آخرین وضعیت پرونده‌های معاونت مطبوعاتی و انتخابات اتاق بازرگانی در دیوان عدالت

آخرین وضعیت پرونده‌های معاونت مطبوعاتی و انتخابات اتاق بازرگانی در دیوان عدالت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری آخرین وضعیت پرونده‌های شکایت از معاونت مطبوعاتی و انتخابات اتاق بازرگانی تهران را تشریح کرد.

علی‌اکبر بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره پرونده شکایت دبیر تعیین مصادیق محتوای محتوای مجرمانه از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر ابطال تصمیم‌ها و نظام‌هایی که طرف‌های شکایت برای فیلترینگ و مسدود‌سازی سایت‌های اینترنتی وضع کردند، اظهارکرد: پرونده با اعتراض حجةالاسلام منتظری(رییس دیوان عدالت) به هیات عمومی دیوان ارجاع شده اما هنوز وارد رسیدگی در صحن نشدیم.

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری اضافه کرد: در این موضوع، رییس دیوان عدالت اداری نظر خاصی دارد که باید در هیات عمومی دیوان مطرح شود. قبل از طرح موضوع در هیات عمومی، یک فرایند اولیه وجود دارد که انجام می‌شود و سپس در صحن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارائه دادخواستی به دیوان عدالت اداری به‌طرفیت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ارتباطات زیرساخت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) درخواست ابطال تصمیم و نظام‌هایی را که طرف‌های شکایت برای فیلترینگ و مسدود‌سازی سایت‌های اینترنتی وضع کردند، کرده بود.

هیات تخصصی دیوان عدالت اداری در جلسه مورخ 24 فروردین امسال به موضوع رسیدگی و شکایت دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را رد کرد.

رأی صادره از سوی هیات تخصصی دیوان، ظرف مهلت 20 روز پس از صدور، قابل اعتراض از سوی رئیس کل دیوان عدالت اداری یا 10 تَن از قضات این دیوان بود که در نهایت حجةالاسلام منتظری به رای صادره اعتراض کرده و پرونده به هیات عمومی دیوان ارجاع شد.

بختیاری همچنین درباره آخرین وضعیت دعوای ابطال مصوبه شورای نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی به خبرنگار تسنیم گفت: شکایتی در ارتباط با ابطال آیین‌نامه هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی در یکی از شعب دیوان مطرح شده‌بود که شعبه رسیدگی ‌کننده، درخواست شاکی مبنی بر صدور دستور موقت را رد کرد.

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری توضیح داد: در نهایت این پرونده برای رسیدگی به هیات عمومی دیوان ارجاع شد و بر اساس آخرین اطلاعاتی که دارم، طرفین دعوا صحبت می‌کردند تا نواقص را برطرف کنند و هنوز موضوع در صحن هیات عمومی مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon