کمالوندی: پروتکل الحاقی "تابو" نیست

کمالوندی: پروتکل الحاقی "تابو" نیست

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: برخی در جامعه تلاش دارند که از پروتکل الحاقی "تابوسازی" کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از کتاب «از سعدآباد تا لوزان» نوشته محمدسعید احدیان که در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شد، طی سخنانی با بیان  اینکه نویسنده کتاب نگاه بی‌طرفانه و بدون‌جانبداری دارد، گفت: نویسنده همچنین ارزش بسیار بالایی برای مدیریت استراتژیک و بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته‌ای قائل شده است.

وی با اشاره به اینکه نویسنده در این کتاب اینگونه آورده است که مذاکره مستقیم ایران با آمریکا پیشنهاد صالحی و احمدی‌نژاد بوده، گفت: این موضوع صحیح نیست. حقیقت آن است که پیشنهاد مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا پیشنهاد شخص آقای صالحی بوده است و مقام معظم رهبری نیز این موضوع را پذیرفتند، ولی اگر احمدی نژاد همراهی لازم را برای این مذاکرات انجام می‌داد شاید وضعیت خیلی بهتر بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: گرفتن امتیاز غنی‌سازی برای ایران در مذاکرات هسته‌ای امری مهم بوده که نویسنده به خوبی به آن اشاره کرده است.

کمالوندی گفت: طرف غربی در مذاکرات به دنبال وقت‌کشی است که این موضوع هم از دید نویسنده کتاب «از سعدآباد تا لوزان» دور نبوده است.

وی با بیان اینکه نویسنده کتاب به درستی بین اوباما و حاکمیت آمریکا تفاوت قائل بوده است، تصریح کرد:باید حساب اوباما را از کل نظام آمریکا جدا کرد، با اینکه تلاش ندارم اوباما را تطهیر کنم زیرا به دنبال باز کردن پیچ و مهره صنایع هسته‌ای ایران بوده، اما باید این را دانست که مواضع اوباما با مواضع کلیت نظام آمریکا متفاوت است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به احتمال اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران گفت: برخی در جامعه تلاش دارند تا از پروتکل الحاقی یک تابو بسازند.

وی با اشاره به ساخت راکتور آب سنگین اراک و احتمال بازنگری در آن گفت:‌ساخت راکتور آب سنگین هزینه بسیار زیادی دارد، ضمن اینکه بسیار زمان‌بر است.

کمالوندی در ادامه با بیان اینکه اهمیت فردو به هیچ وجه در غنی‌سازی نیست، گفت: تمامی اورانیوم غنی شده در فردو می‌تواند تنها 1.5 درصد سوخت بوشهر را تأمین کند و اهمیت فردو تنها در آسیب ناپذیری آن است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon