نوحی: اقدام وزارت ورزش در انتقال سبک‌های رزمی غیرکارشناسانه و بی‌تدبیری است


نوحی: اقدام وزارت ورزش در انتقال سبک‌های رزمی غیرکارشناسانه و بی‌تدبیری است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پیشین فدراسیون رزمی ضمن انتقاد شدید از انتقال سبک‌های رزمی به زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی این کار را غیرکارشناسانه و بی‌تدبیری محض دانست.

محمد نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد شدید از تصمیم وزارت ورزش اظهار داشت: از چند روز پیش این خبر را شنیدم و بسیار ناراحت شدم. روزی حدود 60 بار افراد مختلف در رشته‌های رزمی در این مورد با من تماس می‌گرفتند و ابراز نگرانی می‌کردند. این کار مسئولان وزارت ورزش کاری اشتباه و غیرکارشناسانه است. گویی می‌خواهند کبریت را روشن کنند و زیر ورزش بگیرند.

وی ادامه داد: 9 سال تمام در زمان حضورم در فدراسیون جلوی این اقدام را گرفتم ولی متأسفانه عاقبت این اتفاق افتاد. مسئولان ورزش باید پاسخگو باشند. یکی بیاید و معنا و مفهوم انجمن‌های ورزشی را برای من توضیح دهد. این انجمن‌ها برای رشته‌هایی مانند منچ و مارپله است که متصدی ندارند، چرا باید رشته‌های رزمی زیرمجموعه این انجمن‌ها بروند؟ تشکیل این انجمن‌ها از اساس اشتباه است و توسعه آن اشتباهی بزرگتر محسوب می‌شود.

رئیس پیشین فدراسیون ورزش‌های رزمی عنوان کرد: امروز یک وزیر یا معاونانش این تصمیم را گرفته‌اند و مطمئن باشید یک روز دیگر یک وزیر دیگر یا معاونانش این تصمیم را تغییر خواهند داد. رشته‌هایی مانند جوجیتسو، کیک بوکسینگ و ساواته زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی رفته‌اند که این کار واقعاً اشتباه است. رشته‌های رزمی مظلوم واقع شده‌اند و این تصمیم وزارت ورزش در دل هر رزمی‌کاری بذر کینه می‌افشاند. من 9 سال جلوی این موضوع را گرفتم و هر تلاشی در توانم بود انجام داد ولی واقع موضوع این است که امروز نمی‌توانم در ایران این موضوع را اصلاح کنم.

نوحی خاطرنشان کرد: 2 بار در زمان حضور سعیدلو و عباسی در وزارت ورزش این تصمیم گرفته شد و حتی برخی معاونان پای آن را امضا کردند ولی من به عنوان رئیس فدراسیون امضا نکردم و ایستادم. امروز هم به عنوان رئیس کنفدراسیون ووینای آسیا و رئیس فدراسیون جشنواره هنرهای رزمی قطعا در فضای بین‌الملل این موضوع را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم به نتیجه برسم. باز هم می‌گویم این تصمیم بی‌تدبیری و غیرکارشناسانه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon