مظلومی: رحمتی، استقلال را نمی‌بندد و به او اجازه دخالت نمی‌دهم

مظلومی: رحمتی، استقلال را نمی‌بندد و به او اجازه دخالت نمی‌دهم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال استقلال این موضوع که گفته می‌شود دروازه‌بان تیمش لیست ورودی و خروجی ‌آبی‌پوشان را تنظیم می‌کند، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرویز مظلومی در خصوص اینکه آیا فکر می‌کرد دوباره به عنوان سرمربی تیم استقلال انتخاب شود، اظهار داشت: جا دارد ابتدا از دوستان، هیئت مدیره، هواداران تشکر کنم و از آنها بخواهم که همچنان به حمایت از تیم استقلال بپردازند. امیدوارم به آنچه که هدف ما است دست پیدا کنیم. مطمئنم بازیکنان ما با تلاش وانگیزه‌ای که دارند به این مهم دست پیدا خواهند کرد.

وی افزود: من حدود 5 یا 6 ماه پیش مصاحبه کردم و گفتم که برمی‌گردم در واقع احساسم این موضوع را به من می‌گفت. در هر صورت در این شرایط سخت مسئولیت سنگینی به من سپرده شده و امیدوارم از این مسئولیت سنگین سربلند بیرون آیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود پورحیدری نقش زیادی در انتخاب مجدد وی به عنوان سرمربی استقلال داشته گفت: پورحیدری در کارش با هیچ کس رفاقتی ندارد. او در واقع سنبل باشگاه استقلال است. انتخاب من توسط هیئت مدیره صورت گرفت و هر یک از اعضای هیئت مدیره نیز فقط یک رأی دارند.

مظلومی اظهار داشت: هیئت مدیره بعد از اینکه با دو گزینه مذاکره کرده و به توافق نرسیدند قرعه به نام من افتاد و می‌دانید که من هم درهر شرایطی به استقلال لبیک گفتم حتی زمانی که در خارج از کشور مربیگری می‌کردم با اینکه شرایط خوبی داشتم اما با توجه به نیازی که استقلال به من داشت به استقلال بازگشتم. هر زمان به استقلال آمده‌ام هیچ‌گاه پول برایم مهم نبود و مجانی برای استقلال کار کرده‌ام. من 28 سال از عمرم را برای استقلال گذاشته‌ام و هر چه داریم از هواداران استقلال است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود چون رقم پیشنهادی مالی استیماچ به باشگاه استقلال زیاد بود و شما برای باشگاه کمتر هزینه داشتی،د شما را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کردند، گفت: این موضوع صحت ندارد چون زمان کم بود تصمیم گرفته شد یک مربی ایرانی هدایت استقلال را برعهده بگیرد و به همین دلیل من قراردادم را با باشگاه استقلال سفید امضا کردم اما سفید امضا کردن من به معنای پایین بودن دستمزدم نیست. من هیچ پیش‌شرطی برای باشگاه استقلال نگذاشتم و رقم قراردادم را به خود مسئولان باشگاه استقلال واگذار کرده‌ام چون آنها می‌دانند قیمت یک مربی چقدر است، ضمن اینکه کادر من هم هیچ کدام هنوز قراردادی امضا نکرده‌اند و به این دلیل که علاقه‌مند به باشگاه استقلال هستند شروع به کار کرده‌اند. آنها درواقع پیشکسوتان استقلال هستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید مدیرعامل و هیئت مدیره استقلال تا پایان فصل از شما حمایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: من ابتدا باید به کادر فنی گذشته خسته نباشید بگویم چون آنها همه تلاش خود را برای موفقیت استقلال کردند و از آنها انتظار دارم که در حال حاضر نیز به تیم خودشان کمک کنند.

مظلومی در پاسخ به این سوال که چرا مدت زیادی تیم نداشت، گفت: نیاز بود که مدتی استراحت کنم.

وی درباره بازیکنانی که به استقلال پیوستند یادآور شد: ما براساس نیازهای‌مان 5 بازیکن به خدمت گرفتیم. هنوز نقل و انتقالات برای ما تمام نشده است و قصد داریم دو، سه بازیکن دیگر به خدمت بگیریم. بازیکنانی که به استقلال آمده‌اند فعلا جوان هستند و ما هدف‌مان این بوده که میانگین سنی تیم را نسبت به پارسال که بالا بود پایین بیاوریم. در حال حاضر هدف‌مان این است قرارداد خسرو حیدری، امید ابراهیمی و یعقوب کریمی را هم تمدید کنیم چرا که به آنها نیاز داریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال دراین باره افزود: ما در فصل نقل و انتقالات خیلی هزینه نکردیم بلکه نسبت به فصل قبل هزینه‌ها را کمتر کردیم و اکثر بازیکنانی که به استقلال آمده‌اند رقم قراردادشان متوسط بوده است دنبال آنچنان خرج کردن نیستیم اما خوب هواداران با پیامک‌های‌شان درخواست‌هایی دارند که فراهم کردن آنها برای ما ممکن نیست. آنها بازیکنانی را مطرح می‌کنند که قیمت‌های‌شان دو میلیارد و حتی بیشتر از آن است. ما نمی‌توانیم چنین مبالغی را به بازیکنی بپردازیم. اگر قرار باشد این رقم‌ها پرداخت شود اختلاف مبلغ قرارداد بین بازیکنان زیاد خواهد شد. جا دارد از کمیته نقل و انتقالات باشگاه از جمله علی نظری جویباری و بهرام امیری بابت تلاش‌های شبانه‌روزی‌شان در فصل نقل و انتقالات تشکر کنم.

مظلومی با تأکید براینکه تمرینات تیمش از هفته گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ما اردوی خارجی نخواهیم داشت بلکه از اواسط این هفته اردوی‌مان را در کردان برگزار خواهیم کرد. قصد داریم هزینه‌ها را در داخل کشورمان انجام دهیم نه خارج از کشور. یک تیم برای آماده‌سازی نیاز به 8 هفته زمان دارد اما ما فقط 4 هفته وقت داشتیم که یک هفته از آن سپری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز به هماهنگی داریم تمرینات را روزی دو نوبت برگزار می‌کنیم. استقبال هواداران نیز از تمرینات خوب بوده و جا دارد از آنها تشکر کنم. هواداران باید صبر و حوصله به خرج دهند ما از خانواده حجازی و مجیدی دعوت به همکاری کردیم تا به کادر فنی استقلال کمک کنند چرا که دوست ندارم بعدها روی سکوها دو دستگی و چنددستگی ببینم. همه باید برای یک هدف تلاش کنیم و آن هم ارتقای نام استقلال است. فقط نام بزرگ استقلال مهم است و همه باید برای آن تلاش کنیم. چرا که در باشگاه به روی پیشکسوتان عزیز باز است. آنها که سالها برای استقلال زحمت کشیدند و همه  از یک خانواده هستیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: ما برای اینکه لیست تیم‌مان را تکمیل کنیم و تعدادی از بازیکنان را کنار بگذاریم جلسات زیادی برگزار کردیم و با جمع‌بندی نظرات به یک نقطه رسیدیم از پورحیدری مدیرفنی گرفته تا همه اعضای باشگاه به یک جمع بندی رسیدیم.

مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به دنبال جذب آندرانیک تیموریان و سیدجلال حسینی است یا خیر، عنوان کرد: سیدجلال حسینی از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد و در مسابقات غرب آسیا که با تیم ملی «ب» قهرمان شدیم او شاگرد من بود و شناخت کاملی از یکدیگر داریم. وقتی دیدیم پرسپولیس تمایلی به جذب سیدجلال ندارد و این خلاف آن چیزی بود که خودش فکر می‌کرد ما با او وارد مذاکره شدیم. درباره آندو هم باید بگویم استقلال خانه اوست و او آزاد است به خانه خودش برگردد، البته این بازیکن از قطر یک پیشنهاد دارد و به آن فکر می‌کند. در هر صورت آندو از هر نظر چه فنی و چه اخلاقی مورد تأیید ما است و اگر دوست داشت می‌تواند به استقلال آمده و به ما کمک کند.

وی درباره مذاکراتش با جواد نکونام نیز ادامه داد: جواد در اسپانیا است و من مرتب با او در تماس بوده و هستم. جواد پدرش فوق‌العاده استقلالی است و قطعا خواهد خواست که پسرش هم به استقلال بیاید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که کاپیتان تیمش چه کسی خواهد بود، گفت: ما رحمتی را به عنوان کاپیتان اول معرفی کردیم و افراد دیگری هم مدنظر هستند و در تیم ما خیلی مهم نیست کاپیتان چه کسی باشد و بر سر آن هم دعوایی نبود همه ما یک هدف داریم و آن هم موفقیت استقلال است.

مظلومی افزود: ما بازیکنان زیر 23 سال خوبی را از لیگ آزادگان و تیم امید توانسته‌ایم جذب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود رحمتی در بستن تیم استقلال نقش اساسی دارد، اظهار داشت: این موضوع که رحمتی تیم استقلال را می‌بندد صحت ندارد چون من به هیچ وجه اقتدارم را از دست نمی‌دهم. اجازه نمی‌دهم بازیکنی در کار من دخالت کند. نه تنها رحمتی بلکه هیچ کس نمی‌تواند بازیکنی را به من تحمیل کند چون اجازه این کار را نمی‌دهم البته این را هم باید بگویم که من با همه بازیکنان تیم رفاقت دارم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه چرا فروزان، بیک‌زاده، عنایتی و صادقی از استقلال کنار گذاشت، اظهار داشت: من ابتدا جا دارد از زحمات تک تک بازیکنانی که شما نام بردید تشکر کنم ضمن اینکه  تشکر کنم که آنها این تصمیم من را پذیرفتند به ویژه باید از عنایتی تشکر کنم که حرفه‌ای فکر می‌کند به هر حال ما نیاز داشتیم در تیم جابجایی داشته باشیم.

مظلومی در خصوص آخرین وضعیت خسرو حیدری و امید ابراهیمی نیز تصریح کرد: با حیدری به توافق اولیه رسیده‌ایم اما دو طرف یک سری خواسته‌ها دارند که باید با یکدیگر هماهنگ کنیم. ابراهیمی نیز شرایط مشابهی دارد.

وی در خصوص اینکه هواداران به وی لقب پرویز سوبله چوبله داده اند، اظهار داشت: به هر حال هر زمان نام من می‌آید هواداران فکر می‌کنند که باید دربی را ببریم. من از 5 دربی متوالی که سرمربی استقلال بودم 4 دربی را برده و یک دربی را باختم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید باخت شما در پنجمین دربی به دلیل غروری بود که گرفتار آن شده بودید، گفت: قبول دارم مغرور شده بودیم و در این خصوص مقصر بودم چون فکر می‌کردیم پنجمین دربی را هم می‌بریم.

مظلومی در خصوص اظهار نظر فتح الله‌زاده مبنی بر اینکه وی نباید فقط به دنبال گرفتن پست در استقلال باشد و باید برای قهرمانی استقلال هر بازیکنی که او می‌خواهد بگیرند و آیا تا به امروز هر بازیکنی که خواسته‌اید گرفته‌اید، عنوان کرد: من هیچ‌گاه قول نداده‌ام که با این تیم قهرمان می‌شوم بلکه گفتم یک برنامه سه ساله دارم. در سال اول هدف ما کسب سهمیه آسیا و نیم نگاهی به گرفتن جام است، در سال دوم حتماً قهرمان می‌شویم و در سال سوم به دنبال ستاره سوم استقلال در آسیا هستیم. ما جوانان آینده‌داری را جذب کردیم که همه آنها ستاره‌های تیم‌های خود بودند. به هر حال چه زمانی استقلال باید پوست بیندازد تا کی باید متکی به ستاره‌های استقلال باشیم؟

وی افزود: هدف من این است که میانگین سنی تیم پایین‌تر بیاید البته ما نمی‌توانیم یک دفعه تیم را جوان کنیم بلکه این کار را باید آرام آرام انجام دهیم. من در هر پست سه یا چهار بازیکن را در لیست خود اعلام کردم شاید در برخی از پست‌ها نفرات اول لیست را نتوانستیم به دلیل آنکه با باشگاه‌های‌شان قرارداد داشته و یا رقم‌های بالایی را پیشنهاد دادند، جذب کنیم. به هر حال در مجموع باید بگویم نفراتی که تا به امروز جذب استقلال شده‌اند در لیست اول من بودند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود رحمتی و طالب‌لو به صورت صوری با هم آشتی کرده‌اند، اظهار داشت: من اگر متوجه شوم بازیکنانی که در کنار یکدیگر تمرین کرده و بازی می‌کنند با یکدیگر قهر هستند چشم‌هایم را نمی‌بندم و تصمیم دیگری می‌گیرم. ما در خصوص این دو دروازه‌بان مشکلی نداریم و اولین هدف من دور کردن حاشیه‌ها از تیم است. بعد به سراغ حاشیه‌ها در سکوها می‌روم.

مظلومی در خصوص گلر سوم تیمش اظهار داشت: ما دروازه بان تیم امیدمان را به عنوان دروازه بان سوم تیم‌مان برگزیده‌ایم.

وی در مورد اینکه آیا در استفاده از طالب‌لو و رحمتی از سیستم چرخشی استفاده خواهید کرد، گفت: من خیلی راحت صحبت می‌کنم و در این خصوص با بازیکنانم هم صحبت کرد‌ه‌ام. به هر حال در فوتبال دنیا سرمربی تیم دروازه بان اول خود را معرفی می‌کند. ممکن است در 30 بازی یک دروازه‌بان درون دروازه باشد و بعد به دروازه‌بان‌های دیگر فرصت بازی داده شود. از برهانی تشکر می‌کنم که وقتی رحمتی به تمرین آمد آن جو خوب را ایجاد کرد و حتی طالب‌لو هم به استقبال رحمتی رفت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که اگر هواداران استقلال قول قهرمانی نمی‌دهد پس قول چه موفقیتی را می‌دهد، یادآور شد: ما هدف‌مان این است که انتظار هواداران را برآورده کنیم. من در این چند روز طریق سایت و تماس‌های تلفنی با هواداران در ارتباط بوده‌ام و در واقع خواسته آنها بود که تیم را جوان‌تر کنیم هرچند کم کردن یک دفعه تیم تبعات خواهد داشت. از این رو به یک باره این کار را انجام ندادیم.

مظلومی گفت: ما ازهواداران می‌خواهیم صبور باشند و تیم را حمایت کنند. حواشی پیرامون استقلال بیشتر از سکوها می‌اید و اگر سکوهای ما یک‌دل باشند استقلال مقتدرتر خواهد بود. در این صورت کادر فنی و بازیکنان هم با آرامش بیشتری کار خود را پیش می‌برند. ما از هواداران می‌خواهیم تیم را حمایت کند تا به هدف‌مان که همانا قهرمانی است برسیم، البته من قول قهرمانی نمی‌دهم چون اگر این کار را کنم هواداران را فریب داده‌ام ما در سال اول حتماً در سه تیم بالای جدول قرار خواهیم گرفت اما قطعاً برای قهرمانی خواهیم جنگید و به دنبال جام خواهیم بود و این هدف استقلال است مطمئن باشید اگر یک دل و متحد باشیم به هدف‌مان خواهیم رسید.

وی درباره اینکه علی فتح الله زاده اعلام کرده مظلومی به دنبال این بود که به هر قیمتی سرمربی استقلال شود، خاطرنشان کرد: این که فتح الله‌زاده می‌گوید من به هر قیمتی می‌خواستم باشم و قبل از من چند گزینه دیگر بودند این طور نیست از من هم قبل از مذاکره با این گزینه‌های خارجی برنامه خواسته شد. این طور نبود که به هر قیمتی که می‌خواهم باشم بلکه شرایط ایجاب کرد که من باشم. در شرایط فعلی نیاز شد که من جلو بیایم. به هر حال شرایط استقلال به شکلی است که باید آن را درک کرد. افشارزاده از قبل از من برنامه خواسته بود او تلاش شبانه‌روزی می‌کند تا مشکلات مالی استقلال را حل کند. وی مدیری صادق وسالم است و می‌ترسم از صبح زود که برای نماز صبح بیدار می‌شود از همان 6 صبح جلسات را برگزار کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon