پاک‌سازی فرودگاه حلب/ پیشروی ارتش در شهر "حام"

پاک‌سازی فرودگاه حلب/ پیشروی ارتش در شهر "حام"

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری سوریه از پاک‌سازی کامل شهر "حام" در مرز این کشور با لبنان و پاک‌سازی فرودگاه حلب از گروه‌های تروریستی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، ارتش سوریه در عملیات امروز خود در شهر حلب موفق شد اطراف و محوطه فرودگاه حلب را از گروه‌های تروریستی پاکسازی کند.
تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد ارتش سوریه در ادامه پیشروهای خود در حلب، شهر "حام" در مرز این کشور با لبنان را به‌طور کامل از گروه‌های تروریستی پاکسازی کرد.
ارتش سوریه پس از پاکسازی کامل شهر استراتژیک القصیر از اوایل هفته جاری عملیات خود در شهر حلب موسوم به "طوفان شمال" را آغاز کرده است و طی چند روز گذشته پس از درگیری با گروه‌های تروریستی موفق شد امنیت مناطق و روستای زیادی را بازگرداند.
منابع خبری سوریه اعلام کردند که درگیری نیروهای ارتش با گروه‌های مسلح در منطقه "المعصره" نزدیک فرودگاه نظامی "منغ" در حلب، به کشته شدن چندین نفر از عناصر مسلح منجر شد.
نیروهای ارتش سوریه کاروان نیروهای مسلح را نزدیک شهر "نبل" در حلب هدف قرار دادند.
نیروهای ارتش همچنین امروز یک خودروی بمب گذاری شده را در شهر "نطارین" در حومه حلب هدف قرار دادند.
ارتش صبح امروز در ادامه عملیات‌های خود در شمال غرب این کشور به معارضان مسلح نزدیک فرودگاه بین‌المللی حلب حمله کرد.
بر اساس گزارشات منتشر شده گروه‌های مسلح در زمان این حمله در حال انتقال نیروهای خود به کمربند شمالی حلب بودند.
نیروهای ارتش در عملیات روز گذشته خود در شهر حلب نیز کنترل دو منطقه "کفر داعل و کفر عبدو" در شمال این شهر را در دست گرفت و بر آن مسلط شد.
بنا به این گزارش، برخی از نیروهای ارتش سوریه نیز امروز در شهر القصیر به‌منظور تأمین امنیت کامل این شهر و ضمانت امنیتی به اهالی این شهر جهت بازگشت به این شهر راهبردی مستقر شدند.
شبکه خبری الجزیره امروز در خبری گزارش داد که "سلیم ادریس"، رئیس گروه‌های مسلح سوری "ناامیدانه" از کشورهای غربی درخواست کرده است برای جلوگیری از سقوط این گروه‌ها در حلب، هرچه سریع‌تر اقدام به ارسال سلاح برای آنان کنند.
بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که مخالفان مسلح در سوریه از کودکان این کشور برای مبارزه با ارتش بشار اسد استفاده می‌کنند.
سازمان ملل متحد امروز با انتشار گزارشی مدعی شد که طبق اطلاعات به دست آمده، درگیری‌ها در سوریه تا پایان ماه آوریل سال جاری میلادی، 93 هزار کشته به‌جای گذاشته است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان