غرب از همه ابزار فرهنگی برای بی‌هویتی در کشور استفاده می‌کند

غرب از همه ابزار فرهنگی برای بی‌هویتی در کشور استفاده می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت:غرب برای اینکه جمهوری اسلامی ایران را بی‌هویت کند از همه ابزار فرهنگی خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، سردار محمدحسین نجات ظهر امروز در اختتامیه هفتمین دوسالانه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج کشور در خرم‌آباد اظهار داشت: غرب برای اینکه جمهوری اسلامی ایران را بی هویت کند از همه ابزار فرهنگی خود استفاده می‌کند.

وی افزود: هنر یک ابزار جذاب و پرطرفدار است که ابزار بیان اندیشه ها و یک تکنیک است که اندیشه خود را به مخاطب برساند.

معاون فرهنگی سپاه گفت: هنر ارزشی و غیر ارزشی از منظر روشنفکر غرب‌گرا وجود خارجی ندارد و در واقع از دیدگاه این روشنفکران هنر هرچه سکولارتر باشد قوی‌تر است.

وی بابیان اینکه هنر به ما می‌آموزد که چگونه اندیشه‌های خود را به‌وسیله قلم به تصویر بکشیم افزود: روشنفکر غربی تلاش می‌کند که هنر را برای هنر نشان دهد و محتوای هنر را بی‌مقدار کند.

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به اینکه غرب از تمام ابزارهای فرهنگی خود برای بی‌هویتی انقلاب اسلامی و تغییر باور مردم نسبت به‌نظام استفاده می‌کند عنوان کرد: امروز جبهه فرهنگی غرب از ابزارهای مختلف از عروسک گرفته تا هنرهای تجسمی و ماهواره علیه نظام استفاده می‌کند و در واقع تمام ابزار خود را علیه ما بسیج کرده است.

نجات با بیان اینکه امروز هالیوود، هاروارد و ماهواره به‌عنوان سه بال هجمه‌های علیه نظام جمهوری اسلامی و اسلام را طراحی و اجرا می‌کنند گفت: در تقابلی که جبهه مهاجم علیه نظام ما آن را مدیریت می‌کند دانشگاه هاروارد به نظریه‌پردازی می‌پردازد و این نظریات در هالیوود در قالب فیلم شکل می‌گیرند و شبکه‌های ماهواره‌ای نیز این برنامه‌ها را به خورد مردم می‌دهند.

معاون فرهنگی سپاه با طرح این سؤال که آیا ما در مقابل جبهه مهاجم توانسته‌ایم چند هالیوود و هاروارد اسلامی ایجاد کنیم ادامه داد: امروز جبهه فرهنگی مهاجم در مقابل ما به‌صورت جبهه‌ای عمل می‌کند به‌عنوان نمونه در جریان اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) خودشان عده‌ای را کشتند و بعد با طراحی خودشان به چند زبان همین نشریه را منتشر کردند و بعد هم با طراحی خودشان راهپیمایی برگزار کردند و همه این مسائل را در فضای مجازی منتشر کردند.

نجات رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در برابر جبهه مهاجم را در جبهه‌ای عمل کردن دانست افزود: پس از اقدامات جبهه مهاجم با هماهنگی‌هایی که در جبهه انقلاب اسلامی صورت گرفت گفتمان «ما عاشق محمد هستیم» در دنیا به‌عنوان یک گفتمان فراگیر جهانی شد.

وی با تاکید بر اینکه هنرمند متعهد و بسیجی نمی‌تواند نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی بی تفاوت باشد و باید این گفتمان در قالب هنرهای جهانی کند ادامه داد: از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی گفتمان‌هایی مانند وحدت شیعه و سنی، غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، چهره دو رو بودن آمریکا در مسائلی مانند حقوق بشر، رژیم کودکش اسرائیل داعش و تحریم مهم هستند و باید در اولویت هنرمندان قرار گیرند.

سردار نجات گفت: هنرمندان بسیجی باهدف مشترکی که دارند در هر جا جمع شوند هم موضوعیت وهم معرفت و هم عنایت خداوند را در پی دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: جبهه گسترده فرهنگی که در مقابل ما است با بازی و هنر کاریکاتور و ماهواره و همه ابزارها را علیه نظام جمهوری اسلامی بسیج کرده است.

وی بیان کرد: هنر ابزار جذاب و پرطرفداری است و ابزار بیان یک تکنیک است که هنرمند اندیشه خود را به مخاطب انتقال می‌دهد یک هنرمند‌ می‌توانید با یک اثر هنری تصویری در ذهن شما بسازد که یک سخنران حرفه‌ای در زمان‌های طولانی نمی‌تواند آن ذهنیت را در شما به وجود بیاورد، یک ابزار جذاب برای انتقال اندیشه است.

سردار نجات گفت: نقش دانشگاه‌های ما آموزش تکنیک است و به هنرمند یاد می‌دهد که چگونه اندیشه خود را به قلم بیاورد و روشنفکر غربی هنر را در قالب هنر نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: هنرمند بسیجی امروز وظیفه دارد این تکنیک را در نهایت دقت و قدرت یاد بگیرد و از ابزار این تکنیک برای انتقال فکر خود استفاده کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: وظیفه هنرمندان تجسمی این است که از این هنر برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی استفاده کنند، حسن هنر تجسمی این است که همه هنر در یک طرح جمع می‌شود و کم‌هزینه، پرطرفدار و پرمشتری است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon