کفاشیان: صداوسیما فکر نکند حق پخش مسکوت می‌ماند


کفاشیان: صداوسیما فکر نکند حق پخش مسکوت می‌ماند

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: درست است که فقط دو هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده اما آقایان نباید فکر کنند با سپری شدن این دو هفته موضوع مسکوت می‌ماند، چون دو سه ماه دیگر لیگ جدید شروع می‌شود.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اظهار نظر نصرالله سجادی که ابقای کی‌روش دستور دولت نبوده، گفت: سجادی درست می‌گوید، دولت نقشی در ابقای کی‌روش نداشت چون فدراسیون فوتبال در این خصوص کاملا مستقل بوده است البته جاهایی ما نیاز به کمک‌هایی داشته‌ایم که دوستان در وزارت ورزش و به ویژه سجادی می‌کنند.

وی افزود: این کرسی حق فوتبال ایران است‌ و می‌تواند در خیلی از تصمیم‌گیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا حافظ منافع فوتبال ایران باشد. متاسفانه ما در گذشته این کرسی را از دست داده بودیم. با توجه به اینکه فوتبال ایران حرف اول را در آسیا می‌زند باید صاحب این کرسی می‌شدیم. مهم این است که بتوانیم از آن  به خوبی استفاده کنیم ضمن اینکه باید تلاش کنیم مثل گذشته در کمیته‌های AFC صاحب کرسی‌های مختلف شویم.

کفاشایان در خصوص اینکه اگر به هر دلیلی از سمت ریاست فدراسیون فوتبال بروید آیا به این کرسی خدشه وارد خواهد شد، اظهار داشت: اگر از فدراسیون فوتبال رفتنی شوم این کرسی حداقل تا 4 سال دیگر اعتبار خواهد داشت و من در این سمت باقی‌ می‌مانم.

وی در پاسخ به این پرسش که در حالی که فقط دو هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده اما شما حق پخش را از صدا و سیما دریافت نکردید، تاکید کرد: این کار باید به صورت قانونی حل شود و ما باید مسئولان سازمان صدا و سیما را قانع کنیم که این پول را پرداخت کنند. درست است که فقط دو هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده اما آقایان نباید فکر کنند که با سپری شدن این دو هفته موضوع مسکوت می‌ماند، چون دو سه ماه دیگر لیگ جدیدی هم هست که شروع شود. قرار است وزارت ورزش و جوانان هم پیگیر این موضوع باشد و ما هم در این خصوص کمک بخواهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ریشه اصلی مشکلات باشگاه‌های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس پیدا کردن اسپانسر نیست بلکه حق پخش تلویزیونی است. اگر مشکل حق پخش قانونی حل شود اکثر مشکلات باشگاه‌های ما حل می شود و فوتبال ما نیز توسعه پیدا می‌کند. متاسفانه در چنین شرایطی صورت مسئله را گم کرده و به دنبال فروش این دو باشگاه رفته‌ایم. فرض کنیم بخش خصوصی این دو باشگاه را بخرد حتی اگر به اندازه یک کوه هم پول داشته باشد تا کجا می‌تواند هزینه کند؟ در واقع فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدون حل شدن مشکل حق پخش یک کار بیهوده است. در حال حاضر تاج پیگیر این مسئله است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مالیات کی‌روش اظهار داشت: هنوز پولی برای مالیات کی‌روش پرداخت نشده اما پیگیر این موضوع هستیم و انشاالله حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نکونام به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد یا نه، به تسنیم گفت: هنوز مشخص نیست نکونام به کادرفنی تیم ملی اضافه شود یا نه. باید در این خصوص با کی‌روش صحبت کنم که متاسفانه هنوز فرصت پیدا نکرده‌ام؛ اصلا شاید نکونام بخواهد به فوتبالش ادامه دهد.

کفاشیان در خصوص اظهار نظر احسانی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه نکونام از نظر فنی نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند و او باید مدرک B مربیگری خود را هم بگیرد، گفت: این مسائل در مرحله دوم اهمیت قرار دارد و قابل حل است. ابتدا اجازه دهید ببینیم نکونام به کادر فنی اضافه خواهد شد یا نه بعد در مورد این مسائل صحبت کنید.

وی در خصوص اینکه آیا برگزاری بازی دوستانه تیم ملی با کنیا قطعی شده، یا نه تاکید کرد: من اطلاعی ندارم و باید پیگیری کنم و ببینم وضعیت برگزاری این بازی چگونه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon