اداره سنتی مدارس خروجی آموزش و پرورش را نامطلوب کرده است


اداره سنتی مدارس خروجی آموزش و پرورش را نامطلوب کرده است

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر مدارس به‌روش سنتی و به‌شکل متمرکز اداره می‌شود که این موضوع خروجی آموزش و پرورش را نامطلوب کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمشید انصاری در نشست مشترک با اعضای شورای معاونان، اعضای شورای آموزش و پرورش و رؤسای آموزش و پرورش نواحی مختلف زنجان اظهار داشت: در دورانی که ارتباطات و اطلاعات مرزهای جغرافیایی را درنوردیده، آموزش و پرورش نیز به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

وی در مورد مشکلات این حوزه ابراز کرد: همه آحاد جامعه خود را در امور مربوط به آموزش و پرورش صاحب نظر می‌دانند و به‌جای مشارکت برای برطرف کردن مشکلات، به مداخله در آن می‌پردازند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از نمایندگان مجلس در امور آموزش و پرورش اظهار نظر می‌کنند، گفت: این موضوع ناشی از اهمیت حوزه آموزش و نیز گسترده بودن آن بین آحاد مردم است.

وی با اشاره به اینکه اداره مدارس متناسب با تغییرات جهانی آن متحول نشده، بیان کرد: در حال حاضر مدارس به‌روش سنتی و به‌شکل متمرکز اداره می‌شود که این موضوع خروجی آموزش و پرورش را نامطلوب کرده است.

انصاری با اشاره به اینکه در گذشته معلمان تأثیرگذارترین عنصر در شکل‌گیری شخصیت فرزندان بودند، عنوان کرد: امروزه با گسترش رسانه‌ها و فضای مجازی این نقش کمرنگ‌تر شده است در حالی که خانواده‌ها مقابله با تأثیرات منفی رسانه‌ها را به سهم این نهاد اضافه می‌کنند.

وی با تأکید به نگاه واقع‌بینانه به جایگاه معلمان گفت: امروزه با تغییرات ایجاد شده در جامعه فرهنگی، همه مسئولیت تربیت فرزندان به‌عهده معلمان نیست و مطالبات و خواسته‌های بی‌مورد از مشکلات آموزش و پرورش است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید مطالبات ملی کنار مطالبات فرهنگیان در نظر گرفته شود، بیان کرد: باید با یک بازنگری جدی در این حوزه سهم آموزش و پرورش در برنامه‌های توسعه و مسئولیت دولت در قبال آموزش و پرورش مشخص شود.

وی ابراز کرد: علاوه بر تغییر در اداره مدارس باید با جهت‌‌گیری تعمیم عدالت آموزشی، مشارکت مؤثر اولیا در اداره مدارس افزایش یابد.

انصاری شکل‌گیری تشکل‌های صنفی و تخصصی معلمان را برای بازتعریف جایگاه این قشر مؤثر عنوان کرد و افزود: این تشکل‌ها باید با ایجاد روابط دوسویه علاوه بر پیگیری مطالبات فرهنگیان، نیازهای مردم را نیز پاسخ دهند.

انتهای پیام/ج*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon