جلیلی هم تیم دارد هم برنامه/ رقابت جریان مقاومت و پیشرفت با جریان سازش و ارتجاع

جلیلی هم تیم دارد هم برنامه/ رقابت جریان مقاومت و پیشرفت با جریان سازش و ارتجاع

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جلیلی هم تیم و هم برنامه دارد و همچنین اشراف بیشتری به وضعیت و مشکلات کشور دارد و به این مشکلات با دید اجرایی می‌نگرد‌ اما اهل جنجال رسانه‌ای نیست و شخصیت آرامی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش طلاب حامی سعید جلیلی که بعدازظهر امروز یکشنبه در حسینیه قهرودی‌ها برگزار شد، با بیان اینکه اگر تاریخ انقلاب را تورق کنیم، هر زمانی که دولتی روی کار آمده بود که به شعارها و آرمان‌های اصیل انقلاب نزدیکتر بود، خدمت‌رسانی‌اش نیز بیشتر بود، گفت: دولت‌ها به هر میزان که از این شعارها فاصله گرفتند، به همان اندازه نیز از خدمت‌رسانی فاصله گرفتند.

وی با اشاره به دولت‌هایی که بعد از انقلاب روی کار آمدند، اظهار داشت: اولین دولت، دولت بازرگان بود و بعد از آن نیز دولت خیانت یعنی دولت بنی‌صدر روی کار آمد و این 2 دولت با توجه به فاصله‌ای که از آرمان‌ها داشتند، هیچ خیری نداشتند. دولت اول که مسئول برگزاری انتخابات بود اما قبل از آن کناره‌ گرفت و بعد از آن نیز دولت بنی‌صدر هم که مسئولیت اداره جنگ را داشت اما خیانت کرد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: بعد از دولت خیانت نیز دولت جنگ بر سر کار آمد و پس از آن شاهد روی کار آمدن دولت سازندگی بودیم و یکی از نکات جالب این بود که بر خلاف تمام دوره‌ها در دور دوم روی کار آمدن دولت سازندگی شاهد کاهش مشارکت و همچنین کاهش رای رئیس‌جمهور بودیم. دولت هاشمی دولت پرکاری بود اما با توجه به سیاست‌های اقتصادی اتخاذ شده تورم 49 درصدی را به دنبال داشت که این تورم به دلیل جراحی اقتصادی نیز نبود و ریشه در سیاست‌های اقتصادی آن داشت.

رسایی افزود: در دولت سازندگی برای اولین بار و آخرین‌بار اغتشاشات اجتماعی بدون زیرساخت‌های سیاسی رخ داد به طور مثال در شهرهای شیراز، اراک، قزوین و اسلامشهر تهران این اغتشاشات را شاهد بودیم.

وی ‌گفت: بعد از دولت سازندگی دولت اصلاحات روی کار آمد که بعضی از دولتمردان آن در حال حاضر به کشورهای خارجی پناهنده شدند البته دولت اصلاحات هم ‌خدماتی داشت اما بیشتر مشغول ‌بازی‌ و درگیری سیاسی شد و عده‌ای با اسم خط امام به جان خط امام افتادند و با عکس امام برعکس امام حرکت کردند.

نماینده مردم تهران افزود: بعد از دولت اصلاحات دولت نهم روی کار آمد که شعار عدالت سر می‌داد و نسبت به دولت‌های قبل خودش نزدیکترین گفتمان را با انقلاب داشت و خدمت‌رسانی‌های بیشتری انجام می‌داد اما در 2 سال آخر، دولت احمدی‌نژاد درگیر حواشی شد و از خدمت‌رسانی فاصله گرفت و بر خلاف سال‌های اول که استمرار خدمت بود، به سال‌های بقا در قدرت تبدیل شد.

رسایی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در دولت نهم خاطرنشان کرد: در آن زمان می‌توانستم و هر از چند گاهی به نزد احمدی‌نژاد می‌رفتم و آن زمانی که کار مشایی این بود که با هدیه تهرانی و امثال آن بنشیند، به احمدی‌نژاد می‌گفتم چرا به مشایی تذکر نمی‌دهی که به من پاسخ می‌داد 13 میلیون نفری که به موسوی رای دادند را باید به سبد نظام برگردانیم و نمی‌شود کل جامعه را فقط افراد حزب‌اللهی دانست اما من به وی می‌گفتم که اگر سراغ جذب آن 13 میلیون بروید، 25 میلیون رای خودت را نیز از دست می‌دهی. تازه از این 13 میلیون تعداد بسیاری از آنها با نام نخست‌وزیر امام بودن به وی رای دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عده‌ای با پز مقاومت قصد دارند به سیاست‌های قبل از دولت نهم برگردند، اظهار داشت: اگر دولتی با رویکرد اصیل مقاومت روی کار باشد، می‌تواند کاری کند که در چاه‌های نفت را ببندیم .

نماینده مردم تهران با اشاره به وجود طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در برنامه اول توسعه گفت: هدفمندکردن یارانه‌ها قرار بود از دولت هاشمی آغاز شود اما مشاورین و اطرافیان آن به علت تورم‌زا بودن آن جلوگیری کردند و در دولت اصلاحات نیز به علت باقی‌ماندن همفکرهای خودشان در عرصه قدرت این طرح را اجرا نکردیم.

رسایی تصریح کرد: در حال حاضر 2 جریان مقاومت و پیشرفت با نمایندگی جلیلی و حدادعادل و جریان سازش و ارتجاع وجود دارند و برخی از افراد قصدشان برگردان کشور به حیات سابق است و در بین نمایندگان جریان مقاومت و پیشرفت جمع‌بندی ما این بود که جلیلی مقاومتر و اجرایی‌تر است و جلیلی بر 2 اصل حاکم بودن گفتمان انقلاب و اصلاح ساختارها اعتقاد دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر احمدی‌نژاد توانی را که برای دفاع از مشایی گذاشت، برای اصلاح 6 بند دیگر طرح تحول اقتصادی می‌گذاشت، کشور 2،3 گام جلوتر می‌رفت.

نماینده مردم تهران با اشاره به ادعای برخی از کاندیداها مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و از بین بردن تورم ظرف 3 ماه گفت: آیا این افراد توجه نمی‌کنند که اوایل دولت صرف رای اعتماد به وزرا و دست گرفتن کار توسط وزیر جدید است.

رسایی با بیان اینکه فردی که رئیس‌جمهور می‌شود، الزاما نباید در همه حوزه‌ها تخصص داشته باشد اما باید مدیر باشد، اظهار داشت: بنده در همان اول به جلیلی گفتم برخی آقایان 8 سال است که ستاد تشکیل دادند اما شما یکدفعه وارد میدان شدید و در جامعه این تلقی وجود دارد که شما برنامه ندارید که وی جواب داد‌ اینطور نیست.

وی ادامه داد: اکثر مردم وظایف دبیرخانه شورای امنیت را نمی‌شناسند. هر مسئله‌ای که از روند عادی خارج می‌شود، تحت کنترل دبیرخانه شورای امنیت قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه در این سال‌ها و به خصوص بعد از سال 88 و جریان خانه‌نشینی احمدی‌نژاد در جلسات شورای امنیت شرکت نمی‌کرد، اداره شورای عالی امنیت ملی بر عهده جلیلی بوده است. جلیلی هم تیم و هم برنامه دارد و همچنین اشراف بیشتری به وضعیت و مشکلات کشور دارد و به این مشکلات با دید اجرایی می‌نگرد‌ اما اهل جنجال رسانه‌ای نیست و شخصیت آرامی دارد.

نماینده مردم تهران ملاک دیگر را مواجهه دشمن دانست و گفت: امام این ملاک را به ما داد که هر موقع دیدید که رسانه‌های خارجی تبلیغ شما را می‌کنند، پس متوجه باشید که در زمین آنها بازی می‌کنید اما زمانی که جلیلی ثبت‌نام کرد، توپخانه تخریب رسانه‌ای دشمن به سمت جلیلی آمد، از این جهت خدا را شکر کردیم که انتخاب درستی کرده‌ایم.

رسایی تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم جلیلی را دوست دارند، این است که وی به نماد عزت تبدیل شده است البته احمدی‌نژاد نیز چنین بود اما بعد از خانه‌نشینی‌اش موضع سیاست خارجی وی عوض شد.

وی در پایان اظهار داشت: مجلس، دولت، دبیرخانه مجمع تشخیص و دیگر دستگاه‌ها همه مخالف انتصاب جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند و می‌گفتند که جلیلی آدم سفت و سختی است و فردی باید به مذاکره برود که نرم باشد اما به این نکته توجه نمی‌کردند که مغز جلیلی در مذاکرات دست مقام معظم رهبری است و تحت هدایت‌های رهبر انقلاب حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon