سی‌امین جشنواره موسیقی فجر برگزیدگانش را شناخت

سی‌امین جشنواره موسیقی فجر برگزیدگانش را شناخت

خبرگزاری تسنیم: سی‌امین جشنواره موسیقی فجر شب گذشته با معرفی برگزیدگانش در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سی‌امین جشنواره موسیقی فجر شب گذشته جمعه یکم اسفند 1393 در تالار وحدت با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد.

نخستین بخش اهدای جوایز با حضور پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد، هوشنگ کامکار، شاهین فرهت و اردشیر کامکار به بخش آهنگسازی موسیقی ملی ایران اختصاص داشت.

در بخش آهنگسازی موسیقی ملی ایران هیات داوران متشکل از امیر بکان، علی اکبر قربانی، بهداد بابایی، اردشیر کامکار، شهرام توکلی، تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و 6 میلیون جایزه نقدی را به محمدرضا عموجوادی از چالوس برای ساخت قطعه «رزم رخش در سمنگان» به عنوان آهنگساز برگزیده اهدا کردند.

همچنین دراین بخش با اهدای لوح تقدیر از کوروش متین برای ساخت قطعه «پیروزی» از تهران، کیوان علایی برای ساخت «کوارتت کمانچه» از مشهد، مسعود نجفی برای ساخت «هفت ضربی ابوعطا» از تهران و حسین سلیمانی برای ساخت «روزهای خوب» از تهران تقدیر شد.

در بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی نیز هیات داوران متشکل از شاهین فرهت، هوشنگ کامکار، محمد سریر، امین هنرمند، محمدرضا تفضلی تندیس زرین، لوح تقدیر و 6 میلیون جایزه نقدی را به صورت مشترک به هومن رَف رَف برای ساخت قطعه «سّر باستان» از تهران و محمدهادی عیان بُد برای ساخت قطعه «درخت ممنوعه» از اصفهان اهدا کردند.

همچنین با اهدای لوح تقدیر از علی افشاری برای ساخت قطعه «رباعی برای کوارتت» از تهران تقدیر کردند.

در بخش پایان نامه‌ها تندیس زرین‌، لوح تقدیر و 6 میلیون جایزه نقدی هیات داوران به صورت مشترک به امیرحسین جزء رمضانی برای ساخت «سمفونی شماره1» از تهران و مریم شریف‌زاده شیرازی برای ساخت قطعه «سمفونی شماره 1 (بودن)» از تهران تعلق گرفت.
در این بخش همچنین با اهدای لوح تقدیر از پیروزان کوهی حبیبی برای ساخت قطعه «کاپریچیو برای ویولن و ارکستر» از تهران تقدیر شد.

در ادامه مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، با پخش نماهنگ پیامبر مهربانی ساخته پیروز ارجمند، گلریز زربخش و کیمیا محمدی از هنرمندان شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان جشنواره به اجرا پرداختند.

بعد از این اجرا با حضور احمد مسجد جامعی و هیات داواران جوایز بخش رقابتی کلاسیک غیرایرانی، ایرانی و آواز جمعی اهدا شد.

در بخش کلاسیک ایرانی هیات داوران متشکل از داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری، اردشیر کامکار، بهداد بابایی، مظفر شفیعی تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزه 12 میلیونی خود را به گروه همنوازان ایران به سرپرستی کاوه پیمان از شیراز به عنوان رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه 8 میلیونی را به گروه دلشدگان مشهد به سرپرستی رامین میلانی از مشهد به عنوان رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه 5 میلیونی را به گروه سایه سار به سرپرستی حسین سلیمانی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

در بخش آواز جمعی نیز هیات داوران متشکل از مهدی شمس نیکنام، نسرین ناصحی، حمید عسگری، میلاد عمرانلو، رازمیک اوحانیان تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزه 12 میلیونی را گروه آوای ماهان به سرپرستی نیما فاتحی از تهران به عنوان رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه 8 میلیونی را به آنسامبل سازی و آوازی همگام به سرپرستی فرزین عابدینی از تهران به عنوان رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه 5 میلیونی را به صورت مشترک به گروه کُر آداک به سرپرستی ابوذر اسماعیلی ثالث از گرگان و گروه آوازی پاسارگاد به سرپرستی حامد فقیهی از شیراز اهدا کردند.

در بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی نیز هیات داوران متشکل از گاگیک بابایان، جاوید مجلسی، سیاوش ظهیرالدینی، اکبر محمدی، منوچهر صهبایی تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزه 12 میلیونی را به ارکستر پاسارگاد به سرپرستی امین غفاری و رهبری مهدی پناهی از تهران به عنوان رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه 8 میلیونی را به ارکستر مجلسی رسا به سرپرستی مظفر نبیلی از کرج به عنوان رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه 5 میلیونی را گروه هرمس به سرپرستی مهسا قربانی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای گروه موسیقی دنگ‌شو پایان یافت.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران