مکالمه با تلفن همراه در ایران ارزان‌تر از ۱۱۷ کشور

مکالمه با تلفن همراه در ایران ارزان‌تر از 117 کشور

خبرگزاری تسنیم: بررسی انجام شده در مورد تعرفه مکالمه تلفن همراه در ۱۴۰ کشور جهان نشان می دهد ۱۱۷ کشور تعرفه بالاتری نسبت به ایران دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده از سوی اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور نشان می دهد تعرفه مکالمه تلفن همراه در ایران ارزان تر از بسیاری کشورهای جهان است.

بررسی انجام شده در مورد تعرفه مکالمه تلفن همراه در 140 کشور جهان نشان می دهد در 117 کشور مکالمه با تلفن همراه گران تر از ایران است.

این گزارش بر پایه ارزش دلاری تعرفه ها و بر مبنای شاخص قدرت خرید (ppp) تهیه شده است که بر اساس آن متوسط تعرفه مکالمه یک دقیقه ای با تلفن همراه در ایران معادل 0.12 دلار است.

ایران در کنار امارات ارزان ترین تعرفه مکالمه تلفن همراه را در منطقه خاورمیانه دارد.

در سطح جهان، پایین ترین تعرفه به هنگ کنگ اختصاص دارد به طوری که هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه در این کشور معادل 0.02 دلار است. بنگلادش با ترعفه 0.04 دلاری و سریلانکا با تعرفه 0.05 دلاری به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

میزان تعرفه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: هند 0.06 دلار، چین 0.06 دلار، مصر 0.07 دلار، سوئد 0.08 دلار، آلمان 0.12 دلار، روسیه 0.12 دلار، امارات 0.12 دلار، ایتالیا 0.16 دلار، آمریکا 0.27 دلار، عربستان 0.3 دلار، و انگلیس 0.37 دلار.

نیکاراگوئه با تعرفه 1.09 دلاری به ازای هر دقیقه مکالمه گران ترین تعرفه مکالمه با تلفن همراه را در جهان دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک