خبرگزاری فرانسه حق را به ایران داد

خبرگزاری فرانسه حق را به ایران داد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کاروان اعزامی تیم ملی فوتبال ایران به استرالیا پس از رد اعتراض ایران به تخلف بازیکن عراقی به شدت از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در خصوص حضور علاء عبدالزهرا، هافبک عراق در بازی مقابل تیم ملی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 آسیا به نتیجه نرسید و پس از نشست امروز (شنبه)‌ اعضای کمیته انضباطی AFC، این نهاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتراض ایران به دوپینگی بودن این بازیکن وارد نیست و عراق در نیمه‌نهایی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد داشتند نتیجه آزمایش‌ این هافبک 27 ساله که اکنون عضو تیم الشرطه عراق است در سال گذشته (2014) زمانی که عضو تراکتورسازی تبریز بوده مثبت بوده است و شکایت رسمی خود را در این خصوص به فیفا ارسال کرده بودند ولی در نهایت این پرونده بدون نتیجه برای آنها مختومه اعلام شد. این تصمیم امروز در پی ارائه مدارک و شواهد طرفین به اعضای کمیته انضباطی AFC در جلسه‌ای چند ساعته پشت درهای بسته در سیدنی استرالیا گرفته شد.

هوشنگ مقدس، سرپرست کاروان اعزامی تیم ملی فوتبال ایران به استرالیا پس از اعلام حکم نهایی کمیته انضباطی AFC در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: اعتراض ایران پذیرفته نشد و عبدالزهرا می‌تواند به بازی‌اش ادامه دهد. عراق فردا می‌تواند بازی کند و ما هم فردا صبح به خانه بازخواهیم گشت.

وی با اشاره به ناامیدی از نتیجه اعلام شده تصریح کرد: AFC از بازیکنانی که دوپینگ کرده و با مصرف دارو بازی می‌کنند، حمایت می‌کند. اصلاً چنین تصمیماتی را نمی‌پذیرم.

بر اساس مدارکی که توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شده، تست دوپینگ عبدالزهرای 27 ساله به خاطر استفاده از ماده ممنوعه‌ای به نام «متیل هگزامین» از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ واقع در کلن آلمان مثبت اعلام شده بود. در ایمیلی که تاریخ آن به ماه سپتامبر 2014 بازمی‌گردد فیفا قول داده بود که موضوع را پیگیری خواهد کرد ولی در نهایت محرومیتی برای این بازیکن عراقی لحاظ نشد.

فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ 21 ژانویه 2015 یک روز پس از صعود عراق از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های 2015 آسیا بار دیگر از فیفا خواسته بود تا به این پرونده رسیدگی کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon