نفت به ۵۸ دلار و ۲۴ سنت رسید

نفت به 58 دلار و 24 سنت رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت پس از افزایش قابل توجه در روز گذشته، در معاملات امروز حدود یک دلار کاهش یافت و به ۵۸ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از افزایش قابل توجه قیمت نفت در جلسه گذشته، به دلیل کاهش نگرانی ها از اختلال در عرضه که از حمله عربستان و متحدانش به یمن ناشی شده بود، قیمت نفت امروز حدود یک دلار کاهش یافت.
گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد، حمله به یمن تاثیر چندانی بر عرضه نفت نخواهد داشت، زیرا صادرات نفت این کشور کم است و تانکرها می توانند بدون عبور از آبهای این کشور به بازارهای هدف ارسال شوند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 95 سنت کاهش به 58 دلار و 24 سنت رسید. نفت خام آمریکا هم 95 سنت کاهش قیمت داشت و به 50 دلار و 48 سنت رسید.
همزمان با حملات هوایی عربستان و متحدان عربش به یمن و نگرانی ها از احتمال اختلال در عرضه نفت خاورمیانه، قیمت نفت خام در روز پنجشنبه حدود 4 دلار رشد داشت که بیشترین رشد یک روزه در طی یک ماه گذشته بود.
این افزایش  ناشی از نگرانی ها در مورد بسته شدن احتمالی تنگه باب المندب بود. بسته شدن این تنگه می تواند  بر ترانزیت روزانه 3.8 میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی تاثیر منفی بگذارد.
میزان تولید نفت یمن در سال 2014، حدود 145 هزار بشکه در روز بود.
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اکنون بازار در حال مطرح کردن این سوال است که تاثیر این تحول ژئوپلتیک بر قیمت نفت تا چه حد پایدار است.»
وی افزود، اگر درگیری ها به یک جنگ منطقه ای تبدیل شود، قیمت ها ممکن است بالا برود، اما بسته شدن تنگه باب المندب بعید به نظر می رسد.
تحلیلگران معتقدند، در صورت بسته شدن تنگه باب المندب، تانکرها ممکن است ناگزیر شوند به جای عبور از نزدیکی سواحل یمن، کل قاره آفریقا را دور بزنند و این موجب بالا رفتن هزینه ها خواهد شد.
انتهای پیام/ 79

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه