جانشین پلیس راهور: ۲۳.۵درصد تخلفات رانندگی سال گذشته توسط دوربین‌ها ثبت شد


جانشین پلیس راهور: 23.5درصد تخلفات رانندگی سال گذشته توسط دوربین‌ها ثبت شد

خبرگزاری تسنیم: جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۲۳.۵ درصد قبوض جریمه در سال گذشته توسط دوربین‌های ثبت صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار موسی امیری در مراسم انعقاد قرارداد تحت پوشش قرار دادن شبکه راه‌های شریانی کشور به دوربین‌های کنترل سرعت اظهار داشت: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه مشترکی است که در سال 92 بین پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری به امضا رسید.

وی افزود: در سال گذشته از خروجی 400 دوربین سازمان راهداری برای برخورد با تخلفات استفاده کردیم و با احتساب 200 دوربین ناجا سهم صدور قبض جریمه توسط سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلف از کل جرایم صادره به 23.5 درصد رسید.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته سهم حضور فیزیکی پلیس بسیار پایین است، افزود: در این کشورها به‌دلیل بالا بودن حاکمیت قانون تخلفات رانندگی بسیار کاهش یافته است.

وی به سفرهای نوروزی اشاره و تصریح کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز طی چند روز گذشته تشدید شده است به‌شکلی که برابر اعلام قبلی، پلیس از اختیار خود برای توقیف 72ساعته خودروهای پُرخطری که رانندگان آنها 2 تخلف همزمان حادثه ساز داشته باشند استفاده کرده است.

وزیر راه و شهرسازی: 1880 دوربین جدید در 34هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور نصب می‌شود

آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هم اکنون وزارت راه 400 دوربین در سطح راه‌های کشور دارد، افزود: با تفاهم‌نامه امروز 1880 دوربین ثبت تخلف به دوربین‌های فعلی افزوده شده و بدین ترتیب 2280 دوربین ظرف 2 سال در 34هزار کیلومتر از راه‌های کشور علاوه بر ثبت تخلفات لحظه‌ای و متوسط سرعت، عبور از خط ممتد را نیز به‌صورت لحظه‌ای کنترل کرده و اطلاعات آنها به‌صورت آن‌لاین به تهران منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 17میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند، افزود: کنترل دستی و فیزیکی پلیس برای این حجم خودروها عملاً امکان‌پذیر نیست و گریزی از به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند نداریم.

وزیر راه و شهرسازی حجم قرارداد امروز را 550میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این قرارداد بزرگترین قرارداد در حوزه مدیریت راه‌ها است که امیدواریم به بهترین شکل اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تجهیزات الکترونیکی موجب می‌شود شیوه رانندگی در کشور به رانندگی کم‌خطر تبدیل شود، افزود: در تلاشیم تا امکان دریافت اطلاعات راه‌ها و تصاویر آن‌لاین راه‌ها را روی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها فراهم کنیم چرا که معتقدیم این امر حق مردم است و اطلاعات نباید در انحصار هیچ دستگاهی باقی بماند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرف 20 سال آینده شمار خودروهای کشور به 50میلیون دستگاه افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در عین حال طی کمتر از یک دهه آینده طول راه‌های کشور از 200هزار کیلومتر فعلی به 300هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 درصد هزینه‌های بهداشت و درمان کشور به بخش تصادفات تعلق دارد، گفت: بدیهی است تغییر فرهنگ رانندگی شهروندان و کاهش حوادث رانندگی با افزایش نظارت‌های الکترونیکی پلیس می‌تواند از این هزینه‌ها بکاهد.

وزیر راه و شهرسازی به تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: برابر آخرین اطلاعات دریافتی 393 مورد بارش برف و باران در 21 محور کشور در تعطیلات نوروز تا کنون داشتیم که این حجم بارش موجب رانش و ریزش کوه و انسداد برخی محورها شد.

رییس سازمان راهداری: نرخ جرایم رانندگی باید واقعی شود

کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این مراسم با اشاره به پایین بودن نرخ جرایم رانندگی در ایران در مقایسه با جهان گفت: لایحه جدیدی به‌زودی تقدیم مجلس می‌شود که مجازات تخلفات رانندگی واقعی شود چرا که معتقدیم پیشنهاد 2برابر کردن نرخ جریمه برخی تخلفات رانندگی که در دستورکار دولت است، بازدارنده نیست.

انتهای پیام/*

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon