منطقه «حصیبه» در شرق الرمادی آزاد شد

منطقه «حصیبه» در شرق الرمادی آزاد شد

خبرگزاری تسنیم: نیروهای ارتش عراق به‌اتفاق نیروهای داوطلب مردمی و عشایر عراقی موفق شدند منطقه حصیبه واقع در شرق الرمادی مرکز استان الانبار را آزاد کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، نیروهای ارتش و گروه‌های داوطلب مردمی به‌همراه عشایر عراقی امروز شنبه موفق شدند منطقه حصیبه واقع در شرق الرمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق را از لوث وجود گروه‌های تروریستی تکفیری داعش پاکسازی و آزاد کنند.‎

پیشروی ارتش عراق به‌سمت "جوبیه"

هم اکنون نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی به‌اتفاق عشایر عراقی بعد از آزاد سازی این منطقه به‌سمت منطقه "جویبه" که در مجاورت حصیبه قرار دارد، پیشروی خود را آغاز کرده‌اند.

یکی از افسران عالی‌رتبه پلیس استان الانبار در این باره امروز شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی به‌اتفاق رزمندگانی از عشایر عراقی موفق شدند منطقه حصیبه را به‌صورت کامل آزاد سازند و این منطقه در شرق الرمادی مرکز استان الانبار واقع شده است.

وی افزود: هم اکنون این نیروها موفق شده‌اند پیشروی خود را به‌سمت منطقه جویبه در مجاورت حصیبه نیز آغاز کنند.

این افسر عالی‌رتبه عراقی که رتبه نظامی سرهنگی را دارد در این باره توضیح داد: نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای داوطلب مردمی و رزمندگانی از عشایر عراقی موفق شده‌اند منطقه حصیبه واقع در 7کیلومتری شرق الرمادی را به‌صورت کامل آزاد سازند و این عملیات تنها چند ساعت به طول انجامید.

این افسر عالی‌رتبه عراقی که نخواست نامش فاش شود در ادامه افزود: هم اکنون حصیبه در کنترل کامل نیروهای ارتش و امنیتی عراق و گروه‌های داوطلب مردمی و عشایر عراقی قرار دارد و مرکز پلیس حصیبه نیز فعالیت خود را به‌صورت مجدد از سر گرفته است و تا پیش از این نیروهای داعش این ساختمان را به‌عنوان مرکز فعالیت خود قرار داده بودند.

این فرمانده عراقی در ادامه گفت: نیروهای ارتش و امنیتی عراقی به‌اتفاق نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای رزمنده عشایر عراقی فعالیت خود را برای آزاد سازی منطقه جویبه آغاز کرده‌اند و در حال حاضر درگیری‌ها برای آزاد سازی این منطقه هم بسیار شدید است و داعش در حال فرار از این منطقه است.

عملیات گسترده آزاد سازی الرمادی توسط ارتش عراق، نیروهای امنیتی به‌اتفاق گروه‌های داوطلب مردمی و نیروهای عشایر عراقی از صبح امروز آغاز شده است.

تشکیل اتاق عملیات مشترک در استان الانبار

"ریان الکلدانی" عضو کمیته هم‌اندیشی در گروه‌های داوطلب مردمی اعلام کرد: اتاق عملیات مشترکی در استان الانبار تشکیل شده است.

وی هدف از این اقدام را آزادی این استان از اشغال داعش اعلام کرد و افزود: آزاد سازی بیجی از اشغالگران تروریست و تکفیری داعش به‌زودی حاصل خواهد شد.

الکلدانی گفت: گروه‌های داوطلب مردمی قادر هستند برای آزاد سازی سرزمین عراق بدون دخالت ائتلاف آمریکایی وارد عمل شوند.
انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان