محاکمه مرتضوی به اتهام تحصیل یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال مال نامشروع

خبرگزاری تسنیم؛ چشمه ی جوشان آگاهی بخشی

خبرگزاری تسنیم: یکی از شاکیان پرونده تامین اجتماعی اتهام سعید مرتضوی مدیرعامل سابق این سازمان در آن بخش از پرونده که به دادگاه ارسال شده است را تحصیل مال نامشروع به میزان یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۰۰ ریال عنوان کرد.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: امروز با حضور در شعبه دادگاه، پرونده را مطالعه کردم و طی نامه‌ای به دفتر دادگاه، خواستار برگزار جلسه رسیدگی به صورت علنی شدیم.

وکیل مدافع تعدادی از کارگران یک شرکت تولیدی در پرونده تامین اجتماعی ادامه داد: اتهام مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در این بخش از پرونده که قرار است روز پنجم اردیبهشت ماه به آن رسیدگی شود، تحصیل مال از طریق نامشروع موضوع ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری است.

به گفته ترک همدانی، در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، میزان تحصیل مال نامشروع مرتضوی، یک میلیارد و 970 میلیون و 225 هزار و 200 ریال قید شده است.

وی توضیح داد: موضوع این است که به رغم رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری که مصوب کرده بود آقای مرتضوی اجازه ندارد در سمت مدیریت سازمان تامین اجتماعی باشد، وی بدون اعتنا به رای دیوان عدالت به مدیریت خود در سازمان تامین اجتماعی تداوم بخشیده است.

این شاکی پرونده تامین اجتماعی ادامه داد: در مورد پرونده تامین اجتماعی فعلا فقط این بخش ارسال شده است؛ البته آقای مرتضوی اتهامات دیگری نیز دارد که به لحاظ لزوم تحقیقات، همچنان در دادسرا مفتحوح و در حال رسیدگی است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان پیشین تهران، روز پنحم اردیبهشت ماه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار می‌شود.

در دادگاه روز پنجم اردیبهشت، علاوه بر موضوع تامین اجتماعی، به آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که از سوی دیوان عالی کشور نقض شده و همچنین شکایت یکی از اولیا دم کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon