منطقه العلم در محاصره است/ اعلام عملیات نهایی آزادسازی تکریت تا ساعات آینده

منطقه العلم در محاصره است/ اعلام عملیات نهایی آزادسازی تکریت تا ساعات آینده

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی رسمی نیروهای مردمی عراق در گفتگو با خبرنگار بین الملل تسنیم اعلام کرد که تعدادی از تروریست‌های داعش در منطقه البوعجیل خود را به نیروهای داوطلب مردمی تسلیم کرده‌اند.

"ابوجعفر الاسدی" سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین دستاوردهای عملیات بزرگ "لبیک یا رسول الله" پرداخت و گفت: روز گذشته نیروهای داوطلب مردمی و ارتش منطقه الدور را محاصره کرده و با اجرای عملیات نظامی گسترده‌ای کنترل کامل آن را در دست گرفتند. آنان پس از آزادسازی کامل این منطقه به پاکسازی منازل و خیابان‌های آن از بمب‌ها و تله‌های انفجاری به جای مانده از گروه‌ تروریستی داعش پرداخته مسیرهای امنی را برای خروج غیرنظامیان از این منطقه ایجاد کردند.

الاسدی در ادامه توضیح داد که صبح امروز نیروهای داوطلب مردمی و ارتش به‌سوی منطقه البوعجیل حرکت کردند و هم اکنون موفق شده‌اند که کلیه منازل موجود در خط دفاعی اول تروریست‌های داعش را به‌طور کامل در اختیار بگیرند، همچنین تاکنون تعداد زیادی از تروریست‌های داعش خود را به نیروهای داوطلب مردمی تسلیم کرده‌اند.

وی گفت: حومه منطقه الدور نیز صبح امروز به‌طور کامل پاکسازی شده و در این منطقه نیز تعدادی از تروریست‌های داعش خود را به نیروهای داوطلب مردمی تسلیم کردند.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی در خصوص عملیات نظامی در محوطه العلم گفت: تاکنون لحظه حمله به منطقه "العَلَم" فرا نرسیده است اما این منطقه به‌طور کامل محاصره شده و نیروهای داوطلب مردمی و ارتش و تجهیزات نظامی آنان در دروازه‌های آن مستقر شده‌اند. همچنین توپخانه ارتش و موشک‌های نیروهای مردمی در حال بمباران پیوسته پایگاه‌های داعش در این منطقه هستند.

الاسدی تصریح کرد که منطقه العلم در پس منطقه البوعجیل قرار گرفته است و پس از پایان عملیات در البوعجیل عملیات در این منطقه آغاز خواهد شد.

وی در خصوص شایعات موجود که گویای استقرار تعداد زیادی از تروریست‌های داعش و امکانات فراوان آنان در مناطق درگیر است تأکید کرد که نیروهای مردمی و ارتش در هیچ یک از محورهای درگیری با مقاومت شایان ذکری روبه‌رو نشده‌اند و تمامی خطوط دفاعی داعش در این مناطق درهم شکسته‌اند.

الاسدی در پایان تصریح کرد که طی ساعات آینده موعد عملیات نهایی آزاد سازی شهر تکریت اعلام خواهد شد.

ارتش عراق همراه با بیش از 30 هزار نیروی داوطلب مردمی عصر روز یکشنبه هفته گذشته عملیات وسیعی را با رمز لبیک یا رسول الله از چندین محور برای آزادسازی استان صلاح الدین آغاز کرده است.

بر اساس اعلام منابع امنیتی تاکنون در این عملیات بیش از 500 کیلومتر از خاک صلاح الدین آزاد شده است و اهمیت این عملیات در این است که در صورت موفقیت آن یکی از مهمترین پایگاه‌های تروریست‌های داعش نابود خواهد شد و از سوی دیگر این عملیات زمینه‌ای برای آزادسازی موصل خواهد بود.

انتهای پیام/پ*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان