جهانبخش: می‌خواهم در هلند بمانم، هفته آینده درباره تیم جدیدم تصمیم می‌گیرم

جهانبخش: می‌خواهم در هلند بمانم، هفته آینده درباره تیم جدیدم تصمیم می‌گیرم

خبرگزاری تسنیم: مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که هفته آینده به هنلد بازمی‌گردد تا در خصوص تیم فصل آینده‌اش تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شاید جذاب‌ترین نقل‌وانتقالات این فصل اروپا برای ایرانی‌ها مشخص شدن تیم فصل آینده علیرضا جهانبخش باشد. مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که فصل پیش با درخشش در نایمخن و دریافت جایزه گاو طلایی فصل ژوپیلر لیگ مورد توجه بسیاری از تیم‌های قرار گرفته است، می‌گوید که به زودی تیم فصل آینده‌اش را انتخاب خواهد کرد.

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیتش بعد از مصدومیت، پیشنهاد برایتون و منتفی شدن حضورش در این تیم، نزدیک شدن به سلتیک، پیشنهادهایی از لیگ هلند و ... صحبت کرده است.

تسنیم: شرایطت بعد از مصدومیت چگونه است و برای فصل آینده چه کار کردی؟

مصدومیتی داشتم و اکنون خدا را شکر بهترم. تمریناتم را در این مدت به صورت انفرادی دنبال کردم و شرایطم بهتر شده است. هفته آینده به هلند باز می‌گردم تا وضعیتم را برای فصل بعد مشخص کنم. شرایطم را هر روز با پزشکان بررسی می‌کنم و با علیرضا شهاب، پزشک تیم ملی هم کارم را پیش برده‌ام.

تسنیم: انتخاب تیم فصل آینده‌ات به کجا رسید. بعد از منتفی شدن برایتون خبری در رسانه‌های خارجی منتشر شده بود که به سلتیک نزدیک شده‌ای، درست است؟

هنوز از این مسئله خبری ندارم و از قبل صحبت‌هایی درباره این پیشنهاد شده بود اما در این مدت مذاکره‌ای نکردیم. صحبت‌ها اولیه بوده اما هیچ پیشنهاد رسمی به باشگاه، مدیربرنامه‌هایم و خودم نرسیده است.

تسنیم: کارت با برایتون تمام شده به نظر می‌رسید و خبر آمده بود که آنها تمام شرایط تو را پذیرفته‌اند، چه شد که جواب منفی دادی؟

برایتون تمام شده بود و آنها فقط منتظر جواب من بودند اما مسئله این بود که آنها زود جواب می‌خواستند. برای من ریسک بود که بخواهم زود جواب مثبت بدهم چون خودم صددرصد نبودم. مسائل دیگر مانند سبک بازی لیگ آنها (چمپوینز شیپ) و برخی شرایط باعث شد جواب منفی بدهم.

تسنیم: قبلاً گفته بودی هدفت ماندن در فوتبال هلند است اما پیشنهادهای خارج از هلند جدی شده. با این شرایط امکان این وجود دارد که هدفت تغییر کند؟

طبیعی است که باید بهترین تصمیم را بگیرم اما خودم طرز تفکری دارم و آن هم ماندن در لیگ هلند است. اگر شرایط مهیا شود دوست دارم به فوتبالم در هنلد ادامه دهم و این را قبلاً هم گفته‌‌ام. صحبت‌هایی شده اما هنوز پیشنهاد رسمی نیست و باید به هلند برگردم تا در این خصوص تصمیمی خوب بگیرم.

تسنیم: به نظر صحبت‌ها با PSV آیندهوون و AZ آلکمار بین تیم‌های هلندی جدی‌تر باشد...

بله، این دو تیمی هستند که صحبت کرده‌اند و مدیر برنامه‌هایم کم و بیش با آنها مذاکره کرده است. باید ببینم خدا چه می‌خواهد و بعد تصمیم بگیرم.

تسنیم: فوتبال را فانتزی بازی می‌کنی و به نظر با این سبک فوتبال در لیگ هلند و آلمان موفق‌تر باشی. قبلاً هم خبری آمده بود که از بوندسلیگا پیشنهاد داری، آیا به حضور در فوتبال آلمان هم فکر کرده‌ای؟

پیشنهاد آلمانی‌ها هم جزو همین صحبت‌های ضد و نقیض بود و هنوز چیزی رسمی نشده است. چون این پیشنهادها رسمی نیست نمی‌توانم درباره آنها صحبت و فکرم را مشغول کنم.

تسنیم: با شرایط موجود از بین پیشنهادهای هلند، انگلیس، اسکاتلند و آلمان کدام یک را انتخاب می‌کنی؟

نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد و واقعاً سخت است. امیدوارم تصمیم خوبی بگیرم و مهم این است که به پیشرفت فوتبالم کمک کند. مطمئن باشید قدمی برمی‌دارم و انتخابی خواهم کرد که عاقلانه باشد و با کسانی که می‌توانند به من کمک کنند مشورت کنم و در نهایت تصمیم بگیرم.

تسنیم: با وجود اینکه به تیم ملی دعوت نشدی اما دو بار به اردوی تیم ملی رفتی و صحبت‌هایی هم با کی‌روش انجام دادی. گویا صحبت‌های او هم در روند انتخاب تیمت بی‌تأثیر نبوده است.

درباره شرایط مصدومیتم صحبت کردم و مشورتی هم برای انتخاب تیم فصل آینده‌ام گرفتم. درباره پیشنهادهایی که داشتم کی‌روش نظر داد اما نگفت که به این تیم برو یا به آن تیم نرو و اصلاً چنین چیزی نبود. کی‌روش از نظر فنی با من صحبت کرد اما تصمیم نهایی برای انتخاب تیم با خودم است.

تسنیم: کی‌روش پیشنهاد داد که به کدام لیگ یا تیم بروی؟

پیشنهاد که نه اما مهم‌ترین مسئله صحبت میان من و کی‌روش، درباره برایتون بود. پیشنهاد آنها رسیده بود و باید تصمیم‌گیری می‌کردم که کی‌روش گفت لیگ آنها بیشتر فیزیکی است و شاید به سبک بازی من با چمپیونزشیپ نخواند اما گفت خودت باید تصمیم نهایی را بگیری. من هم به انگلیس رفتم و شرایط باشگاه برایتون را از نزدیک دیدم. واقعاً امکانات و شرایط خوبی هم داشتند اما بنا به دلایلی که گفتم نتوانستم به آنها پاسخ مثبت بدهم.

تسنیم: درباره تیم ملی هم صحبت کن که در اولین بازی مقدماتی جام جهانی بدون تو بازی کرد و مقابل ترکمنستان به تساوی رسید. در این بازی و البته دیدار دوستانه مقابل ازبکستان عملکرد بازیکنان جوان به چشم آمد و قابل توجه بود.

بازی اول در تورنمنت‌ها همیشه غیرقابل پیش‌بینی است. به خصوص بازی مقابل تیمی مانند ترکمنستان اما این بازی را گذراندیم. نتیحه می‌توانست بهتر باشد اما نشد و بچه‌ها هم تمام تلاش‌شان را کردند.

تسنیم: آینده تیم ملی را با این شرایط چگونه می‌بینی؟

ما تیم جوان و جدیدی داریم و این بازیکنان جوان نیاز به هماهنگی بیشتر دارند. کار تیم ملی با این بازیکنان تازه شروع شده و نیاز به زمان است تا با شناخت بیشتر کار را جلو برد. ان‌شاالله در بازی‌های بعدی شرایط بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon