نجفی: با آژانس درباره تسریع حل و فصل موضوعات گذشته به تفاهم کلی رسیدیم

نجفی: با آژانس درباره تسریع حل و فصل موضوعات گذشته به تفاهم کلی رسیدیم

خبرگزاری تسنیم: نماینده و سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت دیدار آمانو با مقامات ایرانی بسیار سازنده و مثبت بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رضا نجفی نماینده و سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در پایان گفت‌وگوی یوکیو آمانو مدیرکل آژانس با مقامات عالی کشور ضمن مفید و سازنده خواندن این سفر و ملاقات‌های انجام شده، گفت که این سفر و مذاکرات در فضایی تعاملی همراه با تفاهم، زمینه لازم را برای تبیین و رفع دغدغه‌ها و رویکردهای طرفین فراهم کرد.

رضا نجفی افزود: دو طرف در جریان ملاقات‌ها در مورد چارچوب زمانی، تدوام همکاری‌ها با در نظر داشتن ملاحظات ایران و آژانس برای تسریع در حل و فصل موضوعات گذشته به تفاهم کلی رسیدند.

وی گفت که به‌زودی جلسات هماهنگی به‌منظور تعیین جزییات و برنامه زمانبندی اقدامات در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه وارد تهران شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) با انتشار بیانیه‌ای کوتاه، تسریع روند توافق و حل مسایل باقی‌مانده را هدف سفر مدیر کل این آژانس به تهران اعلام کرده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، صبح امروز ــ پنجشنبه ــ به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت و با «علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. وی پس از این ملاقات به دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران رفت.

آمانو چهار روز پیش در وین و در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات 1+5 با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/پ*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان