منافقین ۱۲ هزار ایرانی را ترور کردند، اما صدای سازمان‌های حقوق بشر درنیامد

منافقین 12 هزار ایرانی را ترور کردند، اما صدای سازمان‌های حقوق بشر درنیامد

خبرگزاری تسنیم: وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه منافقین بعد از انقلاب تعداد ۱۲ هزار نفر را کشتند، اما با وجود این صدای هیچ یک از سازمان‌های حقوق بشر درنیامد، افزود: در حال حاضر این تجربه در سوریه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب خوابگردها نوشته تبرائیان عصر امروز 6 شهریور همزمان با سالروز مبارزه با ترویست توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد. 

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در این مراسم که با حضور شخصیت‌های مختلف فرهنگی و سیاسی برگزار شده بود با انتشار این کتاب گفت: امیدوارم انتشار این کتاب شروع کار تازه‌ای برای آشنایی نسل امروز و آینده برای شناخت منافقین و دیگر مجموعه‌های اینچنینی باشد. فضای ترورها را نمی‌شود در قالب کتاب برای نسل جوان تبیین کرد. نشان دادن اینکه در تهران وضعیت اینگونه اقدامات چگونه بوده کار دشواری است.

وی در ادامه افزود: اسناد قابل توجهی در قالب مقوله دفاع و همکاری منافقین با صدام و آمریکا و امروزه با سرویس‌های اطلاعاتی وجود دارد که می‌تواند در تشریح این بحث‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. هدف از نگارش و انتشار این کتاب انتقال تاریخ در عرصه‌های مختلف و خنثی کردن اقدامات تبلیغی برای تطهیر سازی منافقین است. یکی از اقدامات اخیر استکبار این است که می‌خواهند عملکرد سازمان منافقین را تطهیر کنند به همین خاطر اسم این سازمان را از لیست ترور خارج کرد. 

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به بیانات حضرت امام در خصوص منافقین ادامه داد: از ویژگی‌های امام این است که جملاتشان کوچک است اما دریایی از معارف را در خود دارد. امام در صفوف این گروهک فرمده بودند که منافقین از کفار بدترند این جمله آیات متعددی را پشت سر خود دارد. نکته مهم این است که براساس اسناد تعداد 17 هزار انسان بیگناه در این کشور قربانی تروریست شدند. واقعیت تلخ این است که ایران اولین کشور قربانی این نوع اقدامات است. جالب اینجاست که از این تعداد حدود 12 هزار انسان بی‌گناه توسط منافقین ترور شدند. جرم این اشخاص این بود که دیندار بودند. حتی دیده شد که فردی به خاطر داشتن ریش در داخل منزلش ترور شد. این در حالی است که هیچ صدایی در حقوق بشر برای اعتراض به این نوع اقدامات بلند نشد. 

مصلحی در ادامه به اوضاع سوریه اشاره کرد و با بیان اینکه عملکرد سازمانهای حقوق بشر در قبال سوریه همانند همان کاری است که برای ایران در برابر ترورهای منافقین انجام دادند گفت: مشابه اقداماتی که در چند سال گذشته در ایران وجود داشت در سوریه نیز دیده می‌شود اما کسی به این نوع اقدامات اعتراض نمی‌کند. در روزهای اخیر شاهد طراحی‌های جدید آمریکا، عربستان، قطر و ترک‌ها برای مطرح کردن بحث شیمیایی در سوریه بودیم. مطابق اسنادی که در دست است طراحی این نوع اقدامات از جانب این کشورها بوده است اما استکبار رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد اینها به گوش جهانیان برسد. اسناد نشان می‌دهد که محموله‌های شیمیایی از کجا وارد سوریه می‌شوند و چگونه به خدمت معارضین درمی‌آیند. پشت تمام این اقدامات آمریکاست که آن را سرمایه‌گذاری کرده است. از حدود دو ماه پیش اطلاع داشتیم که قرار است چنین اتفاقاتی برای سوریه بیفتد و استکبار برنامه‌های سنگینی را برای  این کشور در نظر گرفته است.

وی به ا قدامات تروریستی اخیر در خصوص دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و افزود: این نوع اقدامات حکمی را هم به همراه داشت اگرچه در قبال ترور شهدای هسته‌ای ضربه‌ای سخت خوردیم اما همین نوع اقدامات سبب شد تا چتر سرویس‌های اطلاعاتی که در کشور به دلیل بی‌توجهی مجموعه‌های گذشته پهن شده بود شناسایی و جمع شود. 

مصلحی در ادامه به آمارهای به دست آمده از اقدامات تروریستی منافقین اشاره کرد و یادآور شد: منافقین از سال 57 تا 75 تعداد 418 عملیات تروریستی را در تهران سازماندهی کردند. میانگین این عملیات‌ها نشان می‌دهد که سازمان هفته‌ای 20 عملیاتی تروریستی را انجام داد که در این راستا انسانهای بزرگی را به شهادت رساند. نکته اینجاست که منافقین در بحث دوران دفاع هم توان خود را به کمک صدام بردند و در اختیار او قرار دادند. کتاب خواب‌گردها تلاش می‌گردد تا بخشی از این جنایت‌ها را منعکس کند. 

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه ضربه منافقین تنها منحصر به مردم ایران نبود افزود: منافقین در عراق در پادگان اشرف مستقر بودند که به ظاهر یک پادگان بود اما مجموعه‌ای به اندازه نصف یکی از کلانشهرهای ما بود که در آن امکانات متعدد رفاهی نیز در نظر گرفته شده بود. جنایت منافقین فقط علیه مردم ایران نبود بلکه مردم عراق را هم دربر می‌گرفت. در پیگیری‌هایمان برای جمع کردن پادگان اشرف به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از عشایر عراق نیز زمین‌های خود را برای توسعه پادگان اشرف از دست دادند. همچنین این گروهک برای توسعه فعالیت‌های خود در این پادگان اقدام به شهادت علمای بسیاری از این کشور کرده بود.

وی در ادامه به عملکرد دوگانه منافقین طی سال‌های حضورشان در عراق اشاره کرد و یادآور شد:دقیقا زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله می‌کنند و صدام را از بین می‌برند منافقین چهره عوض می‌کنند و برای از بین بردن صدام با آمریکا وارد همکاری می‌شوند. به همین خاطر است که ارتش آمریکا در داخل عراق اعلام می‌کند که پادگان اشرف تحت‌الحمایه آنهاست. در حال حاضر نیز آمریکا از این گروهک حمایت می‌کند. ما الان هم برای تعیین تکلیف منافقین در عراق با آمریکایی‌ها مجادله داریم؛ این در حالی است که حتی سازمان ملل هم برای از بین بردن این گروهک با ما همگام است. 

مصلحی در ادامه به اهداف آمریکا در رابطه با حذف نام گروهک منافقین از لیست گروهک‌های تروریستی اشاره کرد و ادامه داد: آمریکایی‌ها این کار را انجام دادند چون می‌خواهند از آنها استفاده کنند. در حال حاضر منافقین به دلیل کهولت سن نمی‌توانند خیلی از اقدامات جدی را انجام دهند. علاوه بر این رویکرد مبارزاتی آنها مانع از این می‌شود که وارد مباحث اطلاعاتی شوند. به همین خاطر است که ما ضعف‌هایی را از این گروهک در سال‌های اخیر شاهد هستیم به عنوان نمونه یک سری از اسناد ساخته شده در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران توسط موساد به دست اعضای این گروه می‌رسد. منافقین به گمان خود این اسناد را به دست اعضای آژانس می‌دهند، اما آژانس در نهایت به این نتیجه می‌رسد که این اسناد ساختگی است. 

وی مهم‌ترین بهره‌برداری آمریکا از گروهک منافقین را در خصوص فتنه سال 88 دانست و گفت: مباحث فتنه را نباید کنار بگذاریم. اسناد قابل توجهی در دست داریم که حمایت از همکاری این گروهک در قضیه فتنه دارد. پشت پرده فتنه براندازی نظام بود؛ یعنی همان کاری که در مصر شاهد آن هستیم. طراحی استکبار در مصر بر این بود که انقلاب مصر را جمع کند اما در ایران به این نتیجه نرسید، چرا که ولایت فقیه یک نیروی بازدارنده اساسی بود. 

مصلحی ادامه داد: وقتی دفتر یکی از سران فتنه را جمع می‌کردیم جزوه‌ای به دستمان رسید که در آن برنامه فتنه را طراحی کرده بودند. به دلیل مشکلات کاری این جزوه را در اختیار یکی از بزرگان قرار دادم. ایشان بعد از مدتی گفتند که ادبیات این جزوه ادبیات حزب توده است با توجه به همین امر است که تاکید دارم باید اسناد فتنه به موقع بیرون بیاید تا نقش منافقین روشن شود. علاوه بر این تحریم، تلاش برای فشارهای حقوق بشر، انجام عملیات روانی و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران از دیگر اقدامات منافقین در سال‌های اخیر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران