بازگشایی انجمن منحله روزنامه‌نگاران خواست اهالی این صنف نیست

بازگشایی انجمن منحله روزنامه‌نگاران خواست اهالی این صنف نیست

خبرگزاری تسنیم: یک مدرس روزنامه‌نگاری با اشاره به اینکه تنها عده‌ای معدود به دنبال بازگشایی انجمن منحله روزنامه نگاران هستند، گفت: این موضوع خواسته اهالی صنف روزنامه‌نگاری نیست.

مجید امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: به اعتقاد بنده انجمن صنفی مجموعه ای است که ناف‌ آن را با فعالیت‌های سیاسی بریده‌اند و به نظر می‌رسد قابل اصلاح نیست، زیرا رویکرد آن از ابتدا بر سیاسی‌کاری بوده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که اعضای هیئت مدیره انجمن منحله روزنامه‌نگاران قصد دارند با همان رویکرد و نگرش فعالیت خود را ادامه دهند و گروهی تصور می‌کنند با روی کار آمدن دولت جدید، نظام تغییر کرده در صورتی که رویکردها متفاوت شده نه نظام جمهوری اسلامی؛ این افراد به دنبال تک‌گویی در رسانه‌ها هستند چون شعارهایشان با آنچه در رفتار نشان می‌دهند یکسان نیست و آنها نماینده جامعه‌ رسانه‌ای کشور نیستند.

امرایی افزود: چطور افرادی که هویت خود را از صدای آمریکا و بی‌بی‌سی می‌گیرند و در جغرافیای کشور حضور ندارند، خود را نماینده صنف روزنامه‌نگار معرفی می‌کنند؛ اعضای این انجمن به دنبال سهم‌خواهی و منفعت‌طلبی بودند و نگاهشان کاملاً حزبی و در جهت حذف افراد مخالف بود در حالی که اعتقاد حرفه ما به تعامل و گفت‌وگو است.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: قبل از اینکه به دنبال راه‌اندازی مجدد انجمن منحله باشند باید ابتدا روزنامه‌نگاری را به عنوان یک صنف و شغل بشناسند، آیا هر تعداد افرادی که در رسانه‌ها مشغول به کار هستند نماینده حوزه رسانه کشورند؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon