جنگ‌ نفس‌گیر برای تعیین قهرمان لیگ زیر سایه دربی بی‌خاصیت


جنگ‌ نفس‌گیر برای تعیین قهرمان لیگ زیر سایه دربی بی‌خاصیت

خبرگزاری تسنیم: هفته پایانی لیگ برتر فوتبال در حالی روز جمعه برگزار خواهد شد که ۳ تیم برای قهرمانی می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته سی‌‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال روز جمعه با 8 دیدار به پایان می‌رسد تا پرونده لیگ چهاردهم بسته شود. با وجود اینکه قهرمان لیگ از بین‌ تیم‌های تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و سپاهان مشخص خواهد شد اما بدون شک بیشتر نگاه‌ها به دربی 80 است. این دربی تشریفاتی است اما برای مردم جذابیت دارد و نتیجه آن مهم است.

پرسپولیس - استقلال
هر دو تیم شرایط خوبی در جدول ندارند و جمعه برای نخستین بار باید دربی تشریفاتی را برگزار کنند. تنها تفاوت دو تیم این است که پرسپولیس با توجه به صعودش به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شرایط به مراتب بهتری از لحاظ روحی دارد. استقلال و امیر قلعه‌نویی پس از شکست 4 بر یک مقابل تراکتورسازی تحت فشار قرار دارند و برای اینکه فصل را در ظاهر با خوشی به پایان ببرند، همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با شکست پرسپولیس از این فشار خارج شوند. در سوی دیگر، برانکو ایوانکوویچ برای اینکه از چشم هواداران پرسپولیس نیفتد، دوست ندارد در دربی تهران بازنده باشد.

برانکو در دربی لیگ کرواسی 4 پیروزی، 2 تساوی و تنها یک شکست در پرونده‌اش دارد. قلعه‌نویی نیز مقابل مربیان خارجی حتی به تساوی نیز دست نیافته تا از این نظر کارنامه برانکو بهتر از سرمربی استقلال باشد. قلعه‌نویی محبوبیت گذشته را ندارد و قطعاً به فکر پیروزی در دربی است تا مردم نتایج ضعیف استقلال را در فصل جاری به فراموشی بسپارند. پرسپولیس نیز چند روز پس از برگزاری دربی بازی با الهلال عربستان را در لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد و هدفش کسب پیروزی برای افزایش روحیه مقابل الهلال است. باید دید در تشریفاتی‌ترین دربی تاریخ ایران چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد آن هم در شرایطی که پرسپولیس دربی رفت را 2 بر یک برد تا استقلالی‌ها با انگیزه انتقام وارد زمین شوند.

دربی پرسپولیس و استقلال همیشه حساس و برای هواداران دو تیم دارای اهمیت است حتی اگر این دو تیم شرایط خوبی نداشته باشند و قرار باشد بی‌خاصیت‌ترین دربی را برگزار کنند.

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران
اگر دربی تهران نبود، بدون شک همه نگاه‌ها به این بازی بود، چرا که اگر این دیدار مساوی نشود، قهرمان لیگ یکی از این دو تیم خواهد بود. تراکتورسازی به لطف برتری قاطع 4 بر یک مقابل استقلال، می‌تواند با پیروزی برابر نفت در زمین خودش جشن قهرمانی بگیرد. هواداران تراکتورسازی که در دیدار مقابل استقلال حضور پرشوری داشتند، به قول بازیکنان تراکتورسازی، کوه‌های اطراف ورزشگاه یادگار امام را به تسخیر خود درمی‌آورند. تبریز از هم‌اکنون آماده جشن قهرمانی است و شاگردان تونی‌ اولیویرا یک قدم تا گرفتن جام فاصله دارند.

نفت تهران نیز به لطف صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شرایط خوبی دارد اما مطمئناً تنها دغدغه آنها حضور تماشاگران تراکتورسازی است. شاگردان علیرضا منصوریان با وجود اینکه بیشتر فصل را در صدر جدول حضور داشتند اما در هفته‌های آخر تراکتورسازی به آنها نزدیک شد و پیشی گرفت. منصوریان که تیمش در فینال جام حذفی نیز باید به میدان برود، در آستانه خلق رکوردی بی‌سابقه در باشگاه نفت است جایی که می‌تواند به فاصله چند هفته هم قهرمان لیگ شود و هم قهرمان جام حذفی.

سپاهان اصفهان - سایپای البرز
سپاهان در این فصل فراز و نشیب زیادی داشته اما در هفته‌های پایانی امتیازات خوبی جمع کرد تا در هفته پایانی لیگ، خودش را به عنوان مدعیان قهرمانی معرفی کند. شاگردان فرکی در صورتی می‌توانند قهرمان شوند که دیدار تراکتورسازی - نفت با تساوی به پایان برسد و سپاهان نیز مقابل سایپا به برتری برسد. اتفاقی که بعید نیست بیفتد تا بار دیگر اصفهان صاحب جام شود، شهری که با جام قهرمانی بیگانه نیست. سایپا و مجید جلالی نیز خیلی امیدوار بودند سهمیه آسیا را کسب کنند اما نتوانستند امتیازات لازم را جمع کنند و تنها برای اعاده حیثیت به میدان می‌روند.

ملوان بندر انزلی - نفت مسجدسلیمان
ملوان که با آمدن فیروز کریمی در هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم نتایج خوبی می‌گرفت در هفته‌های اخیر بردی کسب نکرد تا بار دیگر در منطقه سقوط قرار بگیرد. با وجود اینکه کریمی پس از تساوی یک بر یک ملوان مقابل استقلال اعلام کرد ملوان در لیگ ماندنی شد اما جدول نشان می‌دهد که در صورت لغزش این تیم و برتری حریفان پایین جدولی، ملوان یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول خواهد بود. آنها برابر تیمی بازی دارند که سقوطش مسجل شده و شاید نداشتن انگیزه حریف‌شان به آنها کمک کند تا در زمینش پیروزی را کسب کرده و ماندنش را در لیگ قطعی کند.

پدیده خراسان - ذوب‌آهن اصفهان
ذوب‌آهن دنبال سهمیه آسیا است. این تیم با یحیی گل‌محمدی نتایج بسیار خوبی در نیم فصل دوم گرفت و به قول هادی محمدی بازیکن این تیم، اگر لیگ چند هفته ادامه داشت چه بسا قهرمانی به ذوب‌آهن می‌رسید! ذوب‌آهن این شانس را دارد که در صورت عدم کسب سهمیه در لیگ، در جام حذفی مقابل نفت تهران به برتری برسد و سهمیه را کسب کند.

ذوب‌آهن 49 امتیاز دارد و پیروزی مقابل پدیده جایگاه آنها را در جدول تغییر نمی‌دهد اما سهمیه آسیا را برای آنها قطعی کرده و آن وقت با خیال راحت به مصاف نفت تهران در فینال جام حذفی خواهد رفت. پدیده خراسان نیز که هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج خوبی گرفت اما رفته رفته دچار مشکلات شد و با 32 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. آنها برای اینکه جایگاه‌شان پیش از این پایین نیاید، تلاش می‌کنند ذوب‌آهن را شکست دهند.

راه‌آهن - گسترش‌فولاد
فرهاد کاظمی و راه‌آهن با برتری مقابل پیکان امید خود برای بقا در لیگ حفظ کردند. گسترش فولاد نیز با برتری مقابل پرسپولیس در لیگ ماند تا بدون استرس به مصاف راه‌آهن برود اما راه‌آهنی‌ها برای فرار از سقوط و یا رفتن به پلی‌آف مصمم به شکست نماینده تبریز هستند. راه‌آهن که انواع اتفاقات عجیب و غریب برای آنها در این فصل افتاده است، با آمدن فرهاد کاظمی توانستند یکی از بازی‌های حساس لیگ مقابل پیکان را با برتری پشت سر بگذارند تا با روحیه بالا در هفته پایانی به میدان بروند.

استقلال خوزستان - پیکان
حساس‌ترین بازی تیم‌های پایین جدولی این دیدار خواهد بود. استقلال خوزستان 26 و پیکان 25 امتیاز دارند و برای اینکه حداقل رفتن به پلی‌آف را قطعی کنند، نیاز به پیروزی دارند. اگر بازی به تساوی بکشد تیم خوزستانی به مرحله پلی‌آف می‌رود. در صورتی که ملوان مقابل نفت مسجد سلیمان به برتری نرسد، یکی از این تیم‌ها به پلی‌آف هم نمی‌رود و ماندنش در لیگ قطعی می‌شود. صمد مرفاوی که ادعا می‌کند با آمدنش به پیکان بار هجومی تیمش زیاد شده، در بازی مقابل استقلال خوزستان باید ترکیب هجومی‌تری به میدان بفرستد.

در سوی دیگر، عبدالله ویسی فشاری را تحمل می‌کند که در طول مربیگری‌اش با آن روبه‌رو نبود. او و استقلال خوزستان روی لبه پرتگاه سقوط قرار دارند و برای اینکه صدای اعتراض تماشاگران‌شان را نشوند، چاره‌ای جز پیروزی ندارند.

صبای قم - فولاد خوزستان
این بازی برای فولادی‌ها حساسیت دارد اما برای صبا هیچ حساسیتی ندارد. فولاد با تیم چهارم جدول یعنی ذوب‌آهن 2 امتیاز دارد تا در صورت ناکامی ذوب‌آهن، بتواند به رده چهارم رفته و امیدهایش برای کسب سهمیه باقی بماند. فولاد با توجه به این شرایط باید دعا کند تا تیم نفت تهران یا قهرمان لیگ شود یا قهرمان جام حذفی. دراگان اسکوچیچ که نتوانست با فولاد در لیگ قهرمانان توفیقی کسب کند، امیدوار است تا با کسب سهمیه آسیا تیمی قدرتمند برای فصل آینده آماده کند. صبایی‌ها هم به دنبال این هستند که تنها با برتری جایگاه خود را در جدول تثبیت کنند و بالاتر از پرسپولیس بمانند.

به گزارش تسنیم، برنامه هفته سی‌ام به شرح زیر است:

ساعت 17

پرسپولیس - استقلال ورزشگاه آزادی

ساعت 19:30

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
سپاهان اصفهان - سایپای البرز ورزشگاه فولادشهر اصفهان
راه‌آهن - گسترش‌فولاد ورزشگاه شهدای شهر قدس
ملوان بندرانزلی - نفت مسجدسلیمان ورزشگاه تختی انزلی
استقلال خوزستان - پیکان ورزشگاه تختی اهواز
صبای قم - فولاد خوزستان ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
پدیده خراسان - ذوب‌آهن اصفهان ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

برای مشاهده جدول رده‌بندی مسابقاتاینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon