۷۰۰ میلیون تومان برای هوشمندسازی کلاس‌های ششم خراسان‌جنوبی اختصاص یافت


700 میلیون تومان برای هوشمندسازی کلاس‌های ششم خراسان‌جنوبی اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای هوشمندسازی کلاس‌های پایه ششم ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به این سازمان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عباس لامعی با بیان اینکه دامنه آموزش و پرورش گسترده است و در همه جای کشور حضور فعال دارد، اظهار داشت: این نهاد پرچم انقلاب اسلامی را در دورترین نقطه از کشور به اهتزاز درآورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه معاونت پرورشی این سازمان تمام تلاش همکاران ما این بوده که فرهنگ اقامه نماز جماعت را در مدارس رواج دهند، افزود: این امر در استان محقق شده و در بیش از 80 درصد مدارس استان نماز جماعت به امامت 438 روحانی و یک‌هزار و 200 همکار فرهنگی اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در زمینه قرآن، فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی تلاش کردیم، گفت: در این زمینه رتبه‌های کشوری را کسب کردیم و برای احیای فرهنگ قرآنی 8 دارالقرآن در استان احیا شده و با وجود تمام تنگناهای مالی مسابقات فرهنگی دانش‌آموزان سال گذشته و امسال برگزار شده و رتبه‌های کشوری کسب کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در رشته‌های حفظ، تفسیر و قرائت قرآن بیش از 50 درصد همکاران فرهنگی ما شرکت کردند و در آزمون‌های مختلف رتبه کسب کردند.

لامعی یکی از معضلات آموزش و پرورش استان را موضوع نقل و انتقال عنوان و بیان کرد: برای جلوگیری از این موضوع سیاست بومی‌گزینی را در پیش گرفتیم و در این زمینه پنج بوم تقسیم شد تا با این کار مقداری از حجم نقل و انتقال کم کنیم.

وی با بیان اینکه طرح تعالی مدیریت در 94 آموزشگاه استان انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر این طرح موفقیت به همراه داشته باشد در 3 هزار و 133 آموزشگاه استان اجرا می‌شود.

لامعی از اجرای طرح شهاب در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح برای حدود 3 هزار و 700 دانش‌آموز استان در حال اجرا است که در این طرح قرار است استعدادهای برتر مدارس را جداسازی کرده و در فضای طبیعی رشد دهیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon