صالحی: افرادی که تخصص دارند، باید در مورد برترین داور نظر دهند

صالحی: افرادی که تخصص دارند، باید در مورد برترین داور نظر دهند

خبرگزاری تسنیم: برترین داور فصل گذشته لیگ برتر گفت: رسانه‌ها، کارشناسان و مربیان می‌توانند بازیکن برتر، مربی برتر یا پدیده لیگ را انتخاب کنند اما در امر داوری، افرادی که تخصص دارند، باید داور برتر را انتخاب کنند.

سید احمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد انتخابش به عنوان برترین داور فصل گذشته لیگ برتر اظهار داشت: سال گذشته 19 دیدار را قضاوت کردم که 10 مسابقه آن بازی‌های استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان‌شان بود. باتوجه به نمراتی که ناظران به من داده بودند، امتیازات خوبی گرفته بودم. با وجود اینکه داورانی چون علیرضا فغانی و محسن ترکی نیز می‌توانستند در جمع برترین‌ها قرار بگیرند، من به عنوان داور برتر انتخاب شدم.

وی در مورد اینکه تصور می‌کرد به عنوان داور برتر انتخاب شود، تصریح کرد: به اعتقاد خودم، قضاوت‌های خوبی در سال گذشته انجام داده بودم. اگر قضاوت‌های بدی انجام داده بودم، نمرات خوبی نمی‌گرفتم و به عنوان داور برتر هم انتخاب نمی‌شدم. 

برترین داور لیگ چهاردهم در خصوص اینکه برخی کارشناسان اعتقاد داشتند علیرضا فغانی باید به عنوان داور برتر انتخاب می‌شد، گفت: رسانه‌ها، کارشناسان و مربیان می‌توانند بازیکن برتر، مربی برتر یا پدیده لیگ را انتخاب کنند اما در امر داوری، افرادی که تخصص دارند، باید داور برتر را انتخاب کنند.

صالحی با بیان اینکه مشکلی با فغانی ندارد، خاطرنشان کرد: فغانی را باید از داوران ایران جدا کنیم چرا از سطح بالایی برخوردار است. او در داوری آسیا احترام زیادی دارد و به اعتقاد من در اواخر لیگ در حق او اجحاف شد.

وی در خصوص عدم پرداخت حق‌الزحمه داوران به تسنیم گفت: در کلاس‌های آمادگی پیش فصل داوران که با حضور علیرضا اسدی برگزار شد، داوران در مورد مسائل مالی صحبت‌‌های خود را انجام دادند اما بحث اصلی داوران مالی نبود چون از گفتن این جمله خسته شده بودند. بحث داوران حفظ شأن و شخصیت داوران بود که از مسئولان خواستند به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon