قیمت طلا به ۱۱۸۳ دلار رسید

قیمت طلا به 1183 دلار رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم ۱۱۸۶ دلار و ۹۱ سنت در اوایل جلسه امروز، که بالاترین رقم در حدود یک هفته اخیر بود، با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به جلسه قبل، به ۱۱۸۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه وضعیت بحران بدهی یونان در تعطیلات آخر هفته بدتر شد و آتن اکنون به نکول در پرداخت بدهی ها و خروج از حوزه یورو نزدیک شده است، قیمت طلا امروز شاهد جهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم 1186 دلار و 91 سنت در اوایل جلسه امروز، که بالاترین رقم در حدود یک هفته اخیر بود، با 0.7 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل، به 1183 دلار و 18 سنت رسید.
سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «پس از انتشار خبرهایی در مورد یونان در تعطیلات آخر هفته، بالا رفتن احساس ریسک موجب تقویت بازار  طلا شد و قیمت فلز زرد را افزایش داد.»
مذاکرات در مورد بسته کمک اقتصادی بین دولت چپگرای یونان و طلبکاران خارجی در تعطیلات آخر هفته به شکست انجامید و بانک مرکزی اروپا حمایت مالی از بانک های یونان را بلوکه کرد و برای آتن انتخاب دیگری جز تعطیلی سیستم بانکی برای حفظ بانک ها از ورشکستگی باقی نگذاشت.
عدم دستیابی به توافق با طلبکاران یونان را در معرض ناتوانی در پرداخت بدهی 1.6 میلیارد یورویی خود بابت وام دریافتی از صندوق بین المللی پول قرار داده است. آتن باید میلیاردها یورو نیز در ماه های آینده به بانک مرکزی اروپا بازپرداخت نماید.
ناتوانی در پرداخت بدهی ها به صندوق بین المللی پول، یونان را در معرض خروج از حوزه یورو قرار داده و دارای تبعاتی برای سیستم مالی بین المللی است.
بازارهای سهام آسیایی، بازارهای بورس آمریکا و ارزش یورو در روز دوشنبه سقوط کرد و موجب شد سرمایه گذاران به سمت بازارهای جایگزین و کم ریسک نظیر طلا و ین ژاپن هجوم ببرند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.25 درصد کاهش یافت و به 711.44 تن رسید.
انتهای پیام/ 105

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه