بهره برداری از خط لوله یازدهم سراسری گاز تا پایان سال ۹۴

بهره برداری از خط لوله یازدهم سراسری گاز تا پایان سال 94

خبرگزاری تسنیم: خط لوله یازدهم سراسری گاز ایران برای انتقال گاز ۳ فاز پارس جنوبی به مرکز کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یازدهمین خط لوله سراسری گاز ایران با ظرفیت انتقال 110 میلیون مترمکعب گاز در روز به طول یک هزار و 100 کیلومتر احداث می شود. طبق مطالعات فنی این طرح، این خط لوله سراسری از عسلویه آغاز شده و پس از خروج از استان بوشهر از 4 استان فارس، یزد، اصفهان و سمنان می گذرد.
با وجود اینکه این پروژه از سال 90 کلید خورده بود اما اجرای آن سال گذشته به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران واگذار شد. علیرضا غریبی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این خصوص اظهار داشت: خط لوله سراسری یازدهم حد فاصل عسلویه تا استان اصفهان بوده و ادامه آن به سمت کویر مرکزی تا دامغان به طول ١٢ کیلومتر با هدف اتصال به خط ٤٨ اینچ شمال و شمال شرق کشور و برای تقویت تأمین گاز استان های شمال و شمال شرق کشور اجرا می‌شود.
به گفته این مقام مسئول، خط لوله یازدهم که احداث آن سال گذشته به شرکت مهندسی توسعه گاز ایران ابلاغ شده در سه قسمت تعریف شده است و هم اکنون طراحی و مهندسی آن در دست اجراست. غریبی از برگزاری مناقصات مربوط به این خط لوله سراسری تا شهریور ماه امسال خبر داد.
پیش بینی شده افزایش مصرف گاز تا سال 94 در چهار استان مرکزی ایران و همچنین استانهای شمالی و شمال شرقی با انتقال گاز عسلویه از طریق دو خط لوله انتقال نهم و یازدهم سراسری تأمین شود.
مجموع سرمایه مورد نیاز برای احداث خط لوله یازدهم سراسری (از ابتدا تا مرحله بهره برداری) در مطالعات اولیه در سال 90 حدود 57 هزار و 429 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه