تعدد لیست‌‌ها مردم را سردرگم می‌کند/از قرار گرفتن اسممان در برخی لیست‌ها بی اطلاعیم!


تعدد لیست‌‌ها مردم را سردرگم می‌کند/از قرار گرفتن اسممان در برخی لیست‌ها بی اطلاعیم!

خبرگزاری تسنیم:رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه از قرار گرفتن اسممان در برخی لیست‌ها بی اطلاع هستیم،‌گفت: تعدد لیست‌ها برای انتخابات شورای شهر تهران، مردم را در تصمیم‌گیری سردرگم می‌کند.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم که در محل خبرگزاری تسنیم صورت گرفت، در پاسخ به اینکه چرا علی رغم تلاش‌های صورت گرفته شاهد تعدد لیست‌های اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران هستیم، اظهار داشت: ما به دنبال این بودیم که میزان اشتراک و هم‌پوشانی گروه‌های دوستان‌مان را بالا ببریم زیرا قاعدتا می‌دانستم دستیابی به یک لیست مشترک عملی نیست.

وی ادامه داد: اگر در سال 81 به یک لیست واحد رسیدیم و همان لیست هم وارد شورا شد به این دلیل بود که هیچ یک از گروه‌ها اصولاً این ریسک را نمی‌پذیرفتند که بخواهند وارد شورا شوند و حتی یک حمایت ظاهری هم از ما نکردند هرچند قرار هم نبود چنین امری رخ دهد. 

چمران تصریح کرد: آن زمان به دلیل شرایط یأس آمیزی که به دلیل شورای منحل شده دوره اول ایجاد شد و وجود این باور که به نتیجه مثبت نمی‌رسیم سبب شد به میدان نیایند. اما ما به میدان آمدیم و به لطف خدا و همت مردم به موفقیت بزرگی دست‌ یافتیم که در پی آن یکپارچگی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم هم با عنوان آبادگران تهیه شد و از 30 نفر تعیین شده 29 نفر به مجلس راه یافتند و این امر نیز باعث متحول شدن فضای سیاسی کشور در آن زمان شد. 

وی با بیان اینکه این وضعیت نشان می‌دهد وقتی با اتحاد جلو برویم، موفق می‌شویم، ادامه داد: در شورا گروه‌های مختلفی حضور نداشتند و فکر می‌کنم لزومی هم ندارد که گروه‌های مختلف شرکت کنند چراکه کار شورا یک کار تخصصی شهری است و گروه‌های مختلف چه باشند چه نباشند تاثیری نخواهد داشت مگر اینکه بخواهند از شوراها استفاده سیاسی بکنند که این امر نیز درست نیست و نتیجه‌اش همان شورای اول می‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: فکرمان این بود که اصولاً این گروه‌های سیاسی آن طور فعال نبودند و عده‌ای از شورای شهر سوم جمع شدند تا دوباره همان لیست را تهیه کنیم البته آن زمان حامیان دولت هم برای دوره سوم لیست جداگانه‌ای داشتند اما موفق نشدند و در لیست پیروان امام و رهبری نیز تنها افرادی که در آن لیست با ما مشترک بودند رای آوردند. 

وی افزود: در این دوره نیز گروه‌های سیاسی با توجه به اینکه ظرفیت‌های شورا افزایش یافته شده بود خواستار حضور فعال بودند که از جهاتی خوب است و می‌تواند باعث روشن شدن  اذهان عمومی و افزایش شور و حال انتخاباتی شود و به نوعی میزان حضور مردم را افزایش دهد اما خطر عمده‌ای که می‌تواند داشته باشد این است که تعدد لیست‌ها باعث سردرگمی شهروندان می‌شود.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران تصریح کرد:در حال حاضر بیش از 60 لیست منتشر شده که بعضا نام‌های نا مأنوسی دارند و در برخی از آنها نیز از عنوان "آبادگران" استفاده شده است این در حالی است که نام بنده و برخی دیگر از دوستان ما در لیست‌هایی دیده می‌شود که خودمان در جریان نیستیم و اصلا نمی‌دانیم به نفعمان است یا خیر!

وی افزود: در برابر تبلغات وسیعی هم که از سوی گروه‌هایی از این دست صورت می‌‌گیرد نیز نمی‌توانیم فعالیت قابل توجهی برای معرفی لیست خود بکنیم.

چمران با بیان اینکه به هر حال بنده تلاش کردم اشتراکاتمان را با این گروه‌ها افزایش دهیم،‌ اظهار داشت: جبهه پایداری امام و رهبری، خدمت‌گذاران و کسانی که حامیان شهرداری بودند و ما هم که آبادگران بودیم ولی شاهد رویش آبادگران با نام‌های مختلف بودیم اما به طور کلی اشتراکاتمان کم بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon