راه حل مشکلات این نیست که دم کدخدا را ببینیم/ در سیاست نیز باید با خدا ببندیم

راه حل مشکلات این نیست که دم کدخدا را ببینیم/ در سیاست نیز باید با خدا ببندیم

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: راه حل مشکلات این نیست که دم کدخدا را ببینیم، بلکه باید در سیاست نیز با خدا ببنیدیم و تراز خود را با خدا تنظیم کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،کامران باقری لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع اعضای ستاد جوانان انتخاباتی سعید جلیلی، علت تاخیر خود را حضور در مستند انتخاباتی دوم جلیلی عنوان کرد و گفت: به این علت که احساس کردم در آن مستند باید نظراتم را بگویم، باعث تاخیر حضورم شد. 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آغاز برنامه تلاوت شد، گفت: این آیات که آرم جبهه پایداری نیز است، می‌گوید که کسانی می‌توانند استقامت کنند که ربنا الله گفته باشند و اگر کسی این باور را نداشته باشد، نمی‌تواند مقاومت کند. نکته دیگری که مورد تاکید آیت‌الله مصباح یزدی قرار دارد این است که باور داشته باشیم خدای سیاست نیز همان خدای جبهه‌هاست و آن خدایی که در جبهه‌ها به ما یاری می‌رساند، اگر در آن مدار حرکت کنیم نیز در عرصه سیاست ما را یاری می‌کند و این کلید پیروزی و حقیقی است، نه آن کلیدی که فردی بخواهد از جیبش دربیاورد و کلید واقعی این است که خود را با خدا تنظیم کنیم.

باقری لنکرانی با بیان اینکه جامعه ما جامعه متنوعی است، اظهار داشت: در انتخابات پیش‌رو دو هدف را دنبال می‌کنیم که اول که مهمتر از همه است، این است که حضور مردم در  انتخابات گسترده‌ باشد و هدف دوم انتخاب کاندیدای اصلح است. البته بر این باوریم که دعوت به انتخاب اصلح، دعوت به مشارکت گسترده مردم نیز هست و این دعوت ما باید مهربانانه باشد. چرا که خیلی‌ها که در تلاش هستند سری در بین سرها دربیاورند، به دنبال این هستند تا فضا را کینه‌توزانه کنند. اما ما با کسی کاری نداریم و فقط آمده‌ایم با نگاه تکلیف‌مدارانه اصلح را به مردم معرفی کنیم.

وی امام خمینی(ره) را دارای شخصیتی ذو‌ابعاد معرفی کرد و گفت: امام راحل یک شخصیت تک بعدی نبود و در کنار همه موارد استاد فلسفه و عرفان نیز بودند و زمانی که انقلاب اسلامی را معماری کرد، محور انقلاب را ولایت فقیه قرار داد. 

لنکرانی تصریح کرد: محور بودن ولایت فقیه بر سر زبان خیلی از افراد است و خیلی هنر نیست که اگر کسی بگوید اگر نظرم با نظر ولی فقیه یکسان نبود، نظر ولی فقیه رامی‌پذیرم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: ولایت فقیه به معنای ولایت یک فرد نیست، بلکه ولایت فقه است و  اگر می‌خواهیم پیرو واقعی ولایت فقیه باشیم باید تمام تلاش خود را در جهت به کارگیری فقه جعفری و جواهری و اسلام ناب باشد و به دنبال این باشیم که کشورمان در عزت باشد و رفاه را مقدمه رسیدن به کمالات انسانی بزنیم. حتی عدالت که در حال حاضر مورد غفلت بسیاری از افراد است هدف اصلی نیست و هدف  اصلی همان ربنا‌ الله است. 

لنکرانی ادامه داد: جهت‌گیری‌های دینی به ما می‌گوید که به فقرا رسیدگی کنیم، فاصله طبقاتی کم شود، فرصت‌های برابر برای آحاد مردم ایجاد شود، رونق اقتصادی داشته باشیم، در صحنه بین‌الملل حضور جدی، قوی و عزتمدارانه داشته باشیم، منزوی نباشیم و در برابر مستکبران کوتاه نیاییم، سازش نکنیم، گفتمانمان گفتمان عزتمدار و مقاومت باشد تا پیش برویم و همه اینها برای این است که دین خدا را اجرا کنیم. 

وی با اشاره به تاکید مکرر امام مبنی بر آیه "ان تنصروالله ینصرکم" گفت: این آیه می‌گوید که نصرت خدا به معنای نصرت دین خداست و یکی از مهمترین احکام اجرایی شدن دین خدا خدمت به مردم است. 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: ضمن احترام به همه کاندیداها علت اینکه جلیلی را اصلح می‌دانیم این است که نصرت دین خدا توسط فردی ایجاد می‌شود که دعوت به خودش نکند و مدام "منم، منم" نگوید و خودش را جدای از مردم نبیند و قائل به مقاومت باشد و به اجرایی کردن عالم‌ها و باورها ایمان داشته باشد نه اینکه هر کجا اجرای آرمانها سخت شد، از آنها کوتاه بیاید. 

لنکرانی با اشاره به اینکه برخی کتابهایی نوشتند و الگوی خود را ترکیه دانستند، اظهار داشت: کار خدا این بود که سر همین انتخابات، ترکیه با بحران روبرو شد تا اینکه به دنبال این نباشیم که خودمان را شبیه کسانی کنیم که افتخار خود آنها این است که شبیه کدخدا شوند. 

وی تاکید کرد: راه حل مشکلات این نیست که دم کدخدا را ببینیم، بلکه باید در سیاست نیز با خدا ببنیدیم و تراز خود را با خدا تنظیم کنیم و امیدوار هستیم در 24 خرداد که حماسه سیاسی رقم می‌خورد آینده انقلاب با گفتمان اسلام ناب پیش برود. 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: ما مامور به وظیفه هستیم و نتیجه حرکت ما این است که این گفتمان، گفتمان رایج کشور شودو حتی اگر پیروز نشویم که شواهد خلاف آن است، اینکه این گفتمان جای خود را در بین جوانان باز کرده، مایه پیروزی است و ما به موفقیت خود رسیده‌ایم و  اینکه حل مشکلات امروز را در ایمان به باورها جست‌وجو کنیم و با اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را حل کنیم، مطالبات ماندگار است که آینده کشور را بیمه می‌کند. 

لنکرانی در پایان با بیان اینکه خداوند انتخابات را با قلوب مردم رقم می‌زند، گفت: باید با روی خوش گفتمان انقلاب اسلامی را توضیح دهیم و نباید دنبال کینه باشیم و باید نگاهمان با امید به آینده و گفتمان انقلاب اسلامی باشد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon