صدور حکم مهدی هاشمی نشان داد که هیچ متخلفی در ایران دارای مصونیت نیست

صدور حکم مهدی هاشمی نشان داد که هیچ متخلفی در ایران دارای مصونیت نیست

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صدور حکم مهدی هاشمی نشان داد که هیچ متخلفی در جمهوری اسلامی دارای مصونیت نیست.

احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص صدور حکم مهدی هاشمی گفت: قوه قضائیه در خصوص صدور حکم مهدی هاشمی نشان داد که هیچ متخلفی در جمهوری اسلامی دارای مصونیت نیست و می‌توان هر متخلفی را به میز محاکمه کشاند، اینکه امروز فرزندان یکی از مسئولین بلندپایه نظام محاکمه شده برای جمهوری اسلامی ایران خوب است ولی بهتر است با تمام مصادیق فساد برخورد شود و فقط معطوف به افراد مشهور و انگشت‌شمار نباشد، بلکه باید با هرکسی که دست به فساد می‌زند برخورد کرد.

وی در ادامه گفت: محاکمه مهدی هاشمی در برابر چشمان ما کار بزرگی است ولی در اصل قوه قضائیه به وظیفه خود عمل کرد و کار کوچکی در مقابله با فساد انجام داد، در جمهوری اسلامی به این صورت سابقه نداشته که با فرزند یکی از مسئولین بانفوذ کشور این‌گونه برخورد شود اما در بسیاری از کشورها علناً با فساد برخورد می‌شود و این نوع حکمها کاملاً عادی نشان می‌دهد، زیرا اعتقاد این است تا فساد روی سطح است، باید برای رفع آن اقدام جدی صورت گیرد زیرا اگر فساد به عمق جامعه نفوذ کرد، دیگر نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه قوه قضاییه باید با هرنوع فسادی مبارزه کند، تصریح کرد: قوه قضائیه به‌عنوان بازوی اصلی در جهت مبارزه با فساد باید با هرنوع مصداقی از مفسده برخورد کند.

بخشایش درباره تناسب جرم و حکم دادگاه مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: به‌نظر من قوه قضائیه باید خیلی قوی‌تر برخورد می‌کرد تا ریشه بی‌قانونی آن هم در حوزه اقتصادی خشکیده شود.

انتهای پیام/*

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon