ورود ۱۶ قطار گردشگری در سال ۹۴ به نصف جهان


ورود 16 قطار گردشگری در سال 94 به نصف جهان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال ۱۶ قطار گردشگری به کشور وارد می‌شود که از اصفهان نیز بازدید می‌کنند.

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به ورود قطار گردشگری به اصفهان اظهار داشت: شب گذشته یک قطار گردشگری به اصفهان وارد شده که شامل 72 گردشگر خارجی بوده و بیشترین تبعه آن آمریکایی هستند.

وی افزود: این گردشگران یک روز از اصفهان بازدید می‌کنند و پس از آن به استان‌های دیگر سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: محل اقامت این افراد در قطار گردشگری بوده زیرا امکانات این قطار به اندازه یک هتل 5 ستاره است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقامتی اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت مناسبی برای اقامت گردشگران خارجی نداریم و در اصفهان با بحث ظرفیت اقامتی با مشکل روبه‌رو هستیم و باید این بخش را توسعه دهیم، اگرچه در سال گذشته 12 هزار مراکز اقامتی تبدیل به 16 هزار تخت شد.

اللهیاری خاطرنشان کرد: 7 هتل که شامل 2 هتل 5 ستاره و بقیه آنها دیگر ستاره‌ها را دارند و در آستانه بهره‌برداری است و اگر تسهیلات ارائه دهند در سال جاری این مراکز شروع به کار کرده و حدود 3 هزار تخت به مراکز اقامتی اضافه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری با موج خوبی از ورود گردشگران به کشو رو اصفهان روبرو می‌شویم که در این زمینه باید بسترسازی‌های لازم صورت گیرد، اگرچه در این مورد مکان‌هایی مانند خانه‌های قدیمی و تاریخی به برای جذابت خاص خود نیز در دست است اما در بخش اقامتی با کاستی‌هایی روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon