پلاتینی: من به هیچ خلافی متهم نیستم

پلاتینی: من به هیچ خلافی متهم نیستم

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا به حرف و حدیث‌هایی که درباره انتقال وجهی غیرقانونی به حساب وی از سوی فیفا شکل گرفته، پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتشار برخی گزارش‌های جدید درباره پرونده سوء مدیریت و اختلاس سپ بلاتر،  میشل پلاتینی را بار دیگر مجاب کرد که از خودش در برابر اتهامات دفاع کند. دادگاه فدرال سوئیس در پروسه تحقیقات خود درباره بلاتر، رئیس فیفا را به به پرداخت رقمی غیرقانونی به رئیس یوفا متهم کرده است اما پلاتینی در نامه‌ای به اعضای یوفا از خودش دفاع کرده است.

پلاتینی در این نامه نوشته است: مطمئناً شما از اتفاقاتی که روز جمعه هفته گذشته در زوریخ رخ داد مطلع شده‌اید. من هم می‌دانم که در این ماجرا، شایعاتی وجود دارد که به من مربوط می‌شود. مطمئناً درک خواهید کرد که اولاً من به هیچ جرمی متهم نشده‌ام، ثانیاً ترجیح می‌دهم که از ارائه توضیحات درباره تحقیقات صورت گرفته خودداری می‌کنم. با این حال، برای روشن‌تر شدن موضوع، مایلم در خصوص جنبه‌های مهمی در خصوص این ماجرا شما را مطلع کنم.

پلاتینی در ادامه این نامه نوشته است: باید اعلام کنم که در مقطعی در فاصله سال‌های 1998 تا 2002 توسط فیفا استخدام شدم تا در زمینه‌ای گسترده‌ای از مسائل مربوط به فوتبال فعالیت داشته باشم. من به صورت تمام وقت توسط فیفا استخدام شدم و همه فعالیت‌های مرا در آن زمان می‌دانند. ما بر سر حق‌الزحمه‌ای که باید به من داده می‌شد، توافق کرده بودیم و پس از آنکه یکسری پرداخت‌های اولیه صورت گرفت، مبلغ نهایی که دو میلیون فرانک سوئیس بود در ماه فوریه سال 2011 پرداخت شد.

رئیس یوفا همچنین نوشته است: طبق قوانین سوئیس من تمامی مسئولان را به طور کامل در جریان درآمدهایم گذاشتم. من هفته گذشته به مقامات سوئیس توضیحاتی را ارائه کردم و چیزی به عنوان متهم شدن من به ارتکاب جرم وجود ندارد. من صرفاً برای ارائه برخی توضیحات به دادگاه رفتم. من همچنین در نامه‌ای که به کمیته اخلاق فیفا نوشته‌ام آمادگی‌ام را برای ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص این پرونده اعلام کرده‌ام. می‌دانم این ماجرا ممکن است به اعتبار من به عنوان رئیس یوفا خدشه وارد کند و به همین دلیل من تمام انرژی‌ام را برای رفع سوءتفاهم‌ها صرف خواهم کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon