غرب دنبال حل کردن مشکلات با ایران از طریق مذاکرات هسته‌ای است

غرب دنبال حل کردن مشکلات با ایران از طریق مذاکرات هسته‌ای است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز دکترینال بدون مرز با اشاره به اینکه تقابل غرب با ایران بر سر پرونده هسته‌ای نیست، بلکه تقابلی چند هزار ساله است گفت: غرب دنبال حل کردن مشکلات با ایران از طریق مذاکرات و پرونده هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال بدون مرز و کارشناس مسائل استراتژیک در برنامه‌ای با عنوان "از پیشرفت رانده، در تحریم مانده" که به همت انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد طی سخنانی با اشاره به تقابل غرب با ایران اظهار داشت: براساس چیزی که به قلم هردوکس در تاریخ نوشته شده است ایرانیان دوران هخامنشی غرب را در یونان تسخیر کردند.

وی ادامه داد: غرب در ادامه در دوران اسکندر مقدونی توانست ایران را شکست دهد و پس ازآن امپراتوری روم بر سر کار آمد. 2500 سال پیش امپراتوری روم تلاش کرد با نیروهای خود مجددا فتح اسکندر را تکرار کند که لشکر ایران به فرماندهی سورنا با 12 هزار نیرو ارتش روم 120 هزاره نفری راشکست داد.

وی با بیان اینکه تقابل ایران و غرب همواره وجود داشته است، خاطرنشان کرد: براساس شواهد تاریخی غرب هر زمان در تقابل با ایران شکست خورده است. مرکز خود را تغییر داده است اما ایران همواره برجای خود ایستاده است. 

عباسی با اشاره به حضور بزرگ‌مردانی در ایران در تقابل با بیگانگان خاطرنشان کرد: وجب به وجب خاک این ملت بزرگ‌مردانی می‌زیستند که از زمان آریوبرزن که در جنوب ایران اسکندر را شکست داد تا عصر حاضر با حضور اشخاصی مانند قاسم سلیمانی در مقابل غرب ایستادند شخصی مانند قاسم سلیمانی مقابل کل ادعای ناتو ایستاده است. 

وی یادآور شد: دخالت غرب در کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن گویای نگرانی غرب از یک مقوله تاریخی و آن شکست در برابر ایران است. 

رئیس مرکز دکترینال بدون مرز در ادامه با اشاره به نبردهای رژیم صهیونیستی با سایر دولتها ادامه داد: در مجموع طی 114 روز نبرد بین رژیم صهیونیستی با غزه و حزب‌الله بیش از 10 هزار دستاورد کوچک ایران به قلب رژیم صهیونیستی برخورد کرده است و این در شرایطی بود که نه رژیم صهیونیستی و نه همپیمانان آن توانایی مقابله با آنها را داشتند. 

عباسی با بیان اینکه قصه هسته‌ای ما ربطی به تعداد سانتریفیوژ‌ها ندارد، گفت: قصه هسته‌ای ایران در واقع به دلیل تقابل 3 هزار ساله غرب با ایران است. 

وی با بیان اینکه غربی‌ها همانگونه که اعلام کردند با ژن ایرانی‌ها مشکل دارند، گفت: ژن ایرانی آن ژنی است که هیچ وقت زیر سلطه غرب نرفته و تسلیم آنها نشده است. 

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به سابقه تمدن آمریکا و کشورهای غربی گفت: کشوری مانند انگلیس که ادعای تمدن می‌کند همان کشوری است که سال‌ها استرالیا زندان مخوف او بود و سالیانه افراد مخوفی را به آنجا می‌فرستادند تا در امان بمانند. انگلیس 114 برابر خاک خود را تاکنون اشغال کرده است و بیش از 300 میلیون آنگولاساکسونی و انگلیسی بیرون از انگلیس زندگی می‌کنند این کشور در سال 1994، 400 میلیون نفر جمعیت داشت و اکنون با گذشت سالها جمعیت آن هنوز 2 برابر هم نشده است و با بحران‌های فراوانی در این زمینه دست و پا می‌زند. 

عباسی ادامه داد: ایرانی که امروز مقابل غرب ایستاده است همان ایرانی است که امروزه هر مظلومی که می‌خواهد در برابر غرب از سوریه گرفته تا یمن بایستد امیدشان به این است که ایران نه با کمک نظامی که با کمک مستشاری و تسلیحات بومی خود به آنها کمک کند.

وی تاکید کرد: ایرانی با عمق نگاه و بینش که دوران گذشته وجود داشته است پس از عجین شدن با اسلام، اسلام اصیلی را به جهان عرضه کرد و این همان ایرانی است که به گفته پیامبر به سلمان اگر علم در ثریا هم باشد ایرانیان به آن دست می‌یابند. لذا منادی اصلی امروز اسلام در جهان ایران است نه عربستانی که وحشی‌گری و انسان‌ستیزی را نشان می‌دهد. 

رئیس مرکز دکترینال بدون مرز با بیان اینکه مسئله هسته‌ای ایران بهانه‌ای در دست غرب است یادآور شد: روزنامه جورزالم‌پست که یک روزنامه صهیونیستی است امروز به نقل از وندی شرمن ادعا کرده است که شرمن به رژیم صهیونیستی قول داده است که در توافق نهایی ایران با 1+5 ایران در تیرماه بحثی به نام شناسایی رژیم صهیونیستی در توافق نهایی ذکر شود، لذا در چنین شرایطی غرب دنبال این است که همه مشکلات خود را با ایران به اسم هسته‌ای و از طریق این مذاکرات حل کند. لذا اینجاست که باید در این مذاکرات هوشمندانه وارد شد و هوشمندانه برخورد کرد. 

عباسی با اشاره به اینکه حتی برخی از دانشمندان فیزیکی خودمان نیز که دستاوردهای هسته‌ای‌مان باور نداشتند گفت: زمانی یکی از اساتید دانشگاه به رهبری گفت این مسائل و جایگاهی که غرب در زمینه هسته‌ای ایران اعلام می‌کند را باور نکنید زیرا ما به آن جایگاه نرسیدیم که رهبری دستور داد او را به بازدید از دستاوردهای هسته‌ای ببرند. لذا حتی دانشمندان فیزیکی مان باور نداشتند که در زمان کوتاهی به دستاوردهای مهمی در زمینه هسته‌ایه دست یابند اما به همت دانشمندان بزرگ هسته‌ای مانند علیمحمدی‌ها، شهریاری‌ها، رضایی‌نژادها و احمدی روشن‌ها و دانشمندانی که نام آنها را نمی‌توان از نظر امنیتی عنوان کرد به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم و وقتی غرب متوجه این پیشرفت شد تلاش کرد از طریق تحریم‌ها فشار را بر ایران بیشتر کند. 

وی با اشاره به برخی از استراتژی‌های غرب در برابر ایران برای به زانو درآوردن او و عدم پیشرفت در صنعت هسته‌ای گفت: در سال 82 و پس از حمله به عراق عنوان کردند می‌توانند ایران را نیز اشغال کنند، لذا استراتژی چماق و هویج را پیش گرفتند که به جایی نرسید و پس از آن استراتژی پلیس خوب و پلیس بد را برای تحت فشار قرار دادن ایران پیش رو قرار دادند که آن هم به جایی نرسید تا اینکه در سال 84 به دستور رهبری فک پلمب از راکتورهای اتمی ایران صورت گرفت و 18 ماه بعد یعنی 20 فروردین 86 ایران را روز جشن هسته‌ای را با دسترسی به سوخت 20 درصد را برگزار کرد و ما تقریبا به پیشرفت فراوان و قابل توجهی در زمینه هسته‌ای دست یافتیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه امروز وقتی در بیانیه لوزان عنوان می‌شود که شما حق تحقیق و توسعه در زمینه هسته‌ای دارید، یعنی شما این حق را نداشتید و امروز این حق را پیدا کرده‌اید. اما مگر فکر کردن حقی است که آنها باید به ما بدهند. امثال شهید شهریاری‌ها و علیمحمدی‌ها با تلاش‌های خود توانستند کشور را در زمینه هسته‌ای به جاهای توانمندی برسانند و اینکه امروز از این سخن می‌گوییم که آنها حقی را به ما داده‌اند آدرس غلطی است که به مردم می‌دهیم. 

عباسی ادامه داد: غرب در طی 13 سال 11 مدل استراتژی را مقابل ایران در پیش گرفت که هیچکدام جواب نداد و پس از تشدید تحریم‌ها به دنبال استراتژی دوم خود یعنی حمله سایبری به تاسیسات ایران بودند تا با وارد کردن ویروس اسکادنت تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار دهند.

وی درباره این ویروس گفت: با وارد کردن این ویروس به تاسیسات هسته‌ای چرخش سانتریفیوژها به قدری زیاد می‌شود که آنها یکی پس از دیگری ذوب شده و خسارات چند میلیاردی به ایران وارد می‌شود اما پس از اینکه دستگاه‌های امنیتی ایران این مسئله را خنثی کردند سومین سناریو که همان ترور دانشمندان هسته‌ای را در پیش گرفتند. 

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: سومین استراتژی غرب در برابر ایران همان بحث ترور هسته‌ای دانشمندان ایران بود که پس از اینکه اطلاعات آنها توسط آژانس در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی غرب قرار گرفت رخ داد و به دنبال آن چند تن از دانشمندان هسته‌ای ایران در خیابانهای تهران ترور شدند که هدف آنها از این مسئله ایجاد رعب و وحشت در بین دانشمندان هسته‌ای ایران بود اما بعد از این مسئله شاهد این بودیم که تمایل دانشجویان کشورمان به تحصیل در رشته فیزیک اتمی به طرز ناباورانه‌ای افزایش یافت و این پروژه آنها نیز با شکست روبرو شد. 

عباسی با اشاره به اینکه پس از این مسئله آنها به دنبال حمله مستقیم نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران بودند، گفت: حمله مستقیم نظامی از سمت شرق ایران از طریق هواپیمای بدون سرنشینRQ77  که هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی‌ها بود که یکی از فوق پیشرفته‌ترین پهپادهای آمریکایی بود که دارای امکانات فراوانی بخصوص در زمینه تشخیص دوست و دشمن از طریق امواج بود که شاهکار دوستان ما در هوافضای سپاه این بود که توانستند امواج دوست را به این RQ ارسال کنند و با قطع کردن ارتباط آن با پایگاه اصلی این هواپیما را سالم شکار کنند. هواپیمایی که اوباما رسما از ایران درخواست کرد آن را سالم به آمریکا تحویل دهند و روسها و چینی‌ها در 48 ساعت اولیه شکار آن خواستار بازدید آن شدند و ایران توانست مهندسی معکوس آن را انجام دهد و تکنولوژی آن بومی شد. 

وی افزود: حمله دیگری که توسط پدافند ارتش ایران دفع شد پرواز هواپیمای بدون سرنشین در سال 93 از کشور آذربایجان به سمت سایت نظنز بود که مورد هدف پدافند هوایی ارتش قرار گرفت و دوستان ارتش اعلام کردند از زمان ورود به خاک ایران این هواپیما را شکار کردند اما به دلیل اینکه به دنبال شناسایی مقصد آن بودند آن را پس از ورود به خاک ایران مورد شکار قرار دادند. 

این کارشناس مسائل استراتژیک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تقابل آ«ها با ما بحث هسته‌ای و صنعت هسته‌ای نیست، گفت: اگر کل هسته‌ای و نظام را به آنها تحویل دهیم و ارزشهایی که آمریکا به دنبال آن است را احیا کنیم مطمئن باشید تاثیر رابطه اینچنینی با اقتصاد غرب به 50 درصد هم نخواهد رسید. 

وی تاکید کرد: نباید منتظر بهبود اقتصادی بعد از شرایط تحریم باشیم بلکه باید آستین‌ها را بالا زده و خود به دنبال تقویت اقتصادمان باشیم. اقتصاد درونزایی که رهبری در مورد آن صحبت می‌کنند راه نجات مشکلات اقتصادی‌مان است. 

رئیس مرکز دکترینال بدون مرز با اشاره به اینکه چرا مسئولان اقتصادی کشورمان در مذاکرات حضور نداشتند تا در کنار یک فکت‌شیت سیاسی، فکت‌شیت اقتصادی با بندهای روشن در خصوص وضعیت اقتصاد کشور منتشر می‌کردند، گفت: در حالی که مسئولان ایران از لغو همه تحریم‌ها پس از توافقنامه تاکید دارند وزاری خارجه فرانسه و برخی از کشورهای 1+5 لغو تحریم‌ها را در طول یک سال پس از اجرای توافق و به شکل مرحله‌ای اعلام می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه مگر قرار نبود عزت به پاسپورت ایرانی برگردد گفت: چرا پس از 11 ماه بی‌سر و صدا ابوطالبی را کنار گذاشتید و یکی از سفرای اروپایی خود را جایگزین او کردید. 

عباسی با بیان اینکه تا قبل از مذاکرات قیمت نفت به دلیل شرایط قبل از مذاکرات رو به افزایش بود، گفت: پس از اینکه مذاکرات اولیه انجام شد سرمایه‌داران جهانی احساس کردند خطر جنگ با ایران رفع شده است، لذا با همراهی عربستان قیمت نفت را به نزدیک 50 دلار کاهش دادند. 

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه در سال 1380 می‌گفتیم گفت‌وگوی تمدن‌ها و این در شرایطی بود که طرف مقابل ما اسحله‌اش را بلند کرده بود گفت: بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل تصویب شد اما در همان سال ایران را محور شرارت نامیدند. 

عباسی با بیان اینکه دلار مبنای اقتصاد کشورمان است نباید انتظار داشته باشیم که اقتصادمان تغییر یابد، گفت: اقتصاد دنیا که بر مبنای دلار است امروز بیش از 57 تریلیون دلار بدهی دارد. باور کنید وضع اقتصادی ما بهتر از آمریکا و اروپاست. اگر ارتباط با آنها می‌توانست وضعیت اقتصادی کشورمان را مناسب کند آنها اقتصاد خودشان را درست می‌کردند. 

وی گفت: اگر رابطه با آمریکا دردی از ما دوا می‌کند چرا یونان، ایتالیا دچار بحران متعدد اقتصادی هستند و چرا شهر دیترویت آمریکا از هم پاشید اگر آنها می‌توانستند کاری کنند از فروپاشی اقتصاد خودشان جلوگیری می‌کردند. 

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه اساتید علم اقتصاد ما نمی‌خواهند بپذیرند که اقتصاد لیبرالیسم و کاپیتالیسم در حال فروپاشی است، گفت: یکی از اقتصاددانان غرب به نام والرشتاین چندی پیش به ایران آمد و مسئولان وزارت امور خارجه ما از او خواستند مبادا در ایران بگویی که آمریکا در حال افول است و لیبرالیسم در حال افول است. 

عباسی گفت: تورم در آمریکا 400 درصد است که بخشی از آن را آمریکا به کشورهایی که مبنای مالی‌شان دلار است صادر می‌کند و اقتصاد ایران نیز 7 تا 8 درصد آن را متحمل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه چرا طرف‌های مذاکره از ایران می‌خواهند 10 سال فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق کنند، گفت: چند سال پیش جک استراو از روی کار آمدن دولتی جدید در سال 84 در ایران ابراز نارضایتی می‌کند و می‌گوید ما به دنبال 10 سال تعلیق برنامه‌های هسته‌ای ایران بودیم که این مسئله با روی کار آمدن دولت جدید به تعویق افتاد و وقتی از او سوال می‌کنند بعد از 10 سال چه خواهید کرد می‌گویند این را پس از 10 سال تصمیم‌گیری خواهیم کرد. امروز دوباره آنها از بحث 10 سال سخن می‌گویند زیرا در طول این 10 سال می‌توانند فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به عقب‌تر بکشانند و ایران را از دستاوردهای روز دنیا محروم کنند. 

عباسی در پایان با اشاره به اظهار نظر یکی از مسئولان کشور در خصوص سپردن انقلاب توسط امام به او گفت: چرا می‌گویید امام انقلاب را به شما سپرد یعنی امام انقلاب را برای همان فتنه 88 به شما سپرد. فرزندان شما که در همه چیز دخالت می‌کنند. این انقلاب به نام شخص نبود به گفته امام به نام خدا بود و در زمانی که خرمشهر آزاد شد و همه می‌دیدند سربازان اسلام آن را آزاد کردند امام می‌گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد. 

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon