رهبر معظم انقلاب تجلی جلوه‌هایی از صولت علوی، حلم حسنی و روحیه عاشورایی حسینی است

رهبر معظم انقلاب تجلی جلوه‌هایی از صولت علوی، حلم حسنی و روحیه عاشورایی حسینی است

خبرگزاری تسنیم: جاشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب تجلی جلوه‌هایی از صولت علوی، حلم حسنی و روحیه عاشورایی حسینی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری تسنیم و طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب رهبر احیاگر که به قلم شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب‌الله نوشته شده است، گفت: از شیخ نعیم قاسم به خاطر نگارش این کتاب ارزشمند که در مورد ترویج اندیشه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب و با زبان عربی به منظور آگاهی‌بخشی به جهان اسلام نگارش شده تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: از انتخاب این نام زیبا برای چنین کتابی نیز تشکر کرده و عرض می‌کنم که حقیقتا رهبر معظم انقلاب، رهبری احیاگر برای هویت‌بخشی به مسلمانان در عصر حاضر هستند؛ انقلاب اسلامی در واقع یک بعثت مجدد برای احیای اسلام در جهان امروز بود و امام راحل نیز اولین احیاگر اسلام در عصر جدید بودند. 

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بدون تردید شخصیت رهبری معظم انقلاب امتداد شخصیت فقهی، علمی، عملی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی امام راحل هستند البته بسط شخصیت فکری رهبر انقلاب کار بسیار مشکلی است؛ رهبری و اندیشه‌های ایشان تراکم تجربیات عمیقی در تاریخ اسلام به خصوص در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

سردار سلامی ادامه داد: شخصیت رهبر انقلاب را که مشاهده می‌کنیم احساس می‌کنیم که تجلی‌گاهی از جلوه‌های نورانی نبوی هستند و در واقع تجلیاتی از آن روح بلند و پرمعنای شخصیت پیامبر اکرم در شخصیت این رهبر بزرگ نیز متلجی شده است.

وی افزود: وقتی اندیشه‌های سیاسی رهبر انقلاب را مطالعه می‌کنیم به وضوح می‌بینیم که صولت علوی و هوشمندی امیرالمومنین را در عبور از فتنه‌های داخلی و خارجی نیز دارا هستند. البته ایشان همان حکمت، تدبیر، حلم و صبوری امام حسن (ع) و همچنین شجاعت و صلابت و روحیه عاشورایی امام حسین (ع) را نیز دارا هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نامگذاری این کتاب به نام رهبر احیاگر به مفهوم احیای ارزش‌های اسلامی و بازگرداندن مسلمانان به هویت اصلی و حقیقی خود در عصر سختی‌های این دوره قابل توجه است، گفت: در 40 سال اخیر و دوره رهبری رهبر معظم انقلاب یکی از پیچیده‌ترین دوره‌های حیات سیاسی بشر است؛ جنگ‌های مهم جهان در این سال‌ها رخ داده و استکبار لشکرکشی‌های عظیمی را در این منطقه انجام داده است و امروز می‌بینیم که مردم سوریه به خاطر سیاست‌های پیچیده استعمار و متحدانش در منطقه در چه وضعیت غم‌انگیزی به سر می‌برد.

سردار سلامی تصریح کرد: وضعیت عراق نیز امروز قابل توجه است، این کشور در وضعیتی به سر می‌برد که تفرقه‌های خونینی را که استکبار به راه انداخته چه آتشی در این کشور به پا کرده است. در یمن نیز غنی‌ترین کشور عرب به فقیرترین کشور عرب حمله کرده است. البته جمهوری اسلامی ایران نیز متحمل جنگی 8 ساله شد که از آن سربلند بیرون آمد و اینها جزو مهمترین جنگ‌های 40 سال اخیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره پیچیده استکبار همه تجربه‌های سنتی و مدرن خود را به همراه مدرن‌ترین تجهیزاتش برای دگرگونی وضعیت ژئوپلوتیک منطقه به کار گرفته و استفاده کرده است در این فضا اداره امت اسلامی در دستان رهبر معظم انقلاب بود که خوشبختانه تاکنون با موفقیت از همه این پیچیدگی‌ها عبور کرده‌ایم اما آنچه که بنده سرفصل‌های این کتاب دیدم گزینش بسیار ارزشمندی در افق‌های متنوع  و ارزشمند اندیشه‌های رهبری بود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: کتاب رهبر احیاگر توانسته این شخصیت درخشان علمی و عملی را بیان کند؛ امام راحل قله‌های بلندی از آرمان‌های عظیم را برای عزت‌بخشی به مسلمین ترسیم کرده بودند و رهبر معظم انقلاب نیز همان قله‌ها را تعقیب کرده و امروز اندیشه‌های ایشان ساخت یک تمدن بزرگ را هدف گرفته است که در واقع ترسیم یک هندسه جدید در میدان نظم جدید مسلمانان بود.

سردار سلامی همچنین با بیان اینکه در میدان نظم جدید مسلمانان تحقیر می‌شدند و هویت مادی و ثروت‌های مسلمین در این فضا به یغما می‌رفت، گفت: این نظم برای هیچ‌کس قابل قبول نبود. نظمی که در آن یک یا چند قدرت با سلاح هسته‌ای قابلیت انهدام چندباره زمین را داشته باشند اما مسلمانان توان استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را هم در اختیار نداشته باشند. لذا منطق امام به میدان آمد، منطقی که تحقق نظم عادلانه را هدف گرفته بود که در آن هیچ‌کس تحقیر نشده و جنگ گزینه‌ای برای تغییر نظم سیاسی نیست.

وی افزود: اگر در تاریخ آمریکا و انگلیس به خوبی نگاه کنیم می‌بینیم که جنگ مکررا در این تاریخ‌ها وجود دارد و بیشتر کشورهای جهان به نوعی خاطرات تلخ استعمار کشورهای خود را توسط این دو کشور دارند. اما منطق انقلاب اسلامی منطقی هدایت‌بخش بود که در آن وقتی ملت ایران شاه را سرنگون کردند امام حتی بدون شلیک یک گلوله آمریکا را شکست داد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در باب ایجاد تمدن جدید اسلامی با فطرت مسلمان و غیرمسلمان همسو است. این اندیشه متعلق به همه عالم است و امروز بسیاری از مردم جهان اندیشه‌های امام و رهبری را منطبق با فطرت خود اعلام کرده و بر اساس آن حرکت می‌کنند. لذا استکبار و عواملش در منطقه در صف‌آرایی‌های مختلف دست به دست هم دادند تا از مدلی که با این اندیشه، تولید نظام می‌کند جلوگیری کنند.

سردار سلامی همچنین تاکید کرد امروز افق‌های روشنی از بیداری اسلامی در سراسر جهان پدیدار شده و میدان موفقیت‌ها و فضای تنفسی ژئوپلوتیک آمریکا تنگ شده و دیگر هیچ مسلمانی در هیچ جای جهان اسلام فرش قرمز زیر پای آمریکایی‌ها پهن نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: هنر مقاومت و رویش اندیشه‌های مقاومت جزو محصولات ارزشمند و ثمرنشسته شجره طیبه اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب است و برای اولین بار همه جهان دست به دست هم دادند تا یک نظام نوپا و انقلاب اسلامی را با جنگ، تحریم، فشار سیاسی و اقتصادی با مانع روبرو کنند اما موفق نشدند و کشور ما توانست با الهام از این اندیشه‌ها در مقابل سلطه‌طلبی‌ها ایستاده و به مسلمانان درس مقاومت بدهد و میدان جدیدی را برای مقاومت باز کند.

"امروز افق‌های پیشرفت در کشور در کنار مقاومت باز شده و الگویی در جهان ساخته شده است که هم می‌توان مقاومت کرد و هم پیشرفت؛ این چه تدبیری است که در عرصه سخت‌ترین تهدیدات با تنوع مختلف یک نظام می‌تواند هم مقاومت کند و هم در عرصه‌های مختلف علمی و تکنولوژیک پیشرفت چشم‌گیر داشته باشد این مسیر در افق اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب برای کشور باز شده و ما موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه داشته‌ایم و این در واقع محصول یک واقعیت از منطق الهی است."

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تحولات منطقه و رویکرد حزب‌الله در جنگ 33 روزه گفت: حزب‌الله لبنان نشان داد که با پیروی از اندیشه‌های مقاومت می‌توان یک نتیجه شگفت‌انگیز بوجود آورد که جنگ با صهیونیست‌ها را اینگونه به پایان برد. حتی حزب‌الله لبنان توانست در جنگ 33 روزه نظرات، ایده‌ها و تئوری‌های جنگی را تغییر دهد. اینها محصولات آن اندیشه‌های راهبردی است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: اندیشه‌های رهبری قادر است سیاست‌های دشمن را دفع کرده و دل های مردم را به حرکت در بیاورد در واقع این اندیشه‌ها الهام‌بخش و تکثیر شخصیت می‌کنند؛ هنر رهبر معظم انقلاب و امام راحل این بود که آن حجم واقعی قدرت‌های ظاهری جهان را در چشم مردم جهان به منصه ظهور بگذارد و این قدرت‌ها را در جهان تحقیر کند و امروز مقاومت پیروزی‌های زیادی را در همین عرصه به دست آورده است که ورای تصورات هستند.

وی با بیان اینکه امروز اندیشه‌های رهبر انقلاب در حال حرکت و ترویج هستند، گفت: توصیف و ترویج این اندیشه‌ها نسخه سعادت همه جهان است. بنده زمانی که فرمانده نیروی هوایی سپاه بودم خدمت ایشان رسیدم و پس از ارائه گزارش موشکی، ایشان چند نکته به بنده فرمودند؛ اول اینکه گفتند موشک‌های اتمی قدرت‌ها جزو لاینفک قدرت آنهاست چرا که شهرها را ویران می‌کنند همانند آن چیزی که در ناکازاکی و هیروشیما اتفاق افتاد اما ما نیاز به دقت در انهدام هدف در موشک‌ها داریم. ایشان در همان جلسه تاکید کردند که تصور نکنید اینکه من می‌گویم سلاح اتمی در دکترین ما هیچ جایگاهی ندارد یک بیان تبلیغاتی و رسانه‌ای است بلکه یک حقیقت دینی و شرعی است زیرا سلاح هسته‌ای هدم نسل می‌کند لذا به بنده تاکید کردند که ما نیاز به دقت در اصابت موشک‌ها به هدف داریم. ایشان حتی عدالت را درباره دشمنان نیز رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon