تأکید ظریف بر لغو یکجای تحریم‌های بین‌المللی پس از توافق نهایی هسته‌ای

تأکید ظریف بر لغو یکجای تحریم‌های بین‌المللی پس از توافق نهایی هسته‌ای

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی بر لغو یکجای تحریم‌های بین‌المللی پس از اجرای توافق نهایی هسته‌ای تأکید کرد.

حسین محمدزاده نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور ظریف و صالحی برگزار شد، گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور ظریف و صالحی پیرامون توضیحاتی درباره بیانیه لوزان برگزار شد، وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی توضیحاتی درباره چگونگی شکل‌گیری بیانیه لوزان و رفع دغدغه‌های نمایندگام مجلس در این زمینه ارائه کردند.

وی افزود: در این جلسه آقای ظریف به دغدغه‌هایی که از سوی نمایندگان و جامعه در قبال بیانیه لوزان مطرح است پاسخ داد و در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

نماینده مردم درگز در مجلس با بیان اینکه در این جلسه سؤالی از سوی نمایندگان از ظریف پرسیده نشد و فقط وی به ارائه توضیحات درباره بیانیه لوزان پرداخت، اظهار داشت: در این جلسه سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی از ظریف که 3 محور عمده داشت مطرح شد و وی به این سؤالات پاسخ داد.

محمدزاده با تأکید بر اینکه یکی از محورهای سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از ظریف این بود که آیا تیم مذاکره‌کننده به آمریکا و سیاست‌های این کشور اعتماد دارد یا خیر، گفت: وزیر امور خارجه در پاسخ به این سؤال به‌صراحت گفت: ما اصلاً به سیاست‌های آمریکا اعتماد نداریم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون موضوع توسعه نظارت‌ها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در بیانیه لوزان بود که آقای ظریف در پاسخ به این سؤال نظارت‌های بیشتر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را رد کرد و گفت: ما اجازه نظارت بیشتری را ندادیم، مگر در چارچوب‌‌های مدون و متقنی که وجود دارد.

نماینده مردم درگز در مجلس به یکی دیگر از سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از ظریف درباره بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از سؤالات این بود که آیا طرف مقابل در زمانی که تفاهم‌نامه اجرایی شود به اجرای مفاد آن پایبند است یا خیر، که آقای ظریف گفت: ما کاری را انجام می‌دهیم که برابر مفاد بیانیه باشد که براساس آن قرار شده در بدو اجرا، یک قطعنامه توسط سازمان ملل و شورای امنیت صادر شود و 6 قطعنامه قبلی ابطال شود.

محمدزاده همچنین، تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه روی لغو یک‌جای تحریم‌هایی که پایه و محور بین‌المللی دارد تأکید کرد؛ البته ظریف این اطمینان را به نمایندگان مجلس داد که تحریم‌‌های مرتبط با هسته‌ای و آن دسته از تحریم‌هایی که جنبه و زمینه بین‌المللی دارد یک‌جا لغو می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس وزیر امور خارجه قسمتی از بیانیه لوزان را برای نمایندگان و اعضای هیئت‌رئیسه مجلس قرائت کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon