از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک کوبا-آمریکا پس از ۵۴ سال

از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک کوبا-آمریکا پس از 54 سال

خبرگزاری تسنیم: روابط دیپلماتیک کوبا و آمریکا پس از ۵۴ سال به طور کامل از سرگرفته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، پس از بیش از نیم قرن، روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا امروز دوشنبه به طور کامل از سر گرفته شد.

عادی شدن روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا در شرایطی است که سفارتخانه های دو کشور به محض آغاز روز دوشنبه به وقت آمریکا فعالیت خود را از سر گرفتند. دفاتر دیپلماتیک آمریکا و کوبا از بخش های حافظ منافع به سفارتخانه ارتقا خواهد یافت.

مقام های کوبایی قرار است رسما سفارتخانه این کشور در واشنگتن را افتتاح کنند و پرچم آبی، سفید و قرمز کوبا برای نخستین بار از سال 1961 میلادی در آمریکا به اهتزاز درخواهد آمد. پس از افتتاح سفارت کوبا در آمریکا قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا با برونو رودریگز همتای کوبایی خود دیدار کند و در کنفرانس خبری مشترکی با خبرنگاران صحبت کند.

دفتر حافظ منافع آمریکا در هاوانا نیز قرار است با انتشار بیانیه ای ارتقای این دفتر به سفارتخانه آمریکا در کوبا را اعلام کند. ولی پرچم آمریکا تا زمانی که جان کری طی ماه اوت به هاوانا سفر کند، در سفارتخانه این کشور به اهتزاز در نخواهد آمد. جان کری ماه اوت در مراسم ویژه افتتاح این سفارتخانه و بالا بردن پرچم آمریکا شرکت خواهد کرد.

علی رغم از سرگیری روابط دیپلماتیک بین آمریکا و کوبا، دو کشور هنوز اختلافات ایدئولوژیکی زیادی با یکدیگر دارند و هنوز مسائل زیادی در روابط دو کشور باید حل و فصل شود.

لغو تحریم‌های 53 ساله آمریکا علیه کوبا و درخواست آمریکا برای بهبود وضعیت دموکراسی و حقوق بشر از جمله مهمترین موارد اختلافی دو کشور به شمار می‌رود.
برخی از نمایندگان آمریکایی از جمله تعدادی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ضمن انتقاد از رویکرد دولت اوباما در قبال کوبا، خواستار آن شده اند که تحریم های تجاری علیه هاوانا لغو نشود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت