بازخوانی مواضع مرحوم آیت‌الله خزعلی در قبال فتنه، جریان انحرافی و فرزندش مهدی


بازخوانی مواضع مرحوم آیت‌الله خزعلی در قبال فتنه، جریان انحرافی و فرزندش مهدی

آیت الله خزعلی دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر و عضو مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم خزعلی در اول فروردین ماه 1304 در بروجرد به دنیا آمد. ایشان از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی (نماینده سمنان در مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای 20 سال، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدا تاکنون و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر بود.

بازخوانی اظهارات آیت الله خزعلی درباره فتنه88 و سران فتنه

موسوی از ابتدا علاقمند به ولایت فقیه نبود/ کروبی مثل منتظری گول می‌خورد

ایشان در 10 مهر 89 در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه عواملی باعث شد سران فتنه اینگونه جلوی نظام بایستند، اظهارداشت: «موسوی از اول هم علاقمند به ولایت فقیه نبود و آقای دیالمه اشاره کرده که ایشان علاقمند به ولایت فقیه نیست و خودش را جا زده اما کروبی به این شکل نبود.»

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سطح فهم کروبی پایین است، تصریح‌کرد: «کروبی برای فوت امام (ره) ناراحتی بی‌نظیری از خود نشان داد اما چون فکرش مثل مرحوم منتظری کم است وی را گول می‌زنند مثل زمانی که با 300 میلیون شهرام جزایری گول خورد. وی با تأکید بر اینکه میرحسین از اول خودش را جا زد و تحریک برخی نیز در اقدامات وی نقش داشتند، متذکرشد: موسوی، کروبی و خاتمی به تحریک یک نفر روی کار آمدند و دختر و پسر آن‌ یک نفر نیز در این راستا حرکت می‌کنند.»

به کروبی سیلی خواهم زد

آیت‌الله خزعلی با رد درخواست کروبی برای دیدار با وی که به بهانه رفع کدورت‌ها مطرح شده بود در 18 مهر 89 گفت: من اگر در این مجلس حاضر شوم به کروبی سیلی خواهم زد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: فتنه گرانی که برای 22خرداد امسال تقاضای مجوز قانونی کرده‌اند را باید گفت، شما که مجوز نمی‌خواستید، چه شد؟، شما که مردم را کشتید، چه شد؟، اصلا این‌ها جرأت دارند که دیگر بیایند؟، بدانیم که این‌ها برای 22خرداد آدم کشی و اغتشاش را می‌خواهند.

موسوی و کروبی عامل توهین به امام حسین(ع) بودند/ برخی با عملکرد غلط فرزندانشان برخورد نکردند

آیت‌الله خزعلی چندی قبل نیز در اسفند 1392 در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» در مورد فتنه گران اظهار داشت: سال 88 عکس امام(ره) را پاره کردند و به امام حسین (ع) توهین کردند. این کارها را میرحسین و کروبی انجام دادند و الان هم دل ما از دست این‌ها داغدار است.

آیت الله خزعلی در مورد پدیده آقازادگی هم اظهار داشت: آقازادگی برای عده‌ای خاص است که در انقلاب بد رفتار کردند. در این بین افرادی هم بودند که از رفتار فرزندان خود تبری جستند اما عده‌ای هم با فرزندان خود، با پسران و دخترانشان خوب رفتار می کردند و توجهی به کارهای آن‌ها نداشتند.

پسرم از راه را مستقیم منحرف شده و با من ارتباطی ندارد/ اگر قابل هدایت نیست انشالله اسلام و انقلاب از شر او مصون بمانند

در همان روزهای نخست بعد از انتخابات 88 و در حالی که مهدی خزعلی فرزند ناخلف آیت الله، با مواضع شاذ و ساختار شکنانه خود به بهانه تقلب در انتخابات در آتش فتنه گران می دمید، آیت الله خزعلی در 28 خرداد 88 با صدور نامه ای سرگشاده که در رسانه ها بازتاب یافت، ضمن اعلام برائت از فرزند ناخلف خود نوشت:

خداوند متعال می‌فرماید «یا ایها الذین آمنوا ان من ازواجکم و اولادکم عدوا لکم فاحذروهم» و نیز تذکر می‌دهد «لا تجد قوما یومنون بالله و الیوم الاخر یوادون من حاد الله و رسوله و لو کانوا آباءهم او ابناءهم.» در این دو آیه ارجمندخداوند سبحان به ما تنبه می‌دهد اگر اولادتان با خدا و رسول کنار نیامدند از آنها احتراز کنید و آنها را دوست نداشته باشید.

مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحیت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند. با بعضی از علمای بزرگ صحبت کردم، فرمود دست نگه دار شاید به راه بیاید. دیگر کاسه صبرم لبریز شده، دیگر با او صحبت نمی‌کنم و حرف‌های نامناسب او را بر نمی‌تابم. ملت انقلابی عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. با من ارتباطی ندارد ولی الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید.


اگر لطف نظام نبود باید موسوی و کروبی اعدام می شدند

اگر بنا به محاکمه این ها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جزء حکم اعدام برای آن ها صادر نمی کرد؛ در هیچ کشوری با افرادی که در مقابل نظام می ایستند( نه در مقابل رئیس جمهور یا وزیر یا قاضی بلکه در مقابل نظام ایستادند)این گونه رفتار نمی شود؛ بنابراین منت سرشان گذاشتند و به هر دلیل که هر اسمی رویش بگذارند از جمله به دلیل لطف و مهربانی اسلامی تخفیف قائل شدند. و الا هر جای دیگر این ها را درجا اعدام می کردند.

زمانی که ما در دادگاه انقلاب فعالیت می کردیم، بعضی را شک می کردیم که باید اعدام کنیم یا نه امام (ره) می فرمودند در خصوص کسی که جرم او مسلم است نباید معطلش کرد؛ زمانی که موسولینی را به دادگاه آوردند قاضی پرسید اسمت چیست جواب که داد دستور اعدام او را صادر کردند چرا که جرم وی مسلم بود؛ تنها نیاز به شناسایی بود که فرد را اشتباهی نیاورده باشند. نظر امام این گونه بود. این گونه باید همان موقع اعدام می شدند اما نشدند.

آیت الله خزعلی و هشدار نسبت به ظهور و بروز جریان انحرافی در دولت احمدی نژاد

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در اردیبهشت ماه سال1390 با اشاره به مخالفت رهبر انقلاب با برکناری وزیر اطلاعات گفت: همه مسوولان موظفند از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کنند.

وی بر همین اساس به حضور جریان انحرافی و نفوذی در دولت اشاره و تصریح ‌کرد: آقای احمدی‌نژاد نباید اجازه دهد که نفوذی‌ها بر وی تاثیر گذاشته و فرصت چنین برنامه‌ها و اقداماتی را داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب دستور داده‌اند که آقای مصلحی در سمت خود باقی بماند، هیچ کس حق تخلف از نظر ایشان را ندارد، خاطر‌نشان‌ کرد: ما به‌طور قاطع از نظر رهبر انقلاب حمایت می‌کنیم.

ماجرای بوسیدن سر و صورت احمدی نژاد توسط آیت الله خزعلی چه بود؟!

آیت الله خزعلی طی گفت‌وگویی، در پاسخ به این سوال گفته بود: سال اولی که احمدی‌نژاد به نیویورک رفت و در سازمان ملل سخنرانی کرد بنده به دیدار احمدی‌نژاد رفتم و لب‌های ایشان را بوسیدم و به او گفتم به این خاطر لب‌های تو را بوسیده‌ام که از امام زمان (عج) نام برده‌ای آن هم در جایی که قلب جهان کفر به حساب می‌آید. اما به مرور به واسطه برخی از افراد و نزدیکان همین شخصیت تغییر کرد.
به رئیس‌جمهوری که همراه نائب امام زمان نباشد، علاقه‌ای ندارم

اولش درست کار می‌کرد منتهی بعدها ورود برخی اطرافیان، این تغییر را ایجاد کرد. من در دوره بیماریم در بیمارستان بهمن بودم که از طرف رهبری معظم، آقای محمدی آمدند، از طرف ریاست جمهوری هم خواست کسی بیاید، گفتم چه کسی می‌خواهد بیاید؟ اگر مشایی بخواهد بیاید نمی‌گذارم، گفتند سیدی است که در مجلس است؛ آقای میرتاج‌الدینی،‌ گفتم چون او با ما بوده بیاید عیبی ندارد. البته با چند خبرنگار آمد که گفتم خبرنگار داخل نیاید. گفتم من علاقه‌مندم به رئیس جمهوری که همراه با نایب امام‌زمان باشد و الا من علاقه‌ای به آن فرد ندارم.

اینشان در پاسخ به این سوال که «آیا این پیغام شما به گوش آقای احمدی نژاد رسید؟» گفت: لابد به ایشان گفتند؛ گفتم الان هم اگر بخواهد با من ملاقات کند، دیگر ملاقات نمی‌دهم. در اسفند ماه سال گذشته با آقای احمدی نژاد خلوت کرده بودیم،‌ گفتم رهبر از شما تعریف می‌کند ولی می‌گوید که گاهی هم به حرف من عمل نمی‌کند. گفتم: آقای احمدی نژاد، اونجا شما رئیس جمهور نیستی اونجا شما شاه هستی! این را به او گفته‌ام.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon