسامان بدهند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی "مقاومت؛ رمز پیشرفت" با بیان اینکه جلیلی در برنامه‌ها به 3 اصل معتقد است، در تشریح این اصول، اظهار داشت: جلیلی در ابتدا معتقد بر کارآمدی دولت است و دولت را به مثابه یک ماشین می‌بیند که این ماشین باید با حرکت خودش بتواند مشکلات خود را حل کند. اما دولت فعلی از ماشین پیاده شده و خودش شهر به شهر دنبال حل مشکلات است که مشاهده می‌کنیم در حل مشکلات نیز موفق نبوده است. سفرهای استانی به معنای دیدن مستقیم مشکلات و کمبودهای مردم مهم است، اما اینکه هر سری کل دولت به جایی سفر کنند و وعده‌های توخالی سردهند، بسیار غلط است.

قانعی اصل بعدی جلیلی را اولویت‌بندی برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: جلیلی معتقد است که باید آنچه که در بضاعت دولت است به مردم وعده بدهیم و باید وعده‌هایی مبتنی بر اولویت‌های کشور داد.

وی تعهد دولت به برنامه‌های بلندمدت را اصل بعدی اعتقادی جلیلی معرفی کرد و گفت: رویکرد جلیلی اقتصاد مقاومتی است، یعنی اقتصادی که بتواند مبتنی بر توانمندی‌های داخلی و نه وابستگی‌های خارجی مشکلات کشور را برطرف کند و از یک سال و نیم اخیر که دولت درگیر حاشیه شده بود، شورای عالی امنیت ملی با تهیه لیستی از مواردی که با تحریم روبرو شده بودیم، برحل مشکلات اقتصادی کشور همت گمارده بود.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی "مقاومت؛ رمز پیشرفت" در خصوص تورم نیز اظهار داشت: از مرداد سال گذشته، گزارش‌های خوشبینانه دولت پیش‌بینی تورم 50 درصدی در اسفندماه را می‌کرد که بعد از اسفند و در سال جدید تورم بیش از 50 درصد برسد، اما شورای امنیت تورم را ناشی از نقدینگی کشور دانست و با جمع‌آوری نقدینگی تورم را به 20 درصد کاهش داد.

قانعی در پایان سخنانش با بیان مجدد اینکه اگر کسی اعلام کند که برای دوره ریاست‌جمهوری احتمالیش برنامه دارد بیشتر به مزاح انتخاباتی شبیه است، گفت: علت این امر این است که برنامه‌هایی در همه حوزه‌ها و حتی ریز برنامه‌ها مصوب شده است و رئیس‌جمهور موظف به اجرای آنهاست و بنده برنامه اکثر کاندیداها را مطالعه کردم و هیچ‌کدام از آنها حرف جدیدی ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید با وجودی‌که جلیلی در دقایق آخر ثبت نام کرده چطور برنامه‌های خود را آماده کرده است، اظهار داشت: جلیلی برخلاف آنچه که عنوان می‌شود، از مدت‌ها قبل قصد ورود به انتخابات را داشت و فقط منتظر تکلیف و آرایش صحنه انتخابات بود و وی احساس کرد که با تیم و برنامه‌ای که دارد می‌تواند پرچم‌داری گفتمان انقلاب اسلامی را برعهده بگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon