پیشرفت‌های نظام اسلامی با دیگر کشورهای قابل مقایسه نیست

پیشرفت‌های نظام اسلامی با دیگر کشورهای قابل مقایسه نیست

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می گوید، "امنیت ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مثال زدنی است و پیشرفت آن با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست."

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اراک، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان سفر به استان اراک به در روستای معصومیه این استان نیز سفر کرد.

وی طی سفر به این استان ابتدا به گلزار شهدای این شهرستان رفت و سپس نماز مغرب و عشاء را در مسجد این روستا اقامه کرد و پس از نماز سپس به منزل شهیدان محمد رحیم و مسلم میرطیبی حاضر و با مادر این شهیدان گفت‌وگو کرد. 

جلیلی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این روستا با اشاره به گفت‌وگو و مذاکرات ایران با 1+5 اظهار داشت: وقتی 6 کشوری که خودشان را قدرت‌های بزرگ جهان می‌دانند، در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و با یکدیگر تصمیم می‌گیرند که مقابل حق ایران بایستند، سوالم این است که آیا با گفت‌وگو هر قدر که آن مذاکره‌کننده قوی باشد، می‌تواند در مقابل آنها بایستد؟ اینطور نیست که کسی بتواند با گفت‌وگو مقابل آنها بایستد ولی آنچه که توانسته این گفت‌وگوها را مدیریت کند، مذاکره کننده نیست بلکه شهدای روستای معصومیه هستند.

وی ادامه داد: امنیت ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مثال زدنی است و پیشرفت آن با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. مرهون خون شهدای این روستا و نقاط مختلف کشور هستیم و به خاطر همان شهداست که دشمنان 25 سال است که جرات نمی‌کنند چشم طمع به این کشور داشته باشند. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نباید در تحریم دچار اشتباه بشویم، گفت: اگر بهترین مذاکره کننده جهان، پشتوانه شهدای روستای معصومیه را نداشته باشد، هیچ قدرت دیگری نخواهد داشت؛ اینکه روستایی در زمان جنگ با 200 خانوار 25 شهید را تقدیم می‌کند، زرادخانه جمهوری اسلامی ایران این روستاست و مسئولان نظام به پشتوانه این ظرفیت مقابل قدرت‌ها ایستاده و "نه" می‌گویند. 

جلیلی ادامه داد: تمام دنیا در جنگ تحمیلی پشت صدام بود، اما جوانانی از تمام کشور و از روستای معصومیه به جبهه‌ها رفتند و این پیروزی‌ها ر ارقم زدند؛ پس این ظرفیت نه فقط در دفاع مقدس، بلکه در تک تک عرصه‌ها می‌تواند پیشرفت و پیروزی را رقم بزند و اینطور نیست که استعدادهای جوانان ما فقط برای زمان جنگ بوده باشد بلکه اگر از این استعدادها استفاده شود، می‌تواند در دیگر عرصه‌ها نیز موفقیت و پیروزی ایجاد کند؛ دولت و نظام باید قدردان چنین مردمی باشند که اینچنین ظرفیتی می‌توانند ایجاد کنند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار دولتی و اجرایی، گفت: دولت باید به مردم رجوع کند، نه اینکه وقتی مردم به آنها رجوع کنند، کارشان گره بخورد، دولت باید در همه عرصه‌ها سراغ مردم آمده و مشکلات آنها را حل کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های کشور را به خوبی آزاد کنیم و در یک ساز و کار صحیح سامان بدهیم، شاهد پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها و رفاه‌های بیشتری که شایسته نظام اسلامی است، خواهیم بود و هر برادری که بتواند اعتماد مردم را جلب کند، مهم این است که این روند پیشرفت کشور ادامه پیدا کند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon