بودجه ۹۴ را در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی نمی‌کنم

بودجه 94 را در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی نمی‌کنم

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید با عزم جدی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بردارند، گفت: بودجه ۹۴ را خیلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌ نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: اولاً به‌نظرم شرایطی که اخیراً با آن روبه‌رو هستیم نشان‌دهنده انزوای تدریجی رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی است. اینکه رسماً سخنرانی نتانیاهو در کنگره از سوی بسیاری از رجال سیاسی و دولت‌مردان آمریکا مورد نقد و به‌نحوی محکوم می‌شود، یک فصل جدید است.

وی در همین زمینه افزود: اینکه تعدادی از نمایندگان کنگره جلسه را ترک می‌کنند، علائم بسیار مثبتی است به اینکه شاهد آگاهی تدریجی ملت آمریکا و نمایندگانشان از هزینه سنگینی که رژیم صهیونیستی به مردم آمریکا تحمیل کرده است، شده‌اند.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه زیاده‌گویی و گستاخی نتانیاهو در مورد جمهوری اسلامی ایران نشان‌دهنده پیروزی حزب‌الله و مقاومت در منطقه است، تصریح کرد: عملیاتی که طی آن مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله لبنان در سرزمین‌های اشغالی خود و بدون هزینه خسارات به نیروهای رژیم صهیونیستی وارد آورد و این رژیم از کمترین ظرفیت برای پاسخگویی به این عملیات برخوردار نبود، دلیل روشنی است بر اینکه موازنه قوا کاملاً به‌نفع مقاومت اسلامی در منطقه تغییر کرده است و رژیم صهیونیستی نه تنها دیگر آن جایگاه نظامی خود را ندارد، بلکه مورد تهدید جدی نیز قرار گرفته است.

نایب‌رئیس مجلس با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی امروز قدرت دفاع از منافع نامشروع خودش را از دست داده است، افزود: بنابراین جامعه جهانی کاملاً با ظرفیت‌های رو به کاهش صهیونیست‌ها آشنا هستند و این زیاده‌گویی‌ها از ارزش و وزنی برخوردار نیست.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که پرسید: "به‌نظر شما اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 94 که مجلس آن را تصویب کرده است محقق شده است؟" گفت: بودجه 94 را خیلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی نمی‌کنم. ما نظام بودجه‌ریزی‌مان همچنان در راستای شرایط حاکم بر اقتصاد کشور هدایت شده است که نیازمند یک تحول و تغییر جدی در این زمینه هستیم.

وی در همین زمینه تأکید کرد: ما همچنین نیازمند تغییر و تحول جدی در نظام بودجه‌ریزی و در هزینه اداره کشور و هدایت منابع‌مان به‌سمت تولید هستیم که به‌نظرم باید دولت و مجلس با یک عزم جدی سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی را مورد مطالعه قرار دهند.

نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: لازم است دولت و مجلس رفتارهای خود را اصلاح کنند و در جهت کوچک کردن حجم دولت به‌معنای واقعی و واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش غیردولتی، کاهش هزینه‌های جاری و هدایت منابع به‌سمت تولید و آن هم تولید با بالاترین ارزش افزوده و استفاده از منابع داخلی برای شکل‌گیری زنجیره تولید در صنعت نفت و اقدام جدی برای جلوگیری از خام‌فروشی قدم بردارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم در آینده به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon