احداث باغ شهدا در پارک مشاهیر و مفاخر رشت

احداث باغ شهدا در پارک مشاهیر و مفاخر رشت

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نامگذاری پارک ۷.۵هکتاری چمارسرای رشت با عنوان" مشاهیر و مفاخر" گفت: باغ شهدای رشت در این پارک احداث می‌شود.

رضا جمشیدی‌چناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه پارک 7.5 هکتاری جدیدالاحداث چمارسرای رشت با عنوان "مشاهیر و مفاخر" نامگذاری شد، اظهار کرد: این پارک به زودی افتتاح می‌شود و یکی از زیباترین پارک‌های شمال کشور است.

وی با اشاره به احداث باغ‌های شهدا و علما در پارک مشاهیر و مفاخر، افزود: سردیس‌ سرداران و امیران شهید رشت در باغ شهدا نصب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، گفت: هدف از ایجاد باغ شهدا، آشنایی نسل جوان با مفاخر رشت و معرفی غیورمردان شهیدی است که برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.

جمشیدی‌چناری تصریح کرد: مکاتباتی با ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید گیلانی انجام شده است که طرح کارشناسی ایجاد باغ شهدا تهیه و اجرایی شود.

وی با اشاره به ایجاد باغ علما نیز، خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل علمای شاخص رشت از اهداف احداث این باغ است که در آن شهروندان با زندگینامه علمای بنام رشت که در راستای ترویج و اشاعه اسلام ناب محمدی(ص) تلاش کردند، بیش از پیش آشنا می‌شوند.

رئیس شورای شهر رشت گفت: با توجه به مصوبه هیئت محترم دولت مبنی بر واگذاری باغ بذر چمارسرا جهت احداث پارک چمارسرا به منظور بهره برداری عمومی شهروندان،در این خصوص با توجه به پیگیری شورای شهر رشت در نهایت این باغ بذر به شهرداری تحویل داده شد و عملیات اجرایی برای بهره برداری از این پارک در فاز نخست به مساحت 3.5 هکتار اجرایی شد.

جمشیدی‌چناری فضای سبز ورودی پارک و امکانات رفاهی نظیر مبلمان پارکی، سیستم آبیاری تحت فشار، نصب وسایل ورزشی همگانی، نصب وسایل بازی کودکان در کنار تقویت پوشش گیاهی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پارک گردشگری 450 هکتاری لاکان رشت نیز در آستانه واگذاری به شهرداری است، ، افزود: اجرای این پروژه سبب  افزایش سرانه فضای سبز رشت از 3.5 متر به 10 متر می‌رسد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon