حمایت ۵ نماینده دیگر کنگره آمریکا از توافق هسته‌ای ایران

حمایت 5 نماینده دیگر کنگره آمریکا از توافق هسته‌ای ایران

۳ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت نیویورک، یک نماینده دموکرات از ایالت فلوریدا و نماینده ماساچوست نیز روز دوشنبه حمایت خود را از توافق هسته‌ای دولت آمریکا با ایران اعلام کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، نیدیا ولازکوئز، گریگوری میکس و ایوت کلارک نمایندگان ایالت نیویورک حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرده‌اند. پاتریک مورفی نماینده ایالت فلوریدا نیز روز گذشته حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

تصمیم مورفی برای حمایت از توافق هسته‌ای تعجب‌آورترین اتفاق بوده است. مورفی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: هیچ گزینه در دسترس دیگری غیر از توافق هسته‌ای وجود ندارد.

میکس نیز تأکید کرد: رد این توافقنامه برای آمریکا تنها گزینه‌هایی را باقی خواهد گذاشت که هیچ یک از آنها قادر به تغییر ایران هسته‌ای و جلوگیری از نظامی شدن برنامه هسته‌ای این کشور نخواهد بود.

به‌اعتقاد نمایندگان دموکرات، مخالفت با توافق هسته‌ای ایران خطرات سیاسی به‌مراتب بیشتری نسبت به حمایت از آن به‌همراه خواهد داشت. حمایت 3 نماینده دموکرات ایالت نیویورک از توافق هسته‌ای در شرایطی است که چاک شومر دیگر سناتور این ایالت پیش از این مخالفت خود را با توافق اعلام کرده است.

از 16 نماینده دموکرات کنگره که مخالفت علنی خود را با توافق اعلام کرده‌اند؛ 10 نفر از ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی هستند.

از سوی دیگر جوزف کندی دیگر نماینده کنگره آمریکا نیز روز گذشته حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرده است تا این مسئله نشانگر اختلاف نظر شدید جامعه یهودیان آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران باشد.

کندی در مصاحبه کوتاهی پس از اعلام تصمیم خود در حمایت از توافق هسته‌ای ایران، گفت: فکر می‌کنم برخی افراد از تصمیم من ناامید خواهند شد و برخی دیگر از این تصمیم سپاسگزاری خواهند کرد.

کنگره آمریکا اکنون تا 17 سپتامبر (26 شهریور) فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رأی‌گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز 22 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دوسوم آرای نمایندگان دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت