قاعده فقهی "نفی سبیل" در مذاکرات با غربی‌ها باید رعایت شود


قاعده فقهی "نفی سبیل" در مذاکرات با غربی‌ها باید رعایت شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: روح حاکم بر ‏مذاکرات براساس قاعده نفی سبیل قرار دارد و این قاعده مبنای فقهی کل مذاکرات است.

حسن عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خمین، بااشاره به مذاکرات ایران با غرب و ضرورت‌های مهم در این باره اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده ‏اند موافق مذاکره زیر شبح تهدید نیستیم چراکه مذاکره در وهله نخست باید مشخص و شفاف باشد و در زیر سایه شبح و تهدید نباشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: دومین اصل در مذاکره آن است که ‏تمام تحریم‌ها، یکجا و همه با هم در یک زمان و نه به‌صورت فرسایشی و در دراز مدت رفع شده و از بین برود چراکه در قضایای هسته ای آنچه ما ارائه و اعتماد سازی می‌کنیم برای پیروی و پیاده شدن این دو اصل یعنی مذاکره زیر شبح تهدید نبودن و برداشته شدن یکجا و در یک زمان تحریم ها خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: روح حاکم بر ‏مذاکرات براساس قاعده نفی سبیل قرار دارد و این قاعده مبنای فقهی کل مذاکرات است و براین اساس هیچ راهی را خدا برای ‏سلطه کفاربر مومنان قرار نداده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بااشاره به ملاک ارزیابی مذاکرات گفت: از این منظر آنچه که باید دنبال شود این است که آیا نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظر ‏این قواعد فقهی عملی شده یا نه؟

وی افزود: ما می‌گوییم نشده، زیرا هم تحریم‌ها هست و هم تهدید نظارت‌ها به ‏صورت بلند مدت خواهد بود و ابدی و این یعنی راهی ایجاد می‌شود برای سلطه بیگانگان بر ما و در واقع یعنی ما ‏معتقد هستیم آنچه که به‌دست آمده نفی قاعده نفی سبیل است.

انتهای پیام/  ‏

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon